Gå til indhold

Billede
- - - - -

Igang igen efter lang tid hjemme

• Venligst log ind for at besvare
7 svar på dette emne

#1 flamenka

flamenka

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.745 Beskeder:

Skrevet 22 oktober 2012 - 11:04

Jeg har været sygemeldt nu i næsten 11 måneder. Før det var jeg på barsel, også i ca.11 mnd. Men nu er det ved at være slut. Jeg skal starte igen d.12.November.
Og jeg glæder mig. Rigtig meget til at komme igang, og jeg vil også SÅ gerne snart være færdig med min uddannelse..

MEN, jeg er også rigtig rigtig nervøs for hvordan det skal gå. Jeg synes stadig der er mange ting jeg har svært ved at overskue, mange mennesker på en gang, mange aktiviteter, og jeg blir meget hurtigt træt. Men jeg tænker det til dels også er manglende træning i at have en normal dagligdag.
Det skal måske lige siges at jeg blev sygemeldt pga.stress/depression, og jeg er selvfølgelig også bange for at det skal blusse op igen..

Derudover kommer det med at få dagligdagen til at køre med ungerne. Jeg ved godt det bare er noget med at komme igang, men lige nu har jeg behov for at planlægge min tid. Jeg har tænkt at jeg nu skal købe ind på nettet. Og rengøring må blive når de er hos deres far. (Hver Tirsdag og hveranden weekend).. Så mangler jeg "bare" at lægge tid ind til at læse..
Hvordan gør I andre der er alene, hvor lægger I tid ind til de der praktiske, huslige ting?

Jeg skal i praktik på et ambulatorium, hvilket er et superfedt sted, og jeg glæder mig. Jeg har snakket med min kommende vejleder, og hun virker enormt sød, hun har endda tilbudt mig at jeg selv kan tilrettelægge mine timer. På den måde at de 30 timer jeg skal være der ugentligt kan jeg selv bestemme om de skal være fordelt på 4 eller 5 dage. Jeg starter kl.8.. Hvis jeg fordeler dem på 4 vil det betyde nogle meget lange dage for ungerne, i hvert fald 3 af dem, far kan jo hente Tirsdag. Men til gengæld vil vi kunne holde en ugentlig fridag. Mens, hvis jeg fordeler dem på 5, så vil deres dage være en del kortere, og vi vil få meget mere ud af eftermiddagene..
Hvad ville I gøre??

Flamenka - spændt/ nervøs/ glad :stoned:
:lun: Solen 220108 Stjernen 220411 :lun:

...y sólo se me ocurre amarte....

#2 Lene@

Lene@

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.010 Beskeder:

Skrevet 22 oktober 2012 - 15:04

jeg ville nok holde mig til 5 dage, tænker mest her på dig. Det er jo ikke kun lange dage for børnene men også dig, og du skal jo også gerne kunne fungere når du kommer hjem efter en lang arbejdsdag. Du ved jo heller ikke endnu hvor meget du reelt kan holde til at arbejde, så måske det er en mulighed at starte ud med 5 dage og så se hvordan det går??

Jeg synes det at være i praktik, er sindssyg hårdt i forhold til at være på skolebænken og lave lektier hjemme. Det er bare noget helt andet fordi man bare sluger alt til sig, og får en masse nye indtryk. Jeg arbejde 7 timer hver dag i min praktiktid, og det var godt nok mere end rigeligt med 2 mindre børn når jeg kom hjem... Det gik bedre med tiden, men synes godt nok det til tider kunne være rigtig hårdt at skulle være på når man kom hjem også indtil kl 20 og ofte senere, hvis børnene ikke lige gad sove. :bored:

Ændret af Lene@, 22 oktober 2012 - 15:06.

Freya Feb 2007
Thor Feb 2009

#3 naermest_lykkelig

naermest_lykkelig

Kaffe er stærkt undervurderet!

• Medlemmer
  • 41.834 Beskeder:

Skrevet 22 oktober 2012 - 15:55

Jeg vil også sige 5 dage. Det skal ikke blive for sent, når du også skal hente, lave mad, bade, vaske op, vaske tøj, lave madpakker og hvad der ellers er af huslige pligter, når man er alene om det. Klokken kan godt blive mange, før du sidder ned for dig selv i sofaen, selvom det er en "kort" dag på arbejdet.
Nu med 2 dejlige drenge :)
Måske lidt Skole-orakel nu - nogen mener, jeg har aftjent min værnepligt som Lorte-orakel
Never underestimate the power of denial

#4 Vusel

Vusel

Gulvabe

• Medlemmer
  • 10.214 Beskeder:

Skrevet 22 oktober 2012 - 16:29

Enig med de andre i de 5 kortere dage.

Jeg var sygemeldt inden barsel, dernæst på barsel og arbejdsløs, så jeg endte med at være hjemmegående i 2½ år. Det var dælme hårdt at komme i gang igen. Når man starter et nyt sted, så bliver man bombarderet med indtryk, og man skal suge til sig, og lære og være på hele tiden - det koster krafter. Du kan sammenligne det lidt med at starte i VS eller børnehave.

Det er nyt det hele, og der skal nye rutiner ind, og vi ser jo selv at børnene bliver dødtrætte i starten :)

Det er oftest hårdt at komme igang igen, men tag de hensyn til dig selv, som er muligt. Og så husk at selvom børnene er hos deres far af og til, så giv dig selv et pusterum og gør nogle ting, der giver dig energi i stedet for at stresse rundt med alt muligt praktisk (hverken nullermænd eller vasketøj stikker af - jeg har testet :deer: )

2004 - 2008

:lun:Nu også som Gulvabe:lun:

#5 atacama

atacama

Er mad nødvendigt?

• Medlemmer
  • 51.730 Beskeder:

Skrevet 22 oktober 2012 - 16:56

Jeg ville også fordele det på 5 dage.

Jeg er i øvrigt også der, hvor jeg skal igang igen efter lang tid hjemme - sagde mit job op for over 1½ år siden og blev uplanlagt gravid en uge efter. Så jeg kan fint genkende din nervøsitet. Jeg har faktisk mega krise over det for tiden. :genert:
"Pedanter, forén jer! Vi har intet at tabe udover proportionssansen - og den havde vi nok ikke for meget af til at begynde med..." (Lynne Truss)

#6 flamenka

flamenka

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.745 Beskeder:

Skrevet 24 oktober 2012 - 13:09

Tusind tak for jeres indlæg :kys:. Det er altså rart at høre at det ikke kun er mig der kan blive overvældet over at skulle ud i den virkelige verden igen :genert:...

Jeg har skrevet til min vejleder idag og bedt om de 5 dage.. Det tror jeg jeg bliver rigtig glad for. Og så har jeg købt ind på nemlig.com for første gang. Hvor er det smart, virkelig smart :D
:lun: Solen 220108 Stjernen 220411 :lun:

...y sólo se me ocurre amarte....

#7 bibbs

bibbs

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.575 Beskeder:

Skrevet 24 oktober 2012 - 13:16

Det skal nok gå,.
Og ja nullermænd og vasketøj render ingen steder, og børnene tager ikke skade af at få nem mad nogengange
270408 Mors og fars lille Camilla My nu englebarn :engel:
Basse 190509, tænk at nogen kan være så dejlig:lun:
Nullerpigen: 020412, det er hermed bevist to kan være så dejlige. :love:

#8 hotlips77

hotlips77

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.159 Beskeder:

Skrevet 24 oktober 2012 - 22:12

måske kan du få exen lidt mere på banen,i starten om ikke andet?

og hvis jeg var dig ville jeg nok se om ikke det var en mulighed simpelthen at hapse den tirsdag aften til dig selv,uden børn,og uden at gøre en skid hvis det på nogen måde kan la sig gøre.

man har brug for ro bare en gang imellem,og det kan godt være en god investering i det lange løb.
mor til benjamin 3 år- født julenisse,nu uddannet havenisse:kys::lun: