Gå til indhold

Billede
- - - - -

Kan baby leve i heldragter?

• Venligst log ind for at besvare
44 svar på dette emne

#1 logan_120

logan_120

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.602 Beskeder:

Skrevet 24 august 2012 - 07:29

Jeg er lidt i tvivl om, hvilket tøj man kommer til at bruge mest af til sin baby? Jeg skal føde til december, og jeg har købt en hel masse heldragter, fordi jeg synes, der findes så mange fine, og samtidig har man bukser og trøje i én :)

Men så kommer jeg i tvivl om, om heldragter er mere nattøjsagtige, og om de bliver for kolde til december? :gruble:

Så, hvilket tøj bruger I mest til jeres babyer og til hvilken årstid? :)
♥ Du tog mit hjerte med - 14.12.12 ♥

#2 Bagu80

Bagu80

Aktiv

• Medlemmer
  • 65 Beskeder:

Skrevet 24 august 2012 - 07:34

Jeg synes helt klart heldragter er mest praktisk til de små. Og hvis det er et koldt barn, kan dy jo give en kort- eller langærmet body indenunder eller evt strømpebukser. Eller evt en vest eller cardigan til udover. Så jeg synes helt klart du bare skal holde dig til at købe heldragter, de strammer ingen steder eller kryber op.

#3 Mizty23

Mizty23

Fortabt

• Medlemmer
  • 21.197 Beskeder:

Skrevet 24 august 2012 - 07:35

Bodyer og heldragter... Kun! :)
Bukser og bluser skiller på midten og bukser sidder lige på mavsen ...

Og det var koldt da Vega blev født , men heldragter er fine, faktisk lidt varme i starten da man automatisk pakker baby ind i dyne i starten :lun:

Ændret af Mizty23, 24 august 2012 - 07:38.

♥ 5 års venten - Søster skudbarn 29.02.12 ♥

♥ 3 mds venten - Lillebror smuksak 17.03.13 ♥

Min salgstråd : http://dindebat.dk/b...renge-toej.html

#4 naermest_lykkelig

naermest_lykkelig

Kaffe er stærkt undervurderet!

• Medlemmer
  • 41.838 Beskeder:

Skrevet 24 august 2012 - 07:55

Heldragter er klart at foretrække - synes jeg! Evt. med en body inden under eller en tynd trøje ud over, hvis det er koldt.
Nu med 2 dejlige drenge :)
Måske lidt Skole-orakel nu - nogen mener, jeg har aftjent min værnepligt som Lorte-orakel
Never underestimate the power of denial

#5 Dolfin

Dolfin

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.133 Beskeder:

Skrevet 24 august 2012 - 07:57

Enig med de andre heldragter og evt.en kortærmet body og/eller strømpebukser under.

Denne gng har jeg nu også meget brugt bodyer og blde bukser velour, jearsy og lign..
Storebror 9. Marts 2009 :love:

Lillebror 30. April 2012 :love:

#6 atacama

atacama

Er mad nødvendigt?

• Medlemmer
  • 51.772 Beskeder:

Skrevet 24 august 2012 - 08:03

Jep, heldragter med kortærmet body under - frem til cirka marts-april måned. Og nej, det er først nattøjsagtigt, når de bliver 5-6-7 mdr, synes jeg.
"Pedanter, forén jer! Vi har intet at tabe udover proportionssansen - og den havde vi nok ikke for meget af til at begynde med..." (Lynne Truss)

#7 Munkenator

Munkenator

Guddommelig

• Medlemmer
  • 6.018 Beskeder:

Skrevet 24 august 2012 - 08:03

Jeg blev aldrig rigtig venner med heldragterne, men jeg er sikker på de er fint varme i starten hvor baby alligevel lever på dig (jeg var en radiator i tiden efter jeg havde født) eller pakket i en dyne.

Vi brugte mest bare body og evt. bløde bukser eller strømpebukser, men jeg kan egentlig ikke helt huske hvorfor vi ikke blev så gode venner med heldragterne, det havde jeg ellers troet.
Viggodusen 21.10.10 :love:

Lullemand 19.12.12 :lun:

#8 Lene@

Lene@

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.010 Beskeder:

Skrevet 24 august 2012 - 08:38

jeg brugte nærmest kun heldragter da mine var helt små. De er så praktiske og laver ikke "midter skilning" på maven, når den lille ligger på gulvet.
Freya Feb 2007
Thor Feb 2009

#9 DerFeur

DerFeur

Fastgroet

• Medlemmer
  • 12.875 Beskeder:

Skrevet 24 august 2012 - 08:39

Til Frida brugte jeg stort set aldrig heldragter - det blev aldrig en succes, da hun er en kold pige og jeg synes ideen med heldragterne gik af, når hun skulle have body og strømpebukser indenunder :boo:

Asger bruger stort set kun heldragter og han er en varm dreng, så til ham er det en succes :gogo:

:lun: Frida 06.08.2010 :lun:

:lun: Asger 27.06.2012 :lun:

Whenever in doubt - trust your gut feeling

#10 Panic-button

Panic-button

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 36.864 Beskeder:

Skrevet 24 august 2012 - 08:42

Mine unger er meeeget varme, så heldragter kunne nogle gange være for varme .. den første mdr var de "kolde", og havde også en "undertøjs body" under, men da de så fik sul, så svedte de :lol:
Så her har vi brugt en god kombi af heldragter og body+bukser - fordelen ved det sidste er at bukserne hurtigt kan hives af, når baby skal sove, eller bare sveder

De som vil forandre hele verden, kan med held starte i dens centrum, og begynde med sig selv.
- Piet Hein -