Gå til indhold

Billede
- - - - -

Ulandsfrivillig/Volontør

• Venligst log ind for at besvare
13 svar på dette emne

#1 Miza76

Miza76

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.244 Beskeder:

Skrevet 22 oktober 2004 - 08:14

Jeg går og drømmer om at komme til enten Indien eller Afrika som ulandsfrivillig.

Men jeg synes godt nok at det er en jungel at finde ud af hvordan jeg får det bedste ud af mine penge.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre fra folk der går med samme planer eller fra folk der har prøvet at være udsendt.
Hvis du vil have morgenmad i sengen, så sov i køkkenet!

#2 Maria_23

Maria_23

Helgen

• Medlemmer
  • 8.439 Beskeder:

Skrevet 22 oktober 2004 - 09:15

Jeg tror din bedste chance vil være at få en uddannelse (læge, sygeplejerske, bygningskonstruktør eller lign.) som de kan bruge til noget i det pågældende land.

De sender jo ikke bare hvem som helst afsted.
Svesken aka Mr. Dobbelt-Hage aka Ægget - 16/4-09 :lun:

♥ Make the most of yourself, for that is all there is of you ♥

#3 Miza76

Miza76

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.244 Beskeder:

Skrevet 22 oktober 2004 - 09:54

Citat fra Maria_23
Jeg tror din bedste chance vil være at få en uddannelse (læge, sygeplejerske, bygningskonstruktør eller lign.) som de kan bruge til noget i det pågældende land.

De sender jo ikke bare hvem som helst afsted.

Ja men jeg tager ikke en ny uddannelse for at rejse ud i 6 mdr eller 1 år. ;)

Der findes en del organisationer der tager imod folk uden "relevant uddannselse" som er villig til at arbejde frivilligt (uden løn). Man kan også rejse udenom en organisation, men jeg er helt i vildrede m.h.t. til hvad jeg skal gøre. Derfor vil jeg gerne høre fra andre der står eller har stået i samme situation.

#4 Maria_23

Maria_23

Helgen

• Medlemmer
  • 8.439 Beskeder:

Skrevet 22 oktober 2004 - 10:30

Jeg var selv afsted en måneds tid med Mellemfolkelig Samvirke. De har nogle frivillige workcamps f.eks. i Palæstina, hvor man kan komme afsted i kortere tid, og dér ikke stilles krav til uddannelse (kun sprog). Men egentlig u-landsfrivillig er det jo ikke.

Du kan se mere på www.ms.dk

Maria_23 *måske man bare sku' hoppe på toget? :gruble:*

#5 Maria_23

Maria_23

Helgen

• Medlemmer
  • 8.439 Beskeder:

Skrevet 22 oktober 2004 - 10:33

Fandt også dette link; http://www.mstravels.dk/
Her fortæller de om u-landsophold af enten 3mdrs eller 12mdrs ophold i f.eks. Afrika.

Maria_23 *vil afsteeeed nu!*

#6 Miza76

Miza76

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.244 Beskeder:

Skrevet 22 oktober 2004 - 11:04

Hej Maria

Jeg har været inde på MS hjemmeside. De tilbyder både workcamp og ulandsophold. Men de steder jeg vil til skal man enten afsted 2 mdr eller 1 år.

Jeg er frygtelig at gøre tilfreds ;) for jeg synes 2 mdr. er for kort tid. Og 1 år for alt lang tid. Tænk hvis jeg ikke kan lide at være der - eller jeg får frygtelig hjemve :8: 6 mdr ville være helt perfekt.

Jeg har tænkt på at måske vælge 2 ophold på ca. 2mdr i 2 forskellige lande, men så koster det lige lidt mere end hvad der står på min bank konto.

#7 Maria_23

Maria_23

Helgen

• Medlemmer
  • 8.439 Beskeder:

Skrevet 22 oktober 2004 - 19:22

Så prøv evt. at kontakte dem og hør ad, om de skulle ske at kende til organisationer, der tilbyder 6 mdrs. ophold.

Jeg tror desværre ikke, at du kommer særligt langt med de "bedre etablerede" organisationer som f.eks. Danida :(

#8 Prinsesse_miamaja

Prinsesse_miamaja

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.654 Beskeder:

Skrevet 23 oktober 2004 - 17:43

Tjek www.u-land.dk - der er mange links til forskellige organisationer.

Hvilken type arbejde vil du gerne ud til? Børnehjem, undervisning, skolebygning?
Badabum

#9 Luthuli

Luthuli

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 16 Beskeder:

Skrevet 23 oktober 2004 - 23:34

Har været i Tanzania 2 gange som frivilillig. Første gang arbejdede jeg 3 mdr. på et missionshospital, hvor jeg behandlede patienter fra borgerkrigen i Burundi. Anden gang arbejdede jeg på et børnehjem for forældreløse børn/ HIV-smittede børn. Prøv at søg på nettet på et tilfældigt land du evt. kunne tænke dig at rejse til. Det var sådan jeg fandt børnehjemmet i Tanzania. Hvis du ikke har nogen uddannelse, er det måske en god ide.

-Luthuli, der anbefaler udlandsophold meget kraftigt!
-Vi mødes udfra vores ligheder, men udvikles af vores forskelligheder!

#10 Les-curls

Les-curls

Erfaren

• Medlemmer
  • 122 Beskeder:

Skrevet 25 oktober 2004 - 16:38

Citat fra Maria_23
Jeg var selv afsted en måneds tid med Mellemfolkelig Samvirke. De har nogle frivillige workcamps f.eks. i Palæstina, hvor man kan komme afsted i kortere tid, og dér ikke stilles krav til uddannelse (kun sprog). Men egentlig u-landsfrivillig er det jo ikke.

Du kan se mere på www.ms.dk

Maria_23 *måske man bare sku' hoppe på toget? :gruble:*

Hey :) Jeg blev lige nysgerig...så smuttede ind og kiggede lidt...og tænkte på måske at ta til cuba...men ka ik lige se på hjemmesiden hvad det ville komme til at koste mig...mon du har noget idé omdet? evt. ud fra hvad du selv kom af med? har dog ik tænkt mig at være afsted i mere end 2 mdr. højest!!
-The show must go on....

-hvorfor dog sidde og glo for sig selv, kom herhen hvor alt kan ske. Livet er Cabaret min ven.... KOM til min CABARET!