Gå til indhold

Billede
- - - - -

Nedsunken forfod

• Venligst log ind for at besvare
3 svar på dette emne

#1 jettep1985

jettep1985

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.474 Beskeder:

Skrevet 12 september 2012 - 08:11

Fik at vide af min læge igår at jeg har det som hedder en nedsunket forfod. Jeg havde haft ondt i min ene fod i 1 måneds tid og tænkte at jeg hellere måtte få det undersøgt.

Jeg er 27 år og har ikke før mærket det mindste til noget i fødderne. Og det er rigtig mange år siden jeg har brugt højhælede sko.

Min læge sagde jeg skulle købe nogen indlæg til skoene så det har jeg gjort også sagde han at øvelser ikke plejede at hjælpe, så det ville han ikke anbefale.

Jeg gik jo hjem og læste lidt om det på nettet og fandt også nogen øvelser, som jeg så lavede 2 gange igår. Her til morgen synes jeg ikke at mit ben virkede nær så ømt, som det har gjort nogen af de andre dage, men det kan jo være indbilning fra min side.

Jeg tænker lidt at jeg gerne hører fra nogen af jer andre, hvordan i har oplevet det med nedsunken forfod og det med øvelser har det hjulpet lidt for jer?
Angelina 1/4-07 - lige på termins dagen :love:

Tristan 6/2 - 09 :love:

#2 Satine_F

Satine_F

Erfaren

• Medlemmer
  • 307 Beskeder:

Skrevet 12 september 2012 - 19:05

Har aldrig haft nedsunken forfod - men har i en lang periode arbejdet i en skobutik, for vi netop solgte sko, til mennesker med specielle fødder... Der igennem fik vi også en del undervisning, fra en overlæge ved Herlev Hospital - da mange blev henvist til os..

Så hvis jeg vil dig, ville jeg få endnu en snak med lægen om at lave øvelser - og mener helt sikkert at de normalt kun råde patienter til det... (men mindre der er noget andet han mener der er mere at tage hensyn til?!?)

og så for guds skyld, sko med plads til dine tær! Det bliver en helt videnskab at købe pæne sko - men det kan lykkes :glad: Husk at man skal kunne vippe lidt med sine tær, uden at de støder på noget...

You have to stop the Q-tip when there's resistance!

-19,0 :banan:

Horde by heart

#3 DarkRed

DarkRed

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.676 Beskeder:

Skrevet 12 september 2012 - 22:06

Jeg har det også. Gør nu ikke så meget andet end at vælge sko med god affjedring, fx. rieker og tamaris. Laver lidt strækøvelser, men mest af alt forsøger jeg at aflaste foden.

#4 jettep1985

jettep1985

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.474 Beskeder:

Skrevet 13 september 2012 - 08:30

Jeg har altid købt sko med plads til tæerne kan ikke have at de skraber på. og går kun med flade sko. Men har læst mig frem til at det kan komme af mange ting.

Jeg har købt nogle sko indlæg i matas som var beregnet til at aflaste forfoden. Men det kunne jo være på sigt at jeg skal have lavet nogen ud fra min fod så jeg får den rigtige støtte på fødderne.

Min læge sagde jo til mig at han ikke synes øvelser hjalp men jeg har fundet nogen på nettet alligevel. Har aldrig høret om at det skulle skade i hvert fald. jeg synes faktisk det har hjulpet en lille smugle på de få dage jeg har prøvet. Fra at have smerter op i benet har jeg kun mærket noget i foden og i morges mærkede jeg først noget da jeg stod ud af sengen. Så jeg vil da helt klart forsætte og tænke lidt mere over hvilke sko jeg går i :-)

Er glad for at i kom med jeres svar :-)
Angelina 1/4-07 - lige på termins dagen :love:

Tristan 6/2 - 09 :love: