Gå til indhold

Billede
- - - - -

At ringe til Sverige!

• Låst emne Emnet er låst
10 svar på dette emne

#1 EuropeDK

EuropeDK

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 44 Beskeder:

Skrevet 27 maj 2004 - 12:38

Det lyder nok som et dumt spørgsmål det her, føler mig i hvert fald lidt dum! :blushing: Jeg sidder her og forsøger at ringe til en person i Sverige, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Nu har jeg 2 gange fået fat i en forkert - i Danmark, hun har forsøgt at forklare mig at jeg skal taste 00 inden 46 og tlf.nr., men min telefon siger bare at det er forkert nummer??? Og det vil altså være lidt for pinligt at ringe den samme person op en gang til!! Så er der en venlig sjæl der kan skære det ud i pap for mig? Så ville jeg blive meget glad!!

#2 foreverblue

foreverblue

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 567 Beskeder:

Skrevet 27 maj 2004 - 12:41

jamen - du skal altså ringe 00 46 svensknummer

00 skulle sende dig ud af landet og 46 ind i sverige (Danmark hedder 45)

Nu ringer du vel ikke fra en mobil telefon der ikke er "åben" for udlandstelefoni?
Why do I always feel like I am diagonally parked in a parallel universe?
------------
AKA Nørdede Pusser

#3 Mouch

Mouch

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.512 Beskeder:

Skrevet 27 maj 2004 - 12:42

Hvis du ringer fra en mobiltelefon, kan du taste +46 før nummeret i stedet for 0046 - det plejer at virke :)
Andrea 2005
Selma 2007

#4 karstenaaen

karstenaaen

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.409 Beskeder:

Skrevet 27 maj 2004 - 12:43

Hej :)

Det er rigtignok:

Du skal ringe 00 46 + områdenr. til det område i sverige du skal have fat i + telefonnummeret.

Hvis du skal ringe til DK fra Sverige skal du taste 00 45 + områdenr. numre i københavn har 31-34 foran), derefter taster du selve telefonnummeret.

Måske duhar tastet 0046 og så telefonnummeret ?

[Nu ved jeg ikke lige hvilke områdenr, Sverige er inddelt i, men mon ikke, der findes en hjemmeside om det ?]

mvh
Karsten
Man må vælge om man vil følge lyden af en klarinet eller en saxofon.

#5 E-Coli

E-Coli

Bortvist fra debatten

• Banned
  • 30.743 Beskeder:

Skrevet 27 maj 2004 - 12:53

Man skal ALDRIG ringe til Sverige.
Real eyes realize real lies

#6 EuropeDK

EuropeDK

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 44 Beskeder:

Skrevet 27 maj 2004 - 12:59

Ehh ja, jeg har tastet 0046 og så det 8-cifrede nummer, jeg har fået udleveret... Kender ikke til noget områdenummer??

Jeg kan både ringe fra mobil og fra fastnet, har prøvet begge dele. Kan ikke rigtig finde +'et på min mobil?

Altså: Først ringede jeg bare 46 og så det 8-cifrede nummer ud i en køre. Så fik jeg fat i en i Danmark. Så prøvede jeg det samme fra min mobil (tænkte at den nok bare havde ringet de første 8 cifre op på fastnettet, og at det måske ville gå bedre hvis jeg tastede hele nummeret på mobilen og derefter ringede hele nummeret op - dum som jeg er :-}) - så fik jeg fat i den samme igen, som sagde, at jeg skulle taste 00 foran. Det gjorde jeg så igen på mobilen, men så sagde den bare "forkert nummer".

Og nu vil jeg altså være HELT sikker før jeg prøver igen, da det som sagt vil være MEGET pinligt at ringe den samme person op igen 3. gang! *g*

#7 Motuka

Motuka

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.555 Beskeder:

Skrevet 27 maj 2004 - 13:09

Prøv at chekke nummeret på denne side Svensk tlf-register

Ved opkald til nogle lande skal et evt. 0 i starten af områdenummeret udelades. Det kan du nok se på TDCs hjemmeside.

#8 twitching-movement

twitching-movement

Bortvist fra debatten

• Banned
  • 2.458 Beskeder:

Skrevet 27 maj 2004 - 13:23

+'et finder du i nederste venstre hjørne på din mobil. Samme knap som med stjerne. Tryk en gang for stjerne, og 2 gange for plus...! :)
I don't care what people say, I'm loving you anyway... :kys:

Jeg selv opfordret redaktionen til min banning..

#9 simpelfyr

simpelfyr

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.025 Beskeder:

Skrevet 27 maj 2004 - 13:31

Du skal ringe 0046 så skal du taste telefonnummeret men undlade det første 0 i det svenske nummer.

Hvis du er i sverige skal du ikke taste 0046 men til gengæld huske at taste 0 først.

Håber at det giver mening.
Kvinder er gode til at multitaske, de kan sætte mænd igang med flere ting på en gang.

Undskyld hvis jeg har gjort noget forkert :genert:

#10 helila

helila

Erfaren

• Medlemmer
  • 177 Beskeder:

Skrevet 29 maj 2004 - 13:02

Hvis nummeret i Sverige starter med 0 , så prøv at fjern det - det lhjælper for det meste