Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hvor kreativ må en ansøgning være?

• Låst emne Emnet er låst
13 svar på dette emne

#1 Bonse

Bonse

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.638 Beskeder:

Skrevet 18 maj 2004 - 16:11

Ja overskriften siger vel næsten det hele.

Jeg tænker rent layout mæssigt, er foreksempel i gang med at udforme en ansøgning til en butik der sælger kaffe/the, og tænkte på at udforme selve ansøgningen som en kaffe kop..

Kan dog ikke helt finde ud af om det er en god ide. Synes selv det ville virke iøjenfaldende og måske give min ansøgning lidt ekstra opmærksomhed.

Men hvad synes I generelt om den slags?

Bonse :wave:

If you don't give up you will not fail

#2 public2.is.mine

public2.is.mine

Erfaren

• Medlemmer
  • 319 Beskeder:

Skrevet 18 maj 2004 - 16:15

Tja. Det kan vel gå begge veje!

Enten synes indehaveren at det er en sjov, kreativ og virkelig god ide. Og din ansøgning kommer i første række.

Eller indehaveren synes at den er for "flagrende" og din ansøgning bliver betragtet som useriøs.

Men held og lykke

Komedus
Fik jeg set det jeg ville..........Nej, men jeg arbejder på sagen.
Tidligere Komedus

#3 Bonse

Bonse

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.638 Beskeder:

Skrevet 18 maj 2004 - 16:20

Citat fra public2.is.mine
Tja. Det kan vel gå begge veje!

Enten synes indehaveren at det er en sjov, kreativ og virkelig god ide. Og din ansøgning kommer i første række.

Eller indehaveren synes at den er for "flagrende" og din ansøgning bliver betragtet som useriøs.

Men held og lykke

Komedus

Det er jo også det jeg tænker. Jeg synes bare at den der standard ansøgning på et stykke hvidt papir er så kedelig. og jeg kan godt lide at tilpasse ansøgningen til det specifikke sted, da jeg således føler den er mere personlig. Men jeg er altså stadig lidt i tvivl...

Bonse...:gruble:

#4 Bonse

Bonse

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.638 Beskeder:

Skrevet 18 maj 2004 - 16:31

Citat fra Ydrk
Spurgte min leder(børnehave) i dag, om hvad hun sorterede efter.

Hun gad IKKE de fancy ansøgninger, skrevet som et eventyr, formet som en mælkekarton osv.......Men samtidigt vidste hun også godt at nogle af de andre i personalegruppen synes det var et plus, og meget mere spændende.....

Så ja...det kan gå begge veje.

Okay, det er nok også et svært emne, da folk jo nok har hver sin mening. Der er også nogle der mener det er i orden at bruge deres logo, f.eks. som vandmærke i en ansøgning, mens andre mener det er en dårlig ide.. debatten kunne nok vare ved et pænt stykke tid...

Bonse

#5 Rapfisk

Rapfisk

Gulvabe

• Medlemmer
  • 32.755 Beskeder:
  • LocationFrederiksberg

Skrevet 18 maj 2004 - 16:32

Generelt tror jeg, man skal være forsigtig med layouts (herunder farver), der fjerner opmærksomheden fra indholdet.

Hvordan er indretningen i den butik, du søger ind hos? Hvis den er moderne, kan du nok godt tillade dig at vise din kreative side.

Hvad er det for en stilling, du søger, og hvad mener du, den kræver? Hvis du søger en stilling som ekspedient, er det vigtigste måske, at du er tillidsskabende og hjælpsom - ligetil. I så fald er det måske bedst med en ansøgning, der viser dén slags kvaliteter. Søger du en stilling som dekoratør, vil det være en god idé at vise, hvilke evner du har i den kreative afdeling, og dit valg af farver og faconer vil måske vise, hvilke tanker du har omkring butikken.

Du har ret i, at en ansøgning skal være personlig og målrettet det sted, den sendes hen. Du skal bare passe på med at tro, en "almindelig" ansøgning per definition er kedelig. Det er den langt fra for modtageren. Han eller hun vil gerne vide så meget som muligt om en mulig kommende medarbejder, og det er dét, der gør enhver ansøgning spændende ("hvem er det, der har sendt os denne").

Jeg skal ikke kunne sige, hvad der bedst vil kunne betale sig i din situation - det må du selv afgøre. Hvis du vil lave noget visuelt anderledes ved din ansøgning, kunne du måske lave en kuvert, hvor der var påtrykt en kaffekop, og så bare lade ansøgningen være formet normalt? Evt. også med en kaffekop som baggrund. Du skal nok under alle omstændigheder sørge for, farverne ikke bliver for bombastiske.
Skrueløs :engel:

#6 Bonse

Bonse

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.638 Beskeder:

Skrevet 18 maj 2004 - 16:58

Hvis du vil lave noget visuelt anderledes ved din ansøgning, kunne du måske lave en kuvert, hvor der var påtrykt en kaffekop, og så bare lade ansøgningen være formet normalt? Evt. også med en kaffekop som baggrund.

God idé, det vil jeg gøre. så er det lidt anderledes, men alligevel ikke prangende.

Jeg har valgt at skrive den i en brun farve som jeg synes passer godt til "emnet". Så bliver den alligevel lidt kreativ. Tak for jeres råd/meninger.

Bonse

#7 Rapfisk

Rapfisk

Gulvabe

• Medlemmer
  • 32.755 Beskeder:
  • LocationFrederiksberg

Skrevet 18 maj 2004 - 17:05

Hvis jeg var dig, ville jeg overveje den brune skrifttype endnu en gang. Hvis der er noget, der kan sætte sindene i kog hos dem, der læser ansøgninger, er det forskellige skriftfarver. KUN hvis papiret er lidt sand- eller cremefarvet, så det brune passer til, vil det være en god idé. Ikke til hvidt papir.
Skrueløs :engel:

#8 darla80

darla80

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 16 Beskeder:

Skrevet 18 maj 2004 - 17:17

sjovt er selv ved at skrive ansøgning til et sted med kaffe... Det er bare Merrild Kaffe A/S... Har også tænkt mig at være lidt kreativ! Har lige siddet og diskuteret med nogle venner om hvor speciel sådan en ansøgning må være og der var ingen der var enige! Så jeg tror det kommer helt an på personen der læser den... Så man må vel bare tage ne chance! Held & lykke med jobbet!!

#9 Bonse

Bonse

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.638 Beskeder:

Skrevet 18 maj 2004 - 17:21

Citat fra darla80
sjovt er selv ved at skrive ansøgning til et sted med kaffe... Det er bare Merrild Kaffe A/S... Har også tænkt mig at være lidt kreativ! Har lige siddet og diskuteret med nogle venner om hvor speciel sådan en ansøgning må være og der var ingen der var enige! Så jeg tror det kommer helt an på personen der læser den... Så man må vel bare tage ne chance! Held & lykke med jobbet!!

Tak i lige måde! :)

#10 Fotomusen

Fotomusen

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.686 Beskeder:

Skrevet 18 maj 2004 - 17:24

Hvad med at besøge forretningen.....kig lidt rundt på hylderne....afvent et par kundeekspeditioner ( for at fornemme tonen og stemningen).

Spørg så efter indehaveren, og sig hvem du er, og at du gerne vil sende dem en ansøgning, og at du er her ( i butikken) idag for at kigge lidt.

Jeg tror enhver indehaver / chef, ville kunne huske sådan en person....og han / hun vil helt sikkert være spændt på at modtage ansøgningen - med posten.....DAGEN EFTER !!!! - på hvidt papir !

Ansøgningen kan så eventuelt indledningsvist starte med at rose butikken ( ultrakorte vendinger) - således indehaveren fornemmer at du allerede har skabt dig et indtryk af din "kommende arbejdsplads".

Fotomusen
- ønsker go´vind og pøj pøj
Jeg siger det jeg mener - og mener det jeg siger !