Gå til indhold

Billede
- - - - -

Budget venligt bryllup.

• Venligst log ind for at besvare
22 svar på dette emne

#1 LilleGuleGummiAnd

LilleGuleGummiAnd

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.604 Beskeder:

Skrevet 28 september 2012 - 12:27

Jeg orkede ikke lige søge-funktionen, der sjældent virker helt som jeg ønsker den. Derfor opretter jeg nu en ny tråd.

Vi skal giftes næste år. Men ønsker ikke et bryllup til rigtig mange tusinde kroner. Derfor søger jeg lidt inspiration herinde hos jer erfarne damer.

Evt. gode råd fra dem, der selv har holdt et fantastisk bryllup til en billig penge. Hvad gjorde I. Hvad, hvem, hvor, hvordan osv.

Jeg er totalt lost. Det eneste der er fastlagt er datoen. :stoned:

♥They Eat Rainbows & Poop Butterflies♥

♥Every Song Ends - Is That Any Reason Not To Enjoy The Music ?♥

Ællingen 8.7.13 ♥

#2 Jenny

Jenny

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 912 Beskeder:

Skrevet 28 september 2012 - 12:35

Tillykke med at I skal giftes! :kys:

Vi har selv gang i planlægningen på nuværende tidspunkt, så jeg kan ikke komme med så mange tips og tricks endnu.. Dog tænker jeg, at det vil hjælpe lidt hvis du kunne sige noget om budgetrammen? :D Så er det lidt nemmere at afgrænse..

All you need is love.. :lun:

:lun: Maj 2013

#3 LilleGuleGummiAnd

LilleGuleGummiAnd

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.604 Beskeder:

Skrevet 28 september 2012 - 12:42

Vi har egentlig ikke sat et decideret max. Vi ønsker bare, at det skal gøres nogenlunde billigt. Sådan at vi ikke kommer op i et 70-100 tusinders bryllup. :-P

Og tusind tak, i lige måde. :kys:

Ællingen 8.7.13 ♥

#4 Jenny

Jenny

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 912 Beskeder:

Skrevet 28 september 2012 - 12:54

Vi har et budget der hedder omkring de 70tusind. Aldrig ville vi kunne finde på at bruge 100.000kr på et bryllup.. Vi har valgt at holde vores bryllup på et hotel i midtjylland som er betydeligt billigere en rigtig rigtig mange andre steder. På det hotel afholder de 100% løsninger og de har priser fra 300-400kr kuverten incl. drikkevarer ad libitum. Det er én mulighed...
En anden mulighed er selvfølgelig at leje et forsamlingshus eller lignende, og så holder det på minimalistisk niveau. MissLena holdt det minimalistiske bryllup og det er super smukt, ud fra de billeder jeg har set.

Bum bum.. Alt efter hvornår på året det er, så er der også den afslappede picnic model...
Der findes bryllupsportaler på nettet med usandsynligt mange ideer ;)

#5 LilleGuleGummiAnd

LilleGuleGummiAnd

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.604 Beskeder:

Skrevet 28 september 2012 - 13:01

Jeg synes det er skide svært. :stoned: Jeg aner slet ikke hvor jeg skal begynde at kigge. :-P Vi skal giftes i september. Så det er sikkert halv koldt. Hehe.

Ællingen 8.7.13 ♥

#6 Jenny

Jenny

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 912 Beskeder:

Skrevet 28 september 2012 - 13:03

Har lige smidt dig en grøn...

Men ja, det er virkelig svært. Vil I giftes i kirke eller borgerligt? Har I snakket om hvad I har lyst til? Om det skal være afslappet og intimt eller lidt større?
Hvis du mærker HELT efter, hvad vil DU så helst?

#7 LilleGuleGummiAnd

LilleGuleGummiAnd

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.604 Beskeder:

Skrevet 28 september 2012 - 13:12

Har lige smidt dig en grøn...

Men ja, det er virkelig svært. Vil I giftes i kirke eller borgerligt? Har I snakket om hvad I har lyst til? Om det skal være afslappet og intimt eller lidt større?
Hvis du mærker HELT efter, hvad vil DU så helst?

Tak for grønt. :)

Vi vil gerne giftes i en kirke. Og det bliver nok mest afslappet/intimt. Jeg bryder mig ikke om, at skal være centrum for opmærksomhed. Så derfor må det gerne være stille og roligt. Men stadig smukt og romantisk. :blush:

Ællingen 8.7.13 ♥

#8 Jenny

Jenny

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 912 Beskeder:

Skrevet 28 september 2012 - 13:20

Det kan da også SAGTENS lade sig gøre :kys:
Et bryllup er det man selv gør det til, helt ned til sidste detalje.
Hvis I skal giftes i September, så bidrager efteråret jo til mange smukke gratis ting som man kan inkludere i sit bryllup. F.eks smukke blade til bordene, danske æbler (fuldmodne Ingrid Marie æbler f.eks) er smukke som bordkort eller blot som pynt... Hvis du kender nogen med Dahlia/georginer i haven kan du måske tiltuske dig nogle stykker som kan udgøre en ualmindeligt smuk brudebuket...

:genert:

MissLenny - som ville elske et efterårsbryllup :blush:

#9 LilleGuleGummiAnd

LilleGuleGummiAnd

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.604 Beskeder:

Skrevet 28 september 2012 - 13:30

Det kan da også SAGTENS lade sig gøre :kys:
Et bryllup er det man selv gør det til, helt ned til sidste detalje.
Hvis I skal giftes i September, så bidrager efteråret jo til mange smukke gratis ting som man kan inkludere i sit bryllup. F.eks smukke blade til bordene, danske æbler (fuldmodne Ingrid Marie æbler f.eks) er smukke som bordkort eller blot som pynt... Hvis du kender nogen med Dahlia/georginer i haven kan du måske tiltuske dig nogle stykker som kan udgøre en ualmindeligt smuk brudebuket...

:genert:

MissLenny - som ville elske et efterårsbryllup :blush:

Se, dén slags ting tænker jeg slet ikke over. Jeg er generelt lost. Med alt. Pynt, mad, sted, tøj, gæster. ALT. :lol: Men fantastiske ideer. Dem vil jeg skrive mig bag øret!

Har faktisk én kusine der kan lave kagen. Og en anden kusine, der vidst nok i hvert fald kan lave blomster dekorationer. Gad vide om hun os kan hjælpe med buket. :gruble: Ved dog ikke om jeg vil inddrage efterårs farverne. Må nok vende dén ide med manden, så vi ikke også ender med et totalt lyserødt bryllup. :D

Ællingen 8.7.13 ♥

#10 misssoldiergirl

misssoldiergirl

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.899 Beskeder:

Skrevet 16 oktober 2012 - 18:43

Vi blev gift for lidt over 3 år siden. Vores bryllup kostede 40000 (nok endda lidt under).

Vi inviterede dem, vi ville. Altså både familie, venner + påhæng. til selve festen var vi 42.
Vi holdte festen i et forsamlingshus. Havde det en hel weekend for 700 kr.
Jeg fik den kjole, jeg aller helst ville have. Den kostede 7000 kr. Købte en slør i samme butik til 300. Og mine sko var et par hvide, flade til 50 kr.
Min mand havde sin uniform på
Vi hentede drikkevarer i Tyskland.
Mad bestilte vi i Kvickly. Fik en lækker 3-retters.
Lejede jukebox til 2500 kr. Den blev leveret og hentet.
Købte blomster i Kvickly, samt fik fra venner og bekendtes have. Min mor har været blomsterbinder, så hun ordnede dekorationer og brudebuket.
Bryllupskagen fik vi i gave.
Vi havde tre piger i køkkenet, som hver især fik 500 kr. De gik efter desserten, efter de havde ryddet op, og så sørgede vi selv for natmad.
Vi lånte en og på biblioteket, hvor der var en dvd med brudevalsen.
Kan ikke helt komme i tanke om, hvad vi ellers brugte penge på:gruble:

Vi havde en fantastisk aften og alle var glade og havde en skide sjov aften. :love:Så det kan altså godt lade sig gøre.:banan: