Gå til indhold

Billede
- - - - -

Student + dagpenge

• Låst emne Emnet er låst
49 svar på dette emne

#1 lille_lu

lille_lu

Erfaren

• Medlemmer
  • 249 Beskeder:

Skrevet 25 juni 2004 - 07:38

Jeg er netop blevet student og da jeg ikke har fundet noget job endnu, selvom jeg søger dagligt, står jeg overfor at skulle på kontanthjælp.
Men har hørt at man måske kan komme i en a-kasse og istedet så få dagpenge.

Er der nogen der kender noget til dette og vil skrive om deres erfaringer?

#2 Meggie1

Meggie1

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.579 Beskeder:

Skrevet 25 juni 2004 - 07:46

Citat fra lille_lu
Jeg er netop blevet student og da jeg ikke har fundet noget job endnu, selvom jeg søger dagligt, står jeg overfor at skulle på kontanthjælp.

Såvidt jeg ved, så skal man have været medlem af en A-kasse i et vist antal måneder, før man kan få dagpenge samt have haft arbejde... dvs. man skal have optjent ret til at få udbetalt dagpenge den dag man bliver arbejdsløs.

Jeg ved som elev, kan man få dagpenge efter endt uddannelse, hvis man har været medlem i et ½ år eller 1 år..... er ikke helt sikker på reglerne.

Men man kan ikke bare sådan melde sig ind i en A-kasse og få dagepenge fra dag 1. Desværre.....

Så den dag du får arbejde, synes jeg klart du skal melde dig ind i en A-kasse med det samme, så er du meget bedre stillet senere.

Prøv at ring til HK - eller en anden A-kasse/fagforening. De kan fortælle dig om reglerne. Ellers prøv at kig på hk.dk

Knus fra
Meggie
Heute stehen wir am Abgrund, morgen sind wir ein schritt weiter

Husk være glad for det du har her og nu, lykken er nødvendigvis ikke større i det du jager

#3 lille_lu

lille_lu

Erfaren

• Medlemmer
  • 249 Beskeder:

Skrevet 25 juni 2004 - 07:57

Citat fra Meggie1

Såvidt jeg ved, så skal man have været medlem af en A-kasse i et vist antal måneder, før man kan få dagpenge samt have haft arbejde... dvs. man skal have optjent ret til at få udbetalt dagpenge den dag man bliver arbejdsløs.