Gå til indhold

Billede
- - - - -

Vil gerne være vegetar + hvad spiser man fx til frokost?

• Venligst log ind for at besvare
38 svar på dette emne

#1 Mynthaa

Mynthaa

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 545 Beskeder:

Skrevet 26 november 2012 - 15:42

Jeg har i et stykke tid overvejet at blive vegetar. Vegetar på den måde at jeg vil holde fast i fisk, mælkeprodukter og ost.

Jeg har masser af ideer til aftensmad. Men hvad kunne jeg spise til frokost når man er på farten?
Rugbrød med hvad? Jeg er ikke vild med at have fisk med i madpakken, da jeg synes det lugter. Har I nogle ideer til hvad jeg så kunne have i min rugbrødsmad? Eller har I andre ideer som er lette?

Hvis jeg har overskud ville jeg selvfølgelig lave forskellige salater. Rester bruger jeg aldrig da alt maden jeg laver om aftenen enten bliver spist eller så får min mand dem, eller så spiser vi det igen til aften.

Håber I har en masse gode ideer! :-)

#2 Tutter27

Tutter27

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.564 Beskeder:

Skrevet 26 november 2012 - 18:29

Jeg har i et stykke tid overvejet at blive vegetar. Vegetar på den måde at jeg vil holde fast i fisk, mælkeprodukter og ost.

Jeg har masser af ideer til aftensmad. Men hvad kunne jeg spise til frokost når man er på farten?
Rugbrød med hvad? Jeg er ikke vild med at have fisk med i madpakken, da jeg synes det lugter. Har I nogle ideer til hvad jeg så kunne have i min rugbrødsmad? Eller har I andre ideer som er lette?

Hvis jeg har overskud ville jeg selvfølgelig lave forskellige salater. Rester bruger jeg aldrig da alt maden jeg laver om aftenen enten bliver spist eller så får min mand dem, eller så spiser vi det igen til aften.

Hvis det skal være rugbrød, så..
Æble
Agurk
Tomat
Æg (det er der vist nogle vegetare der spiser)
Ellers rør torskerogn op med lidt mayo, salt og peber.
Banan
Avokado

Tut
:D

#3 VildMagi

VildMagi

Dark Passenger

• Medlemmer
  • 16.033 Beskeder:
  • LocationØnskeøen

Skrevet 26 november 2012 - 18:33

Jeg har ofte spist rugbrød med hummus og tomat. Det er rigtig lækkert. Og man kan jo også lave en slags variation af hummus af alle mulige andre bønnesorter, fx. hvide bønner med rosmarin og hvidløg, som smørepålæg til rugbrød.

Rugbrød med hytteost og avocado er også godt :)

women just really want to be rescued

7-9-13 :love:

Leder efter fremlejet lejlighed i KBH fra ca. 01.03.14 - gerne tidsbegrænset 3-6 mdr. :)

#4 Alkaia

Alkaia

Australiana

• Medlemmer
  • 10.022 Beskeder:
  • LocationSomewhere over the rainbow...

Skrevet 26 november 2012 - 18:43

Hvis du spiser fisk, så er du ikke vegetar. Så spiser du bare meget grønt. Lige for en god ordens skyld. :)

En frokost for mig kan bestå af en bolle (eller rugbrød) smurt med lidt tomatpesto med æg ovenpå, og agurk og gulerødder ved siden af.
Andet pålæg som jeg er glad for er Tartex, smøreost, avocado, frugtrulle. Grøntsagsfrikadeller er også haps haps på en rugbrød, der er masser af gode opskrifter, hvis du googler.

"What am I supposed to call them? Sweet tangy balls?" - Jessica Day

"Alex Skarsgård was the coolest camper in the world.
He’s Swedish. They’re naked all the time." - Brian Buckner

#5 Oh...My

Oh...My

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.280 Beskeder:

Skrevet 26 november 2012 - 18:57

Som vegetar spiser man kun grønt og som regel suppleret med mælkeprodukter. Man spiser ikke døde dyr ;)

Prøv at søg på Google. Der er rigtig mange gode forslag :)

Personligt er jeg stor fan af bønnesalat til frokost lige for tiden. Gerne med et lækkert stenalderbrød til :)

´Så kan jeg faktisk bedre lide hd kanaler´

#6 Sophies-mor

Sophies-mor

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.661 Beskeder:

Skrevet 26 november 2012 - 19:29

Hvis du spiser fisk, så er du ikke vegetar. Så spiser du bare meget grønt. Lige for en god ordens skyld. :)

En frokost for mig kan bestå af en bolle (eller rugbrød) smurt med lidt tomatpesto med æg ovenpå, og agurk og gulerødder ved siden af.
Andet pålæg som jeg er glad for er Tartex, smøreost, avocado, frugtrulle. Grøntsagsfrikadeller er også haps haps på en rugbrød, der er masser af gode opskrifter, hvis du googler.

Som vegetar spiser man kun grønt og som regel suppleret med mælkeprodukter. Man spiser ikke døde dyr ;)

Prøv at søg på Google. Der er rigtig mange gode forslag :)

Personligt er jeg stor fan af bønnesalat til frokost lige for tiden. Gerne med et lækkert stenalderbrød til :)

Er det ikke, når man er veganer, at man helt dropper fisk??
og meget andet.

:lun: De 2 store og de 3 små :lun:

C M M N S

#7 myideaoffairies

myideaoffairies

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.944 Beskeder:

Skrevet 26 november 2012 - 20:05

Jeg spiser rugbrød med:
Pesto/mozzarella
Pesto/avocado
Hytteost
Kidneybønnepostej med syltede rødbeder ovenpå :love: Blend en dåse kidneybønner med lidt af væden fra dåsen og bland salt og lidt hvidløg i. Kan evt. også laves af alm. kidneybønner, man selv koger, men jeg kan godt lide den søde smag, dem fra dåse har.
Kikærtepostej - eller hummus alt efter hvad man blander i :D
Banan :love: Det er næsten bedre end kage, sådan et stykke rugbrød med smør og en sød banen :lun:
Kartoffel med mayonaise (og purløg)
Forskellige grøntsags/linsefrikadeller som man ville spise en almindelig frikadelle på rugbrød.
Italiensk salat - nok ikke det sundeste, men det smager sååå godt :genert:

Og jeg er altså ikke vegetar, jeg elsker bare vegetarisk mad :D

You're not fully dressed until you wear a smile

Sort Minimum Shila trenchcoat sælges:

http://dindebat.dk/t...nchcoat-str-36/

#8 Alkaia

Alkaia

Australiana

• Medlemmer
  • 10.022 Beskeder:

Skrevet 26 november 2012 - 20:32

Er det ikke, når man er veganer, at man helt dropper fisk??
og meget andet.

Veganer spiser intet animalt, hvorimod der er flere forskellige former for vegetarer. Nogle supplerer med mejeriprodukter og æg, nogle kun æg og andre kun mejeriprodukter. Kylling og fisk hører ikke blandt disse kategorier, da de ikke er planteføde.
Jeg plejer at forklare det med, at hvis det har øjne, så er det kød (med undtagelse af black-eyed beans:-P). Som vegetar skal du også være obs på slik, meget er lavet på gelatine.

Jeg har været ovo-lacto vegetar i cirka halvdelen af mit liv (spiser lidt kød nu, så kalder mig ikke vegetar længere).

Du kan læse mere om det her: Hvad er en vegetar og hvorfor bliver man vegetar? | Dansk Vegetarforening

Ændret af Alkaia, 26 november 2012 - 20:35.
indsætte link

#9 myideaoffairies

myideaoffairies

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.944 Beskeder:

Skrevet 26 november 2012 - 20:39

Er definitionen af en vegetar ikke fuldstændig ligegyldig i denne sammenhæng?

You're not fully dressed until you wear a smile

Sort Minimum Shila trenchcoat sælges:

http://dindebat.dk/t...nchcoat-str-36/

#10 Alkaia

Alkaia

Australiana

• Medlemmer
  • 10.022 Beskeder:

Skrevet 26 november 2012 - 20:49

Er definitionen af en vegetar ikke fuldstændig ligegyldig i denne sammenhæng?

Jo, måske. Men jeg synes ikke at man skal kalde sig vegetar, når man ikke er det.
Det var også derfor at jeg ikke kom med en længere forklaring i første omgang (det gjorde jeg først da der blev spurgt ind til det), men kom med forslag.

---

Hende her har for resten mange gode opskrifter på lækker grøntsagsmad: ~Månebarnet~