Gå til indhold

Billede
- - - - -

Løn hos Bestseller

• Venligst log ind for at besvare
6 svar på dette emne

#1 LHX

LHX

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 5 Beskeder:

Skrevet 29 marts 2013 - 16:15

Efter at have søgt rundt, er det endnu ikke lykkedes mig at finde noget konkret, derfor forsøger jeg nu i debatten her.

Det er åbenbart alment kendt, at lønningerne hos Bestseller ligger lavt i forhold til branchen generelt. Til gengæld kan jeg forstå, at Bestseller derudover tilbyder andre medarbejdergoder.

Mit spørgsmål er: Hvad er lavt i forhold til andre? Nogen herinde, der vil dele faktiske eksempler på lønninger (og gerne sammenligninger)? Det er primært i forhold til hovedkontoret min nysgerrighed ligger.

På forhånd tak.

#2 Avataren

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 4.349 Beskeder:

Skrevet 29 marts 2013 - 16:25

Hovedkontoret har jo mange funktioner - så mon ikke, du skal være lidt mere konkret?

#3 Cosi

Cosi

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.535 Beskeder:

Skrevet 29 marts 2013 - 16:29

Tænker lidt det er det forkerte forum, du har postet tråden i :genert: Job & Karriere var bedre :)

Men ja ligesom Avataren, så afhænger det meget af funktionen. Min kæreste er webdesigner der, og vi har en fælles veninde, der arbejder som grafiker. De er i to forskellige subbrands, og veninde får én lavere løn. Min kæreste er ret tilfreds med sin løn der, og får som du selv er inde på flere forskellige goder.

Og så er jeg altid misundelig på hans firma-julegave - den er altid meget bedre end min :genert:

Kender du nogle, der mangler en kontorassistent med speciale i administration i Vejle-området - så sig til :)

#4 LHX

LHX

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 5 Beskeder:

Skrevet 29 marts 2013 - 16:54

Tak for svar. Tråden er posted begge steder :)

Hvis lønniveauet generelt er lavere, har jeg en forestilling om, der evt. kan sættes en procentsats på. I den forbindelse håber jeg, at nogen (selvfølgelig anonymt) vil have lyst til at dele et eksempel på, hvad de selv får/har fået kontra hvad der gives for tilsvarende job i alternativ virksomhed.

For mit vedkommende drejer det sig om stillinger i økonomi/planlægning/indkøb.

En ting er, om man er tilfreds; en anden er, om der vitterligt er forskel..

Min nysgerrighed skyldes, at jeg, gennem længere tid, har overvejet at søge hos dem, men vil gerne vide lidt mere, inden jeg sælger lejlighed i Kbh og drager afsted.

#5 Cosi

Cosi

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.535 Beskeder:

Skrevet 29 marts 2013 - 17:02

Hvis du er fra København så er lønnen helt sikkert lavere - alt er jo dyre derovre :-P

Har ikke nogle procentsatser eller andet, men reglen er ofte at jo længere østpå, jo højere lønninger. Min kæreste stammer fra Midtjylland, og har tidligere arbejdet i Vestjylland. Så når man tager det i betragtning, så er han glad for den løn, han får i Bestseller bl.a. også fordi at der er så mange andre ting.

Til gengæld, hvis du bosætter dig omkring Brande, så er hus/lejlighedskøb jo så også det billigere end i København. Det tager ca. 20 minutter at komme til den nærmeste "storby" Herning, hvis ikke Brande har, hvad du skal bruge. Og ellers er der 40 min. til Vejle, måske det kan kortes ned på ½ time efterhånden, når de snart er færdig med det sidste stykke motorvej.

Kender du nogle, der mangler en kontorassistent med speciale i administration i Vejle-området - så sig til :)

#6 LHX

LHX

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 5 Beskeder:

Skrevet 31 marts 2013 - 22:11

Det må siges, at være en reel forskel! Over 30 % mindre.. Har Bestseller ikke tegnet nogen overenskomst eller ligger/lå mindstelønnen virkelig på det niveau?

#7 Pollyfilla80

Pollyfilla80

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.013 Beskeder:

Skrevet 31 marts 2013 - 22:30

En studiekammerat fik job i marketing, tror jeg, efter endt kandidat (relevant for jobbet). Jeg mener, hun fik 21000 i 2008-09. Og glæden af et elendigt arbejdsmiljø og masser af pendlertimer. Hun var der ikke så længe..
Strong is the new skinny