Gå til indhold

- - - - -

Rigshospitalets stofskifte kur.......

Dette emne er arkiveret. Det betyder at du ikke kan svare på emnet.
10 svar på dette emne

#1 Guest_W_oman_*

Guest_W_oman_*
  • Guests

Skrevet 25 februar 2002 - 18:25

Hejsa alle.

er der nogen af jer der har prøvet kuren ?? og hvad er jeres erfaringer ??

jeg er nu på 3 dagen og jeg er ved at dø af sult.

man skal vist lide meget for skønheden.

#2 Guest_LuthienTinuviel_*

Guest_LuthienTinuviel_*
  • Guests

Skrevet 26 februar 2002 - 09:02

Hejsa :o)

Jeg har ikke prøvet kuren, men jeg kan sige dig helt sikkert, at det godt kan være man af og til må lide for skønheden, men man skal i hvert fald ikke sulte. Det får i sidste ende det stik modsatte resultat. Når du endelig er færdig med din kur vil du jo kaste dig over noget mad, fordi din krop har brug for det.

Personligt er jeg igang med at lægge mine mad- og motionsvaner om. Det går bestemt ikke lige så hurtigt at opnå et vægttab på den måde, men jeg er langt mere fortrøstningsfuld end jeg har været på nogen kur. For jeg kan mærke, at det her er noget, jeg rent faktisk kan holde.

Jeg taber pt lige under et kg om ugen sådan ca. Men jeg er bestemt ikke hellig. Til hverdag holder jeg mig ret godt til mine nye spisevaner, men hvis jeg skal ud i weekenderne, så spiser jeg det, som jeg nu engang kan få. Går jeg på restaurant så vælger jeg det som jeg synes er allermest lækkert uden skelen til fedtindhold etc. Og alligevel lykkedes det mig altså at tabe mig.

Ikke helt uvæsentligt i den sammenhæng er nok også de 50 minutter på motionscykel hver eneste dag. Det er så her jeg engang imellem føler, at jeg lider lidt, for når der er 5-10 minutter tilbage kan jeg godt af og til være nødt til at sidde og tale mig selv frem.........jeg bliver jo træt og lidt udmattet. Men hold da op hvor jeg har det godt hver aften, når jeg går i seng og hver morgen når jeg vågner. Jeg sover ganske enkelt bedre.

Mange hilsner
Luthien Tinuviel :o)

#3 Guest_michly_*

Guest_michly_*
  • Guests

Skrevet 26 februar 2002 - 11:10

Hej.
jeg har for et par år siden været på denne kur. Hold op hvor var de første 3-4 dage hårde. Jeg sov meget af tiden bare for at komme igennem dagene. Jeg tror det var dag 5 el 6 hvor man spiste frugt til aftensmad, og det var lækkert. Jeg tabte ca 5 kilo og holdte dem nogenlunde. Men det holdt hårdt. Jeg skulle virkelig holde igen her for at undgå at det kom på igen. Jeg synes det er fint nok at du er på denne kur, men efterfølgende kan jeg da også godt se, at jeg sagtens kunne have undværet det og spist fornuftigt. 13 dage er lang tid på næsten ingenting.'
jeg er spændt på at høre hvordan det går videre for dig.
held og lykke
mcl

Den 08:02 den 26. Februar skrev:LuthienTinuviel
> Hejsa :o)
>
> Jeg har ikke prøvet kuren, men jeg kan sige dig helt sikkert, at det godt kan være
> man af og til må lide for skønheden, men man skal i hvert fald ikke sulte. Det får i
> sidste ende det stik modsatte resultat. Når du endelig er færdig med din kur vil du
> jo kaste dig over noget mad, fordi din krop har brug for det.
>
> Personligt er jeg igang med at lægge mine mad- og motionsvaner om. Det går bestemt
> ikke lige så hurtigt at opnå et vægttab på den måde, men jeg er langt mere
> fortrøstningsfuld end jeg har været på nogen kur. For jeg kan mærke, at det her er
> noget, jeg rent faktisk kan holde.
>
> Jeg taber pt lige under et kg om ugen sådan ca. Men jeg er bestemt ikke hellig.
> Til hverdag holder jeg mig ret godt til mine nye spisevaner, men hvis jeg skal ud i
> weekenderne, så spiser jeg det, som jeg nu engang kan få. Går jeg på restaurant så
> vælger jeg det som jeg synes er allermest lækkert uden skelen til fedtindhold etc.
> Og alligevel lykkedes det mig altså at tabe mig.
>
> Ikke helt uvæsentligt i den sammenhæng er nok også de 50 minutter på motionscykel
> hver eneste dag. Det er så her jeg engang imellem føler, at jeg lider lidt, for når
> der er 5-10 minutter tilbage kan jeg godt af og til være nødt til at sidde og tale
> mig selv frem.........jeg bliver jo træt og lidt udmattet. Men hold da op hvor jeg
> har det godt hver aften, når jeg går i seng og hver morgen når jeg vågner. Jeg sover
> ganske enkelt bedre.
>
> Mange hilsner
> Luthien Tinuviel :o)
>

#4 Guest_Hullahop_*

Guest_Hullahop_*
  • Guests

Skrevet 26 februar 2002 - 11:34

Hejsa

Jeg vil bare lige advare folk mod rigshospitalets kur. Den har INTET med rigshospitalet at gøre, og man kan gøre mere skade end gavn mod sin krop ved at følge den!

Den var MEGET omdiskuteret på et tidspunkt, og der blev advaret kraftigt imod den.

Jeg turde aldrig selv gå på den.
Hullahop

#5 Guest_lun_a_*

Guest_lun_a_*
  • Guests

Skrevet 26 februar 2002 - 13:30

Hejsa

Al den snak om rigshospitalets kur. Er der nogen der vil fortælle mig hvad den går ud på???

Den kl.17:25 den 25. Februar skrev:W_oman
> Hejsa alle.
>
> er der nogen af jer der har prøvet kuren ?? og hvad er jeres erfaringer ??
>
> jeg er nu på 3 dagen og jeg er ved at dø af sult.
>
> man skal vist lide meget for skønheden.
>
>

#6 Guest_D@wn_*

Guest_D@wn_*
  • Guests

Skrevet 26 februar 2002 - 19:03

Hejsa...

Kuren hedder "Stofskifte diæt" og har intet som helst med Rigshospitalet, at gøre!
Den skal følges slavisk i 13 dage og den mindste afvigelse fra kuren og man kan godt stoppe den igen.
Den skulle efter sigende kunne "rette" op på ens stofskifte, men jeg har nu mine tvivl, da de fleste af dem jeg kender som har forsøgt, at følge kuren, har måttet stå af i utide med mange forskellige ubehagelige symtomer : svimmelhed, kvalme, tendens til at besvime, irritation og ikke mindt en frygtelig sult.
Dem jeg kender fortalte om folk der havde tabt helt op til 20-25 kg. på de 13 dage og i følge kuren skulle man så heller ikke tage på i mindst 2 år!?!?

Jeg kan kun advare imod denne kur og/eller i hvert fald ikke afprøve den på sin egen krop UDEN et grundigt tjek hos egen læge!

D@wn

Den kl.12:30 den 26. Februar skrev:lun_a
> Hejsa
>
> Al den snak om rigshospitalets kur. Er der nogen der vil fortælle mig hvad den går
> ud på???
>
> Den kl.17:25 den 25. Februar skrev:W_oman
> > Hejsa alle.
> >
> > er der nogen af jer der har prøvet kuren ?? og hvad er jeres erfaringer ??
> >
> > jeg er nu på 3 dagen og jeg er ved at dø af sult.
> >
> > man skal vist lide meget for skønheden.
> >
> >

#7 Guest_Majbritmarie_*

Guest_Majbritmarie_*
  • Guests

Skrevet 27 februar 2002 - 12:32

Hvis det er den med en hulens masse æg, så har jeg prøvet den for mange år siden. Jeg stoppede kuren da det gik op for mig at jeg havde 18 æg i systemet, pga manglende afføring. HELD OG LYKKE MED DET:-)

Den kl.17:25 den 25. Februar skrev:W_oman
> Hejsa alle.
>
> er der nogen af jer der har prøvet kuren ?? og hvad er jeres erfaringer ??
>
> jeg er nu på 3 dagen og jeg er ved at dø af sult.
>
> man skal vist lide meget for skønheden.
>
>

#8 Guest_michly_*

Guest_michly_*
  • Guests

Skrevet 27 februar 2002 - 12:45

Hej Majbritmarie.
Nej det er ikke den med en masse æg; det lyder også lidt ulækkert! der er noget med 1 æg i nogle af dagene. samlet vel en 2-4 æg vil jeg tro. Det uælkre i denne kur er noget med kogt oksekød, kogt hvidkål. og så generlt bare ikke særlig meget mad. Jeg tabte som sagt ca 7 kilo og kæmpede godt med at de ikke kom på igen. Jeg overvejer nogle gange at gå på den igen bare fordi det egtl var nemt at tabe så meget og så ikke tage dem på igen.
mcl

Den kl.11:32 den 27. Februar skrev:Majbritmarie
> Hvis det er den med en hulens masse æg, så har jeg prøvet den for mange år siden. Jeg
> stoppede kuren da det gik op for mig at jeg havde 18 æg i systemet, pga manglende
> afføring. HELD OG LYKKE MED DET:-)
>
> > Hejsa alle.
> >
> >
> >
> >
> >

#9 Guest_D@wn_*

Guest_D@wn_*
  • Guests

Skrevet 28 februar 2002 - 10:09

Hejsa...

Der indgår i løbet af de 13 dage kuren vare ca. 13 hårdkogte æg og absolut intet kogt oksekød eller kål som en eller anden udtalte.

Der er 7 dage med engelsk bøf og en del dage med kogt spinat.
Der udover en masse vand, kaffe og te med sukker, hvad enten man bruger sukker eller ej.
Jeg tror denne kur har mange navne og mange har sikkert ændret den undervejs, så den passede bedre ind i deres egen forestilling om, hvad man havde lyst, til at spise.
Desuden er for mange æg vist heller ikke særlig sundt for organismen, uanset om man kan komme af med dem igen eller ej :o)

D@wn

Den kl.11:32 den 27. Februar skrev:Majbritmarie
> Hvis det er den med en hulens masse æg, så har jeg prøvet den for mange år siden. Jeg
> stoppede kuren da det gik op for mig at jeg havde 18 æg i systemet, pga manglende
> afføring. HELD OG LYKKE MED DET:-)
>
> > Hejsa alle.
> >
> >
> >
> >
> >

#10 Guest_michly_*

Guest_michly_*
  • Guests

Skrevet 28 februar 2002 - 10:58

Hej.
jeg kan kun sige at i den kur jeg var på i 13 dage, som hed Rigshospitalets kur indgik der kogt oksekød, kål oh knækbrød, frugt, kaffe og the!
til dig der startede dette indlæg: hvordan er det gået dig?
mcly

Den 09:09 den 28. Februar skrev:D@wn
> Hejsa...
>
> Der indgår i løbet af de 13 dage kuren vare ca. 13 hårdkogte æg og absolut intet kogt
> oksekød eller kål som en eller anden udtalte.
>
> Der er 7 dage med engelsk bøf og en del dage med kogt spinat.
> Der udover en masse vand, kaffe og te med sukker, hvad enten man bruger sukker eller
> ej.
> Jeg tror denne kur har mange navne og mange har sikkert ændret den undervejs, så den
> passede bedre ind i deres egen forestilling om, hvad man havde lyst, til at spise.
> Desuden er for mange æg vist heller ikke særlig sundt for organismen, uanset om man kan
> komme af med dem igen eller ej :o)
>
> D@wn
>
>
> Den kl.11:32 den 27. Februar skrev:Majbritmarie
> > Hvis det er den med en hulens masse æg, så har jeg prøvet den for mange år siden. Jeg
>
> > stoppede kuren da det gik op for mig at jeg havde 18 æg i systemet, pga manglende
> > afføring. HELD OG LYKKE MED DET:-)
> >
> > Den kl.17:25 den 25. Februar skrev:W_oman
> > > Hejsa alle.
> > >
> > > er der nogen af jer der har prøvet kuren ?? og hvad er jeres erfaringer ??
> > >
> > > jeg er nu på 3 dagen og jeg er ved at dø af sult.
> > >
> > > man skal vist lide meget for skønheden.
> > >
> > >