Gå til indhold

Billede
- - - - -

Renovering af gammel køkken - Hjælp!

• Venligst log ind for at besvare
9 svar på dette emne

#1 ding

ding

Erfaren

• Medlemmer
  • 240 Beskeder:

Skrevet 23 august 2012 - 11:42

Min kæreste og jeg flytter ind i en dejlig stor lejlighed, hvor vi kommer til at bo til leje meget billigt. Køkkenet er ganske velholdt, men meget gammelt og kunne godt trænge til et friskt pust. Vi må ikke male det, men vi må gerne sætte sådan noget selvklæbende folie op.

Vi tænker at enten lægger vi en ny bordplade (evt i hvid), eller også beklæder vi lågerne med folie og skifter bordpladen også. Det skal lige siges at vi skal have lavet en slags ekstra bordplads på modsatte side, da der ikke er forfærdeligt meget plads i køkkenet. Så bordpladen skal være den samme i anden side. (Vi tænker på at have et billigt stativ og sætte en bordplade på).

Det hele skal kunne gøres forholdsvis billigt, da vi ikke vil ofre alverden på det, da vi jo bor til leje.
Men kan det gøres pænt med det folie? Nogle der har erfaringer med steder man kan få lavet bordplade billigt? Måske har folk nogle andre ideer?

Al hjælp modtages med kyshånd![ATTACH]1160626[/ATTACH]

Vedhæftet fil(er)

#2 Vindrosen

Vindrosen

Erfaren

• Medlemmer
  • 264 Beskeder:

Skrevet 23 august 2012 - 13:33

I kan købe nogle nye greb i Ikea - De er ikke helt vildt dyre. Det samme med bordpladen - så længe det er "standardmål"

Greb & knopper til køkkenlåger – IKEA

Køkkenbordplader – bordplader af laminat & træ – IKEA

#3 ding

ding

Erfaren

• Medlemmer
  • 240 Beskeder:

Skrevet 23 august 2012 - 13:34

Okay tak :-)
Ja, om det er standart mål eller ej ved jeg så ikke... Men det kan jeg jo finde ud af.
Det skal også lige siges at komfuret på et tidspunkt skal skiftes og at vi også skifter gulvet i lejligheden.

#4 Filipai

Filipai

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.377 Beskeder:

Skrevet 23 august 2012 - 13:35

Er normalt ikke super meget til træ låger, men synes faktisk det okay i jeres køkken. Jeg ville købe en mørk bordplade og mørke greb til at matche soklen.

#5 Vindrosen

Vindrosen

Erfaren

• Medlemmer
  • 264 Beskeder:

Skrevet 23 august 2012 - 13:35

Det kunne også virke lidt opfriskende med et nyt blandingsbatteri til køkkenet synes jeg - Der har Ikea også nogle rigtig pæne:

Blandingsbatterier & vaske til køkken – IKEA

#6 ding

ding

Erfaren

• Medlemmer
  • 240 Beskeder:

Skrevet 23 august 2012 - 15:21

Super gode idéer i kommer med. Keep them coming ;)

Jeg er nemlig normalt heller ikke til træ låger. Men jeg tænker lidt, at hvis man lægger noget lyst gulv, ny bordplade + nye greb, så er disse trælåger måske ikke så slemme...
De er jo yderst velholdt, og mon sådan noget folie kommer til at se billigt ud...

Og som Vindrosen også siger, kunne et nyt blandingsbatteri gøre underværker. Sagen er, at køkkenet skal være i samme stand (eller bedre/pænere) når vi engang flytter derfra. Og jeg er lidt i tvivl om det folie kan trækkes af, så lågerne ikke bliver skadet af det.

#7 PlusEsseQuamSimulatu

PlusEsseQuamSimulatu

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 35.884 Beskeder:

Skrevet 23 august 2012 - 17:19

Super gode idéer i kommer med. Keep them coming ;)

Jeg er nemlig normalt heller ikke til træ låger. Men jeg tænker lidt, at hvis man lægger noget lyst gulv, ny bordplade + nye greb, så er disse trælåger måske ikke så slemme...
De er jo yderst velholdt, og mon sådan noget folie kommer til at se billigt ud...

Og som Vindrosen også siger, kunne et nyt blandingsbatteri gøre underværker. Sagen er, at køkkenet skal være i samme stand (eller bedre/pænere) når vi engang flytter derfra. Og jeg er lidt i tvivl om det folie kan trækkes af, så lågerne ikke bliver skadet af det.

Hvorfor det? :gruble: I bor til leje og udlejer må forvente almen slidtage af inventaret - det er jo ligesom derfor man betaler husleje

Du lever kun en gang, men hvis du lever rigtigt er en gang nok

#8 daisyE

daisyE

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.507 Beskeder:

Skrevet 23 august 2012 - 21:03

Hvad med at finde ud af om i ikke for rimelige peneg må skifte lågerne og fronterne på skufferne. Så dyrt er det heller ikke.

Det er jo fedt at have et pænt køkken som men gider at være i. Også selv om i kun bor til leje.
♥♥♥ 5 december 2006. 2880g 48 cm ♥♥♥
Nye begyndelser, Nye begyndelser, Nye begyndelser,

#9 ding

ding

Erfaren

• Medlemmer
  • 240 Beskeder:

Skrevet 23 august 2012 - 21:50

Det jeg mente var, at vi ikke må gøre køkkenet "grimmere" end det er nu. Selvfølgelig vil der være slitage på køkkenet ligesom på alt andet. Men det jeg egentlig hentydede til var hvis nu vi fx satte det der folie op. Og de så ville have at vi skulle hive det af når vi flyttede, og det så efterlod mærker på lågerne. Ja så skal vi selv betale for det :)

Standen må ikke forringes væsentligt. Men slidtage er ok.

Håber min lange smørre gav mening

#10 VV21965

VV21965

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.554 Beskeder:

Skrevet 23 august 2012 - 21:53

K

Gemt billede
VV21965
VW 1302 1972 :love:
VW Passat -1999 :rulle:

Den eneste lov der stadig er dødsstraf for i Danmark er færdselsloven, overtræder du den, risikerer du at dø :8: