Gå til indhold

Billede
- - - - -

Fuld løn under barsel - hvornår?

• Låst emne Emnet er låst
5 svar på dette emne

#1 Tigriss

Tigriss

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.298 Beskeder:

Skrevet 08 september 2004 - 11:58

Hejsa
Er der nogle der ved hvor lang tid man skal være ansat for at få fuld løn under barsel. (jeg er lærer). Jeg har kigget på fagforeningens hjemmeside, men kan ikke finde noget.
Jeg er pt ikke i arbejde, så jeg er egentlig bare nysgerrig :)

På forhånd tak :)

Vh Tigriss
" Husk følgende: Respekt for dig selv - respekt for andre - Ansvar for dine handlinger "

Dalai Lama

Sophie 19.06.06 :lun:

Gustav 12.06.10 :lun:

#2 lubbeline

lubbeline

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 510 Beskeder:

Skrevet 08 september 2004 - 12:03

er det ikke noget med 13 ugers fuldtids arbejde, eller det kun med "alm." dagpenge.

Ellers ring til fagforeningen, de ved det

Lubbeline
Man behøver ikke være tosset for at være her - men det hjælper...

#3 Tigriss

Tigriss

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.298 Beskeder:

Skrevet 08 september 2004 - 12:07

Forkert smilie i overskriften - skulle være et spørgsmålstegn - sorry.

Jeg har hørt det forskellige svar. Både ½ år og 9 måneder. Men ja jeg tror jeg prøver fagforeningen ellers :)

Vh Tigriss
" Husk følgende: Respekt for dig selv - respekt for andre - Ansvar for dine handlinger "

Dalai Lama

Sophie 19.06.06 :lun:

Gustav 12.06.10 :lun:

#4 pilje

pilje

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.924 Beskeder:

Skrevet 08 september 2004 - 13:07

Nu ved jeg ikke lige hvordan det er når man er lærer, men jeg mener det afhænger meget af arbejdsgiveren.

Som arbejdsgiver er man vist kun forpligtet til at betale de første 14 uger, hvor en mor skal være hjemme. Men mange af de offentlige ansatte har vist ½ år.

Mvh. P

#5 rikke888

rikke888

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.333 Beskeder:

Skrevet 08 september 2004 - 14:38

Det er der ingen grænse for. Er du i en fast stilling som lærer er du berettiget til fuld løn 8 uger for og 6 måneder efter barnet er født, lige meget hvor længe du har været ansat...
Jeg er selv lærer, men var gravid da jeg blev færdig på seminariet og fik derfor (sjovt nok;) ) ikke nogen fast stilling, men kun et vikariat. Derfor har jeg været på dagpenge under hele min barsel.

Rikke *som SKAL være i fast stilling næste gang jeg skal have en baby(hvis der bliver en næste gang;) )*
A 201203
A 150606

A 070111

#6 Smillen

Smillen

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.086 Beskeder:

Skrevet 08 september 2004 - 14:42

Tigriss, jeg låner lige din tråd. Jeg er nemlig også i tvivl om det med fuld løn under barsel. Men det er da ikke noget man er berettiget til sådan automatisk?
Jeg er kontoransat under funktionærloven. Og der står at min arbjedsgiver skal betale fuld dagpengesats i 14 uger. Hvad så efter de 14 uger? Får man så ingenting?

Smillen
'- Og hvis du går fra mig, så går jeg med.'
Send en PB for MSN