Gå til indhold

Billede
- - - - -

Kvindelig lærer dømt for at have sex med elever - Behandlingsdom!

• Venligst log ind for at besvare
61 svar på dette emne

#1 OoXxXoO-miss

OoXxXoO-miss

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.714 Beskeder:

Skrevet 13 juni 2013 - 14:19

Kvindelig lærer dømt for sex med elever - TV 2 Nyhederne

Det er ikke dommen jeg som sådan studser over, men det at hun oveni får en behandlingsdom, og at hun skal i sexologisk behandling i 2 år?
Er det kutyme? Jeg mener bare, er det virkelig så makabert det der er blevet begået at der ligefrem skal en sexologisk behandling ind over?

Self. er det forkert det hun har gjort, inden tvivl der! Så misforstå mig ikke. Men jeg indrømme blankt at jeg ikke helt kan se hvorfor kvinden skal have en behandlingsdom. Jeg kunne forstå det hvis eleverne havde været under den seksuelle lavalder, men knægtene er nu en gang 16 år og dermed over den seksuelle lavalder.

#2 Yvooonne

Yvooonne

Fantastisk...

• Medlemmer
  • 11.594 Beskeder:

Skrevet 13 juni 2013 - 14:21

Umiddelbart så virker det ret fornuftigt at se på de bagvedliggende ting omkring sådan noget.

#3 JediMindTrick

JediMindTrick

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.404 Beskeder:

Skrevet 13 juni 2013 - 14:26

Der er særlige forhold ift. lærer/elev, læge/patient, betjent/anholdt, osv. At man er over den sexuelle lavalder er ikke nok, når det drejer sig om et forhold, hvor den ene (ældre) potentielt kan manipulere den anden (yngre), som er i en slags underhundssituation. Det er da helt fint, hun er blevet dømt for at overtræde loven på det område.

Hvad der undrer mig er, at hun dømmes til sexologisk behandling - det ser man da ingen mænd blive i samme situation?!!?

#4 LaScrooge

LaScrooge

Ekstremt klog

• Medlemmer
  • 10.581 Beskeder:

Skrevet 13 juni 2013 - 14:28

Uanset om/at drengene er ældre end 15 år, er der stadig et misforhold mellem drengene og kvinden som gør, at den seksuelle relation er problematisk. Det bliver ikke mindre problematisk af, at den arbitrære/lettere tilfældigt satte grænse på 15 år er overskredet med 1-11 måneder. Hun bør ikke have sex med drenge der bruger det sted, hvor hun er ansat. Jeg synes det er fint med en behandlingsdom.

Hey, forvirrede stakler. Scrooge_McHagly er nu LaScrooge.

So long to this wretched form

#5 dykkersild

dykkersild

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.909 Beskeder:

Skrevet 13 juni 2013 - 14:29

Dog må man sige at drengene vist, viste sig at være overhundene for de fik både sex og penge ved at afpresse hende. De er med rette også blevet dømt.
“It is absurd to divide people into good and bad. People are either charming or tedious.”

#6 LaScrooge

LaScrooge

Ekstremt klog

• Medlemmer
  • 10.581 Beskeder:

Skrevet 13 juni 2013 - 14:30

Der er særlige forhold ift. lærer/elev, læge/patient, betjent/anholdt, osv. At man er over den sexuelle lavalder er ikke nok, når det drejer sig om et forhold, hvor den ene (ældre) potentielt kan manipulere den anden (yngre), som er i en slags underhundssituation. Det er da helt fint, hun er blevet dømt for at overtræde loven på det område.

Hvad der undrer mig er, at hun dømmes til sexologisk behandling - det ser man da ingen mænd blive i samme situation?!!?

Hvad ligger der egentlig i det? Og hvad dømmes mænd til, i samme situation?

#7 Yvooonne

Yvooonne

Fantastisk...

• Medlemmer
  • 11.594 Beskeder:

Skrevet 13 juni 2013 - 14:31

Jeg synes måske at det er endnu vigtigere at være en tydelig voksen lærer på det her område, når det er netop på en efterskole, hvor alle er i den alder...

#8 LaScrooge

LaScrooge

Ekstremt klog

• Medlemmer
  • 10.581 Beskeder:

Skrevet 13 juni 2013 - 14:36

Jeg synes det er spændende at bemærke, at min reaktion er meget stærkere, hvis jeg bytter kvinde ud med mand - uanset kønnet på børnene.

Hvis jeg bare følger mine indskydelser ukritisk, har jeg følgende tanker:

Kvinden må være syg, måske misbrugt som barn. Hun kender i hvert fald ikke til grænser og har ikke kunnet agere rationelt, fx lade sig bremse af udsigten til, at det kunne koste hende sit arbejde, hvis det blev opdaget.

Manden er manipulerende og udnytter børnene. Er det drenge er han også pædofil. Er det piger, er han "bare" en klam stodder, som har misbrugt dem. Han skal have en hård straf og ikke have lov til at arbejde med børn igen - nogensinde.

:gruble:

Faktisk er der ingen forskel på farligheden af begge typer skitseret ovenfor. En person, som ikke har sine lyster under kontrol er lige så farlig for omverdenen, som den der køligt manipulerende går til sin forbrydelse.

#9 Wesretkau

Wesretkau

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.786 Beskeder:
  • LocationHalvvejs til himlen, langt ude på landet, dybt inde i skoven...

Skrevet 13 juni 2013 - 14:38

Jeg synes det er spændende at bemærke, at min reaktion er meget stærkere, hvis jeg bytter kvinde ud med mand - uanset kønnet på børnene.

Hvis jeg bare følger mine indskydelser ukritisk, har jeg følgende tanker:

Kvinden må være syg, måske misbrugt som barn. Hun kender i hvert fald ikke til grænser og har ikke kunnet agere rationelt, fx lade sig bremse af udsigten til, at det kunne koste hende sit arbejde, hvis det blev opdaget.

Manden er manipulerende og udnytter børnene. Er det drenge er han også pædofil. Er det piger, er han "bare" en klam stodder, som har misbrugt dem. Han skal have en hård straf og ikke have lov til at arbejde med børn igen - nogensinde.

:gruble:

Faktisk er der ingen forskel på farligheden af begge typer skitseret ovenfor. En person, som ikke har sine lyster under kontrol er lige så farlig for omverdenen, som den der køligt manipulerende går til sin forbrydelse.

Hvorfor i alverden ser du ham som pædofil hvis det er drenge, men ikke som pædofil, hvis det er piger? :gruble:

Ma'at-ka-Re, Foremost of Noblewomen, joined with Amun
Mighty in spirit, flourishing of years, Divine of appearance
Lady of Djeser-Djeseru, the Holy of Holies

I have restored that, which was in ruins.

#10 DetSorteCirkus

DetSorteCirkus

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 15.287 Beskeder:

Skrevet 13 juni 2013 - 14:38

Hvor kan man læse om sagen som helhed, altså inkl. dommen til drengene?
It is as black as Malevich's square
The cold furnace in which we stare
A high pitch on a future scale
It is a starless winter night's tale
It suits you well