Gå til indhold

Billede
- - - - -

Skoda Octavia 2.0 TDI vs. 1.8 TSI

• Venligst log ind for at besvare
12 svar på dette emne

#1 McLuhan

McLuhan

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.397 Beskeder:

Skrevet 16 december 2013 - 15:00

Halløj bileksperter,

Lige som jeg havde låst mig fast på min nye bil, opdagede jeg, at jeg kan få samme model med samme udstyr m.m. bare i benzin.

Normalt er det driftsøkonomien der er afgørende, men når nu det er en firmabil (og jeg gerne lader firmaet bidrage til statsøkonomien :lol:), så står det mig mere frit.

Hvad er pro's/con's ifht nedenstående?

1.8 TSI
0-100 km/t 7,4 sek. / topfart: 231 / DSG7
Maks. effekt 180 hk v. 5100 o/min.
Maks. effekt kW 132 kW v. 5100 o/min.
Maks. moment 250 Nm v. 1250-5000 o/min.

2.0 TDI
0-100 km/t 8,6 sek. / topfart: 215 / DSG6
Maks. effekt 150 hk v. 4000 o/min.
Maks. effekt kW 110 kW v. 4000 o/min.
Maks. moment 320 Nm v. 1750-3000 o/min.

#2 den nysgerrige

den nysgerrige

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 681 Beskeder:
  • Locationsjælland

Skrevet 16 december 2013 - 19:44

Halløj bileksperter,

Lige som jeg havde låst mig fast på min nye bil, opdagede jeg, at jeg kan få samme model med samme udstyr m.m. bare i benzin.

Normalt er det driftsøkonomien der er afgørende, men når nu det er en firmabil (og jeg gerne lader firmaet bidrage til statsøkonomien :lol:), så står det mig mere frit.

Hvad er pro's/con's ifht nedenstående?

1.8 TSI
0-100 km/t 7,4 sek. / topfart: 231 / DSG7
Maks. effekt 180 hk v. 5100 o/min.
Maks. effekt kW 132 kW v. 5100 o/min.
Maks. moment 250 Nm v. 1250-5000 o/min.

2.0 TDI
0-100 km/t 8,6 sek. / topfart: 215 / DSG6
Maks. effekt 150 hk v. 4000 o/min.
Maks. effekt kW 110 kW v. 4000 o/min.
Maks. moment 320 Nm v. 1750-3000 o/min.

Mit råd til dig er 1,8tsi det er en ren perle, dieselmodellen er slet ikke sammenlignelig,drop den

#3 McLuhan

McLuhan

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.397 Beskeder:

Skrevet 16 december 2013 - 19:46

Mit råd til dig er 1,8tsi det er en ren perle, dieselmodellen er slet ikke sammenlignelig,drop den

Hvad gør den til en perle vs. diesel?

Jeg har læst på topgear, at det er en ren GTI'er - passer det?

#4 jayjay89

jayjay89

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 3.091 Beskeder:

Skrevet 17 december 2013 - 16:13

Ja det passer !! Jeg har fornylig haft fornøjelsen af at køre en tur på ca. 180 km. landvejskørsel med 1.8 Tsi og det var en udsøgt fornøjelse, meget hurtigt reagerende på både styrtøj og speeder og nogle gode nemt doser bare bremser, tilpas med lyd fra motor
og næsten ingen vindstøj, og så er DSG 7 gearkassen en ren perle, 6 eren har jeg prøvet tidligere i en Audi og hvis man kørte den lidt hårdt kunne den godt rykke lidt hårdt, og det gør 7eren ikke ...:glad::klap:

PS: Jeg har IKKE prøvet disel. :slem:
At savne dig er min hobby
At passe på dig er mit job
At gøre dig lykkelig er min pligt
At elske dig er mit liv.:kys:

#5 McLuhan

McLuhan

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.397 Beskeder:

Skrevet 17 december 2013 - 18:37

Ja det passer !! Jeg har fornylig haft fornøjelsen af at køre en tur på ca. 180 km. landvejskørsel med 1.8 Tsi og det var en udsøgt fornøjelse, meget hurtigt reagerende på både styrtøj og speeder og nogle gode nemt doser bare bremser, tilpas med lyd fra motor
og næsten ingen vindstøj, og så er DSG 7 gearkassen en ren perle, 6 eren har jeg prøvet tidligere i en Audi og hvis man kørte den lidt hårdt kunne den godt rykke lidt hårdt, og det gør 7eren ikke ...:glad::klap:

PS: Jeg har IKKE prøvet disel. :slem:

Så er det afgjort. Brian bil & skoda i et :lol:

#6 den nysgerrige

den nysgerrige

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 681 Beskeder:
  • Locationsjælland

Skrevet 17 december 2013 - 19:54

Så er det afgjort. Brian bil & skoda i et :lol:

Fuldstændig rigtigt og en relativ billig forsikring,og en masse sjov ved lyskryds,jeg skal have en 1,4 tsi model når den gamle bil bliver solgt

#7 nillerdrengen30

nillerdrengen30

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.507 Beskeder:

Skrevet 17 december 2013 - 20:18

Hovhovhov, DSG7 gearkassen SKAL være med oliekoblinger. Der er MANGE historier om nedbrud og koblingsskift efter kun 30.000 km, dårlige skiftemønstre. Især på dem med tørkoblinger.
Du skal få forhandleren til at bekræfte, at alle kendte problemer er blevet afhjulpet i nyeste produktion. Husk der kun er 2 års garanti, og hvis du køber den udvidede garantipakke, så forpligter du dig til at bruge autoriseret serviceværksted i hele perioden.

VW har erkendt problemet, og forsøger at skifte til en anden slags olie. Skoda og Seat gør ikke noget endnu, så derfor risikerer du e fejlbehæftet gearkasse som koster kassen at få fikset.
I øvrigt er der ingen som aner om en anden olie virkelig kan løse problemet...
Mmmm... det stinker godt. Hvad skal vi ha' at æde?

#8 McLuhan

McLuhan

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.397 Beskeder:

Skrevet 17 december 2013 - 21:27

Hovhovhov, DSG7 gearkassen SKAL være med oliekoblinger. Der er MANGE historier om nedbrud og koblingsskift efter kun 30.000 km, dårlige skiftemønstre. Især på dem med tørkoblinger.
Du skal få forhandleren til at bekræfte, at alle kendte problemer er blevet afhjulpet i nyeste produktion. Husk der kun er 2 års garanti, og hvis du køber den udvidede garantipakke, så forpligter du dig til at bruge autoriseret serviceværksted i hele perioden.

VW har erkendt problemet, og forsøger at skifte til en anden slags olie. Skoda og Seat gør ikke noget endnu, så derfor risikerer du e fejlbehæftet gearkasse som koster kassen at få fikset.

Jeg ved godt, det måske lyder flabet. Men det er en firmabil, så jeg er pænt ligeglad med driftsøkonomien. Hvis de godkender den, godkender de også evt. problemer :)

#9 jayjay89

jayjay89

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 3.091 Beskeder:

Skrevet 18 december 2013 - 17:58

:forvirret???? så vidt jég kan huske er det 6 kassen er har været probleemer med ????:gruble:
At savne dig er min hobby
At passe på dig er mit job
At gøre dig lykkelig er min pligt
At elske dig er mit liv.:kys:

#10 saintjohns

saintjohns

Erfaren

• Medlemmer
  • 470 Beskeder:

Skrevet 18 december 2013 - 18:44

:forvirret???? så vidt jég kan huske er det 6 kassen er har været probleemer med ????:gruble:

Det er DSG7 gearkassen der volder mange problemer. Men hvis det er en firmabil er det jo ikke McLuhan der skal stå for omkostningerne, dog ville jeg tage den ude automatgear, da jeg ikke ville løbe risikoen. Men der bliver vel stillet en lånebil til rådighed når DSG7 står af!

Links:
Ekstra Bladet - 380.000 VW-biler ramt af automatgear-bøvl
Ekstra Bladet - VW's gearkasseproblemer rammer Danmark
Ekstra Bladet - - Min VW skal renoveres efter 30.000 km