Gå til indhold

Billede
- - - - -

Træning af mave-dellen, hvordan?

• Låst emne Emnet er låst
17 svar på dette emne

#1 hansen.melani

hansen.melani

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 623 Beskeder:

Skrevet 09 juni 2004 - 14:26

Hej!

Har altid været slank men nu er der begyndt at vokse en lille delle frem på min mave, i kender den sikkert, den der sidder lige der ov vupper ved de lavtaljede bukser. Den skal bare væk inden den vokser sig stor og uoverkommelig, men hvordan?

kender nogen af jer træningsmetoder til lige det område på maven?

Kh Mel

#2 miss_sommerfugl

miss_sommerfugl

Fortabt

• Medlemmer
  • 22.632 Beskeder:

Skrevet 09 juni 2004 - 14:29

en gang til for arveprins knud: man kan IKKE punkt-træne!

Man kan stramme musklerne op, men hvor kroppen tager fedtet fra, kan man ikke styre!

Så: en generel omgang fedtforbrænding samt opstramning af mavemusklerne er det bedste bud!

Having endometriosis is like wearing stilettos!
All you see is a beautiful woman - but not how much pain she is in!

#3 hansen.melani

hansen.melani

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 623 Beskeder:

Skrevet 09 juni 2004 - 14:37

jo man kan godt punkttræne. Nu løbetræner jeg osse en del så kondien er fin nok, og så er det netop man kan gå ind og punkt træne. Og det ikke nok bare at mave træne, der er jo en speciel øvelse til hver muskel og område, hvis man altså gør det på den rette facon. Bare ved maven er der omkring 4,5 forskellige øvelser du skal gøre alt efter hvilket område du skal ramme.

Jeg kan desværre ikke huske øvelsen for mavedellen, så derfor søger jeg nogle der kender en konkret øvelse til det område?

Mener det kunne være den hvor du ligger på ryggen med benene bøjede op i 90 graders vinkel og så laver små bump og og ned med numsen??

Kh Mel

#4 Missrain

Missrain

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.399 Beskeder:

Skrevet 09 juni 2004 - 14:46

Den øvelse gælder for de nederste mavemuskler. Det mener jeg også at denne her gør: Lig på ryggen, hæv brystet lidt, og hold dig der (som ved de gode gammeldags mavebøjninger), dvs. spænd mavemusklerne, bøj så benene, så fødderne er ved numsen, og før knæene mod ansigtet. Dvs her løfter du faktisk også bare numsen, men på en anden måde.

-Hilsen Missrain, som synes det var en meget lang forklaring for en simpel øvelse...

#5 Guest_futtefie_33_*

Guest_futtefie_33_*
  • Guests

Skrevet 09 juni 2004 - 15:36

Det er jo ikke mig der bliver misforstået- men LÆS DOG TRÅDEN!

hansen.melani skriver at hun løber, og det lyder til hun har rimeligt styr på, hvad det kræver at have en sund livsstil.
Det at hun ønsker at punkttræne, er ikke fuldstændig utopisk, når hun i forvejen har en fin fysik. Forstå det nu- hun er IKKE, som nogle indlæg lægger op til, for fed, fordi hun har en enkelt lille delle, der sniger sig ind på maven...det kaldes tværtimod, kvindelig fysik.

Melani; der er forskellige øvelser men kan punkttræne det sted med, men det kræver både træning af de lige og skrå mavemuskler, samt af dine rygmuskler, lige omkring taljepunktet.

Der er denne øvelse, som har været meget effektiv for mig, den kaldes bare, den væltede ko;

Læg dig fladt på ryggen, med kroppen strakt ud.lad venstre arm, og højre ben hvile på gulvet, og løft samtidig højre arm, og venstre ben op, i lodret stilling. Gentag øvelsen med det modsatte ben og arm.
Fortsæt øvelsen, så du ialt opnår 3 gange 20 øvelser, med hver side.

Der er også den med kosten, eller hvad man nu har i nærheden; Læg en stang, f.eks et kosteskaft over skuldrende, læg dine hænder opover skaftet.Spænd så mavemusklerne, og rotér nu fra side til side, altså kryds over midten- gentag 3 gange 20 gange, eller så meget du orker.

Almindelige mavebøjninger, (ligeledes 3 gange 20 stk daglig) vil styrke og slanke dine lige mavemuskler, hvorimod de ovennævnte øvelser, hovedsageligt fokuserer på de skrå mavemuskler.

Sammen med 3 gange 20 almindelige rygbøjninger dagligt, har du et basisprogram som kan bruges til både at punkttræne lige der, hvor de kvindelige former "forråder" dig, og samtidig give dig et stærkt naturligt korset inden i kroppen, idet det er disse muskelgrupper der støttet din holdning, og i det hele taget holder dig oprejst.

#6 Unexpected

Unexpected

Erfaren

• Medlemmer
  • 323 Beskeder:

Skrevet 09 juni 2004 - 16:01

Nej man kan ikke punkt-forbrænde. Hvis der er tale om at man ønsker fedt væk, er det et generelt fedttab der er vejen frem. Så fortsæt med at løbe, og sørg for at være i kalorie underskud.

Du kan med mave træning få flere muskler, hvilket sikkert vil gøre maven pænere, men mavetræningen bevirker ikke direkte, at du taber fedt på maven.

Du kan finde nogle mave øvelser på følgende link:

http://www.motion-on...e_traening1.htm

#7 Guest_futtefie_33_*

Guest_futtefie_33_*
  • Guests

Skrevet 09 juni 2004 - 17:10

Citat fra Unexpected
Nej man kan ikke punkt-forbrænde.

Der blev sagt;

Punkt-TRÆNE, ikke Punkt-FORBRÆNDE!

#8 til_den

til_den

Aktiv

• Medlemmer
  • 56 Beskeder:

Skrevet 09 juni 2004 - 18:02

Der er rigtig mange "fine" måder at træne mave, lår, røv osv. men jeg har helt klart indtrykket af at alle de gode gamle øvelser er dem der fungerer bedst, og dem folk bedst kan finde ud af at gå i krig med hjemme på stuegulvet. Så mit råd herfra vil være ganske enkelt - almindelige mavebøjninger. Smæk dig ned på ryggen hver morgen eller aften og lav 20-25 sit-ups! Ta evt. benene i 90 graders vinkel og lav dine mavebøjninger.

Sammen med dine lige mavebøjninger, er det vigtigt også at huske de skrå, hvilket jeg tror rigtig mange glemmer når de vil væk med den lille delle omkring maven. Samme øvelse som før, nu skal den ene albue bare til modsatte knæ. Hvis du synes det er svært at styre de skrå, og ikke føler du får nok ud af dem, så læg dig på gulvet, bøj benene, mens fødderne stadigvæk er i jorden, og kør nu albuen til modsatte knæ. (Håber du forstår?!) En øvelse hvor bevægelserne er større og du kan derfor bedre mærke om du gør det rigtigt!!

Lidt råd fra mig, rent baseret på erfaringer:p
Held og lykke:gogo:
Gør aldrig en myg til en elefant..

#9 mba_2

mba_2

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 665 Beskeder:

Skrevet 09 juni 2004 - 18:11

Der er mange gode forslag til her, men husk:

Man kan ikke få en flad og trænet mave, hvis man ikke også træner ryggen. Det er hele "korsettet" der skal strammes!

Held og lykke med træningen.

#10 Unexpected

Unexpected

Erfaren

• Medlemmer
  • 323 Beskeder:

Skrevet 09 juni 2004 - 18:53

Citat fra futtefie_33

Der blev sagt;

Punkt-TRÆNE, ikke Punkt-FORBRÆNDE!

Det er jeg fuldt bevist om, men det lød i mine øre til, at hun allerede havde den lille mave delle, og den komme ikke væk bare ved at lave situp's.