Gå til indhold

Billede
- - - - -

Anbefal en bank

• Venligst log ind for at besvare
9 svar på dette emne

#1 Santopia

Santopia

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.858 Beskeder:

Skrevet 21 januar 2013 - 16:23

vi er jo sikkert flere der overvejer at skifte bank i den her tid, så jeg tænkte det kunne være fint med en tråd, hvor vi kan snakke om, og gerne anbefale, diverse banker?
kom frisk :)

#2 Santopia

Santopia

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.858 Beskeder:

Skrevet 21 januar 2013 - 16:25

Jeg kunne forestille mig, at sparekassen sjælland kunne være et godt alternative til mange unge (kan ikk helt gennemskue om man skal være studerende). De har den her konto:
Xakt

fordele for dig fra 18 til og med 27 år

- Høj indlånsrente på din Xakt konto (kr. 0-50.000)
- Mulighed for billig studie/ungdomskredit
- Gratis Visa/Dankort eller MasterCard
- Gratis Netbank-abonnement
- Gratis brug af indbetalingskort i netbanken
- Gratis valutaveksling
- Beskedservice via sms
- Er du ikke kunde, er det let og gratis at skifte til os.

Med Xakt får du en række kontante fordele, en seriøs service, ekstra krydderi til fritiden og vigtigst af alt - en rådgiver, der forstår din situation.

#3 wizzze

wizzze

Master of the Universe

• Medlemmer
  • 18.652 Beskeder:

Skrevet 21 januar 2013 - 16:46

Jeg synes det er meget svært at anbefale banker, fordi folks behov og situationer er så forskellige. En god bank til en andelslåner, kan f.eks. være elendig til den der gerne vil låne til en bil, eller som bare har behov for en lønkonto eller et hævekort.
Hvis folks behov er håndtering af kontanter, og at have en filial tæt ved, så er en internetbank jo et elendigt valg, mens samme internetbank, er perfekt for kunden der kun bruger netbank, og plastikkort.

Man skal gøre op med sig selv, hvad ens behov er, både nu og lidt ude i fremtiden. Så er det meget nemmere at vælge den håndfuld banker man kontakter, og giver sine informationer. Så er det bare at sammenligne de tilbud man får og så vælge det bedste.

I don´t like change :evil:

Alt var meget bedre i gamle dage :wub:

#4 Stars

Stars

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.971 Beskeder:

Skrevet 21 januar 2013 - 22:23

Jeg synes det er meget svært at anbefale banker, fordi folks behov og situationer er så forskellige. En god bank til en andelslåner, kan f.eks. være elendig til den der gerne vil låne til en bil, eller som bare har behov for en lønkonto eller et hævekort.
Hvis folks behov er håndtering af kontanter, og at have en filial tæt ved, så er en internetbank jo et elendigt valg, mens samme internetbank, er perfekt for kunden der kun bruger netbank, og plastikkort.

Man skal gøre op med sig selv, hvad ens behov er, både nu og lidt ude i fremtiden. Så er det meget nemmere at vælge den håndfuld banker man kontakter, og giver sine informationer. Så er det bare at sammenligne de tilbud man får og så vælge det bedste.

Jeg kommer egentlig kun i banken en gang om året for at købe euro (og i år glemte jeg det endda, så jeg måtte afsted og købe dem i Sydbanks hæveautomat - genialt koncept med euro i hæveautomaten :gogo:). Alligevel prioriterer jeg ganske højt, at der er en filial i nærheden :forvirret Så jeg kigger på Arbejdernes landsbank og Lån og Spar Bank.

But it's all right now, I've learned my lesson well
You see, you can't please everyone, so you've got to please yourself

#5 artem666

artem666

Diktator

• Medlemmer
  • 26.637 Beskeder:

Skrevet 21 januar 2013 - 23:21

Vil gerne anbefale Jyske bank som jeg kun har været tilfreds med i alle de år jeg har haft dem.

Skiftede godt nok sidste år til Dansk bank. Men det skyldes alene at de gav mig et godt tilbud i forbindelse med at ville have et lån fra Realkredit danmark som de kun udbyder, hvor jeg blev "overtalt" til at skifte bank i den forbindelse.
Har nu også være tilfreds med danske bank i det år jeg har haft dem, det eneste der rigtig tæller ned er alt den negative omtale de har fået det sidste halve år. Men som kunde har det reelt ikke haft nogen betydning for mig.
Når jeg bliver diktator bliver hele bundtet skudt :)

#6 Tricolette

Tricolette

Erfaren

• Medlemmer
  • 482 Beskeder:

Skrevet 22 januar 2013 - 09:37

Har gennem de sidste 15 år ca været ganske godt tilfreds med Danske Bank, de var large ved mig i forbindelse med min skilsmisse for år tilbage, hjælp mig igennem lidt sværre år, og nu, hvor jeg er lidt bedre stillet økonomisk, så har de set positivt på mit ønske om eget hus og lånt mig pengene hertil.

Så jeg bliver, hvor jeg er ..... :)

#7 girl_beat

girl_beat

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.890 Beskeder:

Skrevet 22 januar 2013 - 10:19

Vil gerne anbefale Jyske bank som jeg kun har været tilfreds med i alle de år jeg har haft dem.

Skiftede godt nok sidste år til Dansk bank. Men det skyldes alene at de gav mig et godt tilbud i forbindelse med at ville have et lån fra Realkredit danmark som de kun udbyder, hvor jeg blev "overtalt" til at skifte bank i den forbindelse.
Har nu også være tilfreds med danske bank i det år jeg har haft dem, det eneste der rigtig tæller ned er alt den negative omtale de har fået det sidste halve år. Men som kunde har det reelt ikke haft nogen betydning for mig.

Er det deres 80% realkredit, du hentyder til? Vi skiftede nemlig til Danske Bank for et halvt år siden, netop fordi de ikke er med på modellen med 60/20/20-finansiering og derfor sparede os for næsten 60.000 kr i boligudgifter :)
Mit lys, mit mørke

I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it :-D

#8 lg-ejeren

lg-ejeren

Erfaren

• Medlemmer
  • 103 Beskeder:

Skrevet 22 januar 2013 - 10:37

Er det deres 80% realkredit, du hentyder til? Vi skiftede nemlig til Danske Bank for et halvt år siden, netop fordi de ikke er med på modellen med 60/20/20-finansiering og derfor sparede os for næsten 60.000 kr i boligudgifter :)

det har da altid været max 80% på real kredit lån. hvis du mener RK's nye 60%+ ekstra bidrag, så har danske bank det samme da de jo sælger RK lån. så ingen forskel der, andet end det ekstra bidrag er så lille per måned at dine 60K må være sparet over 30år hvis du bliver hos RK så længe.

#9 Rapfisk

Rapfisk

Gulvabe

• Medlemmer
  • 32.814 Beskeder:
  • LocationFrederiksberg

Skrevet 22 januar 2013 - 10:39

Jeg er rigtig glad for Lån og Spar. De var meget behjælpelige med et andelslån, og de tog ikke ågerrenter. Til gengæld får jeg gode renter på min løn- og opsparingskonto (men det er også fordi, jeg har en "firmaaftale" gennem DJØF).

Efter jeg fik stjålet min pung med alle kort og kontanter for et par år siden, sætter jeg også stor pris på at have en filial i nærheden, hvor jeg kan hæve penge ved bare at have mit pas med.

Derudover er jeg p.t. en kedelig kunde uden investeringer eller kassekredit, så de produkter kan jeg ikke udtale mig om hos dem.

Ændret af Rapfisk, 22 januar 2013 - 10:41.

Skrueløs :engel:

#10 artem666

artem666

Diktator

• Medlemmer
  • 26.637 Beskeder:

Skrevet 22 januar 2013 - 12:45

Nej det er deres T1 lån. Altså flexlån med variabel løbetid og fast ydelse.
Når jeg bliver diktator bliver hele bundtet skudt :)