Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hvad kan din kat sige?

• Låst emne Emnet er låst
22 svar på dette emne

#1 naaokay

naaokay

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 6.971 Beskeder:

Skrevet 14 maj 2004 - 11:00

Ja, jeg mener ikke miau og så'en.. men lyde, der ligner ord :-D

Min tossede kat siger ofte "Romeo" (rrrruh-meou?) og det lyder næsten altid som et spørgsmål. Vi overvejede i starten at kalde ham Romeo i stedet for Pus, som han allerede hed, da vi fik ham. Men da han rent faktisk reagerede på Pus, holdt vi alligevel fast ved det.

Han kan også sige "røv" :blushing: Det er altså ikke noget jeg har lært ham :rulle: Men han bliver ret utilfreds, når det er dårligt vejr - blæst og regn - og sådan en dag med møgvejr, hvor han havde vandret frem og tilbage foran kattelemmen, sagde han pludselig "røv" og gik ud :genert:

#2 mejsemums

mejsemums

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.455 Beskeder:

Skrevet 14 maj 2004 - 11:06

Ja de kan ikke rigtig sige noget jeg kan forstå - men de siger mange mærkelige lyde - tæller det???

Tulle kagler som en høne når hun laver en fysisk anstrengelse - dvs når hun hopper er noget - så kommer der lige et lille rrrrruuuu.. (svært at beskrive)

Mille kan ikke miave rigtig - så hun har besluttet sig for at sige som en rusten havelåge når hun vil noget...

Tulle "skælder" mig ud med et RRRUUUAVVV - når jeg skælder hende ud - og så løber hun afsted imens.... Længe efter vi har "skændtes" kan hun stadig gå og sige lydene hvis bare jeg kigger på hende....

Men ok - RRRRUUUUUAVVVV kan selvfølgelig godt lyde lidt som RØV :gruble:

♥♥ M & M ♥♥

#3 naaokay

naaokay

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 6.971 Beskeder:

Skrevet 14 maj 2004 - 11:09

Fræk kat du har dér... min siger da trods alt ikke "røv" til mig - mere for at brokke sig over vejret :lol
Carmen 2004
Ella 2008
:cool:

#4 missVoorhees

missVoorhees

Erfaren

• Medlemmer
  • 411 Beskeder:

Skrevet 14 maj 2004 - 11:10

naaokay : "Han kan også sige "røv" Det er altså ikke noget jeg har lært ham Men han bliver ret utilfreds, når det er dårligt vejr - blæst og regn - og sådan en dag med møgvejr, hvor han havde vandret frem og tilbage foran kattelemmen, sagde han pludselig "røv" og gik ud "

:lol: :lol: :lol: :D

#5 mejsemums

mejsemums

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.455 Beskeder:

Skrevet 14 maj 2004 - 11:12

Ja frække!!! De er nogle bisser.. Så prøv at læse inde i tråden hvad kan din kat godt lide - den om bisserne og havregrynene....

Man skal ikke vende hovedet den anden vej - så er de der med det samme....

Og jeg har aldrig hørt en kat sige sådan nogle mærkelige lyde... Men jeg elsker dem og ville ikke undvære dem... Selvom de kalder mig RØV:lun: :genert:

♥♥ M & M ♥♥

#6 naaokay

naaokay

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 6.971 Beskeder:

Skrevet 14 maj 2004 - 11:17

Ja, den har jeg set, mejsemums - og jeg kan godt genkende situationen, men hjemme hos os er det yoghurt, der er det store hit :lol:
Carmen 2004
Ella 2008
:cool:

#7 mejsemums

mejsemums

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.455 Beskeder:

Skrevet 14 maj 2004 - 11:25

Citat fra naaokay
Ja, den har jeg set, mejsemums - og jeg kan godt genkende situationen, men hjemme hos os er det yoghurt, der er det store hit :lol:

Uhm ja - alt med mælkesmag!!! Det er guf... Mille bruger også sin pote til at nå ned i bunden af glasset - så kan hun få det hele med - så bliver der slikket poter... Tulle står ved siden af og tænker "Hun er godt nok smart hende der - det må jeg lære en dag". Men alligevel prøver hun at trykke sin lille næse derned...:stoned:

Hov ødelægger lige tråden med noget helt andet...

Kan man andet end at elske de små kræ :lun:

♥♥ M & M ♥♥

#8 Tine.Callesen

Tine.Callesen

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPip
  • 28 Beskeder:

Skrevet 16 maj 2004 - 18:53

min Prut tror han er en hund han gør, mere end han miaver...
og når han ser en fugl eller en anden kat i vinduet gør han helt vild også når han skal ha mad.... og det mærkelige er han har aldrig været i nærheden af en hund.
meget mærkelig hunde-kat ;)

#9 Svupmor

Svupmor

Erfaren

• Medlemmer
  • 123 Beskeder:

Skrevet 16 maj 2004 - 19:14

Vi har haft en hunkat ved navn Laura,når hun havde killinger kunne hun sige Auvraa!
Qnuz
Svupmor,en hestetosse

#10 barca2004

barca2004

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 1 Beskeder:

Skrevet 16 maj 2004 - 19:58

hejsa