Gå til indhold

- - - - -

Hvornår kan man tage en graviditetstest?

Dette emne er arkiveret. Det betyder at du ikke kan svare på emnet.
3 svar på dette emne

#1 Guest_perlen72_*

Guest_perlen72_*
  • Guests

Skrevet 29 november 2001 - 11:01

Tja, troede egentlig man tidligst man tage testen på 1. dagen hvor menstruationen skulle være kommet, men jeg har egentlig aldrig undersøgt det, så nu er jeg kommet lidt i tvivl. Er der nogen, der ved, om man kan tage testen endnu tidligere - eller hvordan "reglerne" i det hele taget er?? Vil føle mig lidt dum over at gå til lægen med ømme bryster, hvis det er det, der er årsagen. (Til jer, der har læst indlægget "Ømt bryst??" kan jeg sige, at jeg nu er lidt øm i det andet bryst også, men dog stadig mest i det ene).

Perlen

#2 Guest_Mama_17_*

Guest_Mama_17_*
  • Guests

Skrevet 29 november 2001 - 11:17

Du kan først regne med resultatet den dag du skulle have din menstruation eller osse er det dagen efter!
Følg for guds skyld brugsanvisningen 100%

Den kl.10:01 den 29. November skrev:perlen72
> Tja, troede egentlig man tidligst man tage testen på 1. dagen hvor
> menstruationen skulle være kommet, men jeg har egentlig aldrig undersøgt det, så
> nu er jeg kommet lidt i tvivl. Er der nogen, der ved, om man kan tage testen
> endnu tidligere - eller hvordan "reglerne" i det hele taget er?? Vil føle mig
> lidt dum over at gå til lægen med ømme bryster, hvis det er det, der er årsagen.
> (Til jer, der har læst indlægget "Ømt bryst??" kan jeg sige, at jeg nu er lidt
> øm i det andet bryst også, men dog stadig mest i det ene).
>
> Perlen

#3 Guest_Pinapplepie_*

Guest_Pinapplepie_*
  • Guests

Skrevet 29 november 2001 - 13:40

Hejsa

Jeg mener det er sikkert at tage prøven, den 1. dag efter din mens SKULLE have været der..altså hvis du fx skal have den på fredag ik, og den ikke kommer, så kan man tage prøven om lørdagen.....TROR jeg nok, men det står på pakkerne..
Jeg spurgte engang i Matas om man kunne tage prøven INDEN ens mens skulle have været kommet, fordi man måske bare havde på fornemmeren der var "noget" med det ville hun ikke anbefale sagde hun, det er måske fordi man så ikke kan regne med resultatet......

Skriv når du ved noget ik, om du er gravid eller du "bare" har ømme bryster....
PS: lægen er da ligeglad om du kommer derop og ikke aner om du er gravid eller ej, det prøver de jo tit, min veninde gik fx til lægen for nogle uger siden fordi hun sku ha taget sådan et livmoderhalskræft prøve, og så lige inden hun skulle på briksen sagde min veninde så at hun hellere lige måtte tisse i en kop fordi sådan og sådan...selvom de prøvede at blive grvid og hun var gået over tid, er det jo ikke ensbetydende med der er "noget " vel....

Good luck.
P-pie

#4 Guest_Sofie*74_*

Guest_Sofie*74_*
  • Guests

Skrevet 29 november 2001 - 16:28

Det skulle være ret sikkert svar man får når man tager testen den dag hvor man skulle have haft sin menstruation. Hvis man ikke er helt regelmæssig kan man altså riscikere at være nødt til at vente nogle dage yderligere for at få et sikkert svar. Hvis du er gravid men tester for tidligt vil du få et negativt svar, et positivt svar kan man derimod altid regne med (99% eller sådan noget).

Hvis du kan udholde spændingen og de ømme bryster vil jeg altså råde dig til at vente til du er helt sikker på at du er gået over tiden.

Krydser fingre for dig
Sofie

PS: På Netdoctor.dk kan du finde en debat der hedder "snart gravid" derinde sidder alle de håbefulde og køber sig fattige i tests fordi de ikke kan vente og når at teste 11 gange på en uge inden de får en forsinket menstruation. Jeg vil nu altså holde på, at hvis man er gravid når man nok at finde ud af det...

Den kl.10:01 den 29. November skrev:perlen72
> Tja, troede egentlig man tidligst man tage testen på 1. dagen hvor
> menstruationen skulle være kommet, men jeg har egentlig aldrig undersøgt det, så
> nu er jeg kommet lidt i tvivl. Er der nogen, der ved, om man kan tage testen
> endnu tidligere - eller hvordan "reglerne" i det hele taget er?? Vil føle mig
> lidt dum over at gå til lægen med ømme bryster, hvis det er det, der er årsagen.
> (Til jer, der har læst indlægget "Ømt bryst??" kan jeg sige, at jeg nu er lidt
> øm i det andet bryst også, men dog stadig mest i det ene).
>
> Perlen