Gå til indhold

Billede
- - - - -

Ejerbolig i KBH

• Venligst log ind for at besvare
20 svar på dette emne

#1 DansePrinsesse

DansePrinsesse

Keller's wife

• Medlemmer
  • 14.856 Beskeder:

Skrevet 19 juli 2012 - 10:38

Dette er sådan en dobbeltsidet "bolig-hjælps-tråd". :P

Første del: konkrete ideer.
Ejerlejlighed i Københavnsområdet (inkl. Amager, Hvidovre, Vanløse og omkringliggende steder) til omkring 2 millioner. Krav: min. 3 værelser, ingen eller få trapper (eller elevator), indflytningsklar (dvs. ny eller nyistandsat), altan.
Det kan være I er faldet over noget jeg ikke er - eller evt. kender nogen der har noget til salg. :)

Anden del: vurderingssag.
Vi bor lige nu i en ejerlejlighed i København, den har 2 værelser og er meget lille (under 50 kvm). Vi er glade for den, den er ny og pæn, har dejlig altan og skøn udsigt. Vi mangler ikke desperat mere plads, men vi er ved at være der hvor vi gerne vil i noget større. Vores lejlighed er til salg - vi har haft reserveret en anden lejlighed på lidt over 100 kvm med 4 værelser, men den er netop blevet solgt til anden side.
Så nu skal vi til at finde på noget andet.
Alternativet skal vi stoppe salget af vores lejlighed og vente nogle år med at flytte. Om nogle år ville vi nok have mulighed for at købe for 1/2 - 1 million mere, hvilket måske vil gøre det nemmere at finde en lejlighed der lever op til vores krav.
Jeg ved godt I ikke kan afgøre det for os, men måske kan I komme med nogle synspunkter der kan hjælpe.

I am Hilda

#2 DansePrinsesse

DansePrinsesse

Keller's wife

• Medlemmer
  • 14.856 Beskeder:

Skrevet 19 juli 2012 - 10:41

Jeg er personligt lidt forblændet af denne, den er ikke perfekt, men den er dælme fin. Min kæreste er desværre ikke ligeså forblændet. :D

Jydeholmen 42, st. th, 2720 Vanløse - Ejerlejlighed på 86 kvm - Sagsnr. 117CA110963

Jeg aner intet om hvordan det er at bo i Vanløse though?

I am Hilda

#3 Rapfisk

Rapfisk

Gulvabe

• Medlemmer
  • 32.607 Beskeder:
  • LocationFrederiksberg

Skrevet 19 juli 2012 - 11:01

Jeg er personligt lidt forblændet af denne, den er ikke perfekt, men den er dælme fin. Min kæreste er desværre ikke ligeså forblændet. :D

Jydeholmen 42, st. th, 2720 Vanløse - Ejerlejlighed på 86 kvm - Sagsnr. 117CA110963

Jeg aner intet om hvordan det er at bo i Vanløse though?

Hvilken smølfeverden bor din kæreste i? Den er da skøn!

Måske er jeg ikke den rigtige til at svare, for jeg er på vej tilbage til Frederiksberg, men jeg har boet i Vanløse i over fem år nu (tiden går hurtigt i Vanløse, skulle jeg hilse at sige!), og jeg har været rigtig glad for det.

Metroen gør selvfølgelig en del for Vanløse, men den har også sit eget "forstad-i-byen"-præg. Eksempelvis er Vanløse Bio en fremragende biograf, og der er en del hyggelige butikker på Jernbane Alle (og på Godthåbsvej, hvis man bor i Katrinedalskvarteret). Derudover er der parker overalt - Grøndalsparken og Damhussøen, bl.a. Har man børn, eller planlægger man at stifte familie, synes jeg absolut, Vanløse er ét af de bedste steder at kigge i Københavns Kommune.

Hvad angår at få mere for jeres nuværende lejlighed: Det kan I sikkert godt om et par år, men til den tid vil det være endnu sværere at gøre et godt kup selv med de ekstra penge i hånden. Det er et surt tidspunkt at være sælger, men et godt tidspunkt at være køber på. De to roller opvejer som regel hinanden, når man skal være begge dele.

Edit: Området omkring Damhussøen er også ret dejligt på Rødovre-siden, og huspriserne er vist stadig lidt under, hvad man skal give i Vanløse/Valby.
Skrueløs :engel:

#4 (...)

(...)

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.714 Beskeder:

Skrevet 19 juli 2012 - 11:05

Jeg ville nok ikke gide give over 2.1 mio. for 3 værelser i Vanløse. :genert: Men haven er lækker!

Hvis I har udsigt til at kunne købe for en del mere om et par år, og ikke umiddelbart har behov for den ekstra plads - og har en lejlighed, I skal have solgt først - ville jeg klart vente. Hold lejligheden til salg, og hvis der pludselig sker noget, kan I jo altid kigge efter nyt.

#5 Rapfisk

Rapfisk

Gulvabe

• Medlemmer
  • 32.607 Beskeder:
  • LocationFrederiksberg

Skrevet 19 juli 2012 - 11:09

Jeg ville nok ikke gide give over 2.1 mio. for 3 værelser i Vanløse. :genert: Men haven er lækker!

Hvis I har udsigt til at kunne købe for en del mere om et par år, og ikke umiddelbart har behov for den ekstra plads - og har en lejlighed, I skal have solgt først - ville jeg klart vente. Hold lejligheden til salg, og hvis der pludselig sker noget, kan I jo altid kigge efter nyt.

Jeg ville klart også prøve at presse prisen. Det kan man som regel - det er det gode ved at være køber for tiden :D

Men ja, der er masser af gode steder til salg, og I har jo også et ret bredt område, I søger i, så jeg ville mene, at det kunne fungere for jer at sælge først og så finde noget andet i overtagelsesperioden. Men så skal I måske overveje, om I er villige til at finde noget midlertidigt, hvis der kommer en køber, for hvem en kort overtagelse er en nødvendighed.

#6 DansePrinsesse

DansePrinsesse

Keller's wife

• Medlemmer
  • 14.856 Beskeder:

Skrevet 19 juli 2012 - 11:11

Hvilken smølfeverden bor din kæreste i? Den er da skøn!

Måske er jeg ikke den rigtige til at svare, for jeg er på vej tilbage til Frederiksberg, men jeg har boet i Vanløse i over fem år nu (tiden går hurtigt i Vanløse, skulle jeg hilse at sige!), og jeg har været rigtig glad for det.

Metroen gør selvfølgelig en del for Vanløse, men den har også sit eget "forstad-i-byen"-præg. Eksempelvis er Vanløse Bio en fremragende biograf, og der er en del hyggelige butikker på Jernbane Alle (og på Godthåbsvej, hvis man bor i Katrinedalskvarteret). Derudover er der parker overalt - Grøndalsparken og Damhussøen, bl.a. Har man børn, eller planlægger man at stifte familie, synes jeg absolut, Vanløse er ét af de bedste steder at kigge i Københavns Kommune.

Hvad angår at få mere for jeres nuværende lejlighed: Det kan I sikkert godt om et par år, men til den tid vil det være endnu sværere at gøre et godt kup selv med de ekstra penge i hånden. Det er et surt tidspunkt at være sælger, men et godt tidspunkt at være køber på. De to roller opvejer som regel hinanden, når man skal være begge dele.

Edit: Området omkring Damhussøen er også ret dejligt på Rødovre-siden, og huspriserne er vist stadig lidt under, hvad man skal give i Vanløse/Valby.

Han er helt lost når han ikke kan se vi lige skal bo der!

Tusind tak for beskrivelsen - jeg synes Vanløse lyder dejligt.
Jeg glemte et krav i startindlægget: parkering! Vi skal kunne finde parkering tæt på boligen nemt - bl.a. derfor søger vi lidt væk fra indre by. Hvordan er det i Vanløse?

Det er ikke pga. af vores nuværende lejligheds pris at vi vil kunne købe for mere om nogle år. Den er allerede steget på de år vi har haft den og vi er helt tilfredse med den pris, den nu er sat til. :)

I am Hilda

#7 Rapfisk

Rapfisk

Gulvabe

• Medlemmer
  • 32.607 Beskeder:
  • LocationFrederiksberg

Skrevet 19 juli 2012 - 11:16

Han er helt lost når han ikke kan se vi lige skal bo der!

Tusind tak for beskrivelsen - jeg synes Vanløse lyder dejligt.
Jeg glemte et krav i startindlægget: parkering! Vi skal kunne finde parkering tæt på boligen nemt - bl.a. derfor søger vi lidt væk fra indre by. Hvordan er det i Vanløse?

Det er ikke pga. af vores nuværende lejligheds pris at vi vil kunne købe for mere om nogle år. Den er allerede steget på de år vi har haft den og vi er helt tilfredse med den pris, den nu er sat til. :)

Parkering er gratis :D

Derudover kommer det helt an på vejen (og hvor tungnemme andre bilister er, når de skal parkere). Hos os har vi skråparkering uden for ejendommen, og der er som regel nok, hvis der ikke lige er et par stykker, der har valgt at parkere over to pladser :rulle: I villakvartererne er der som regel parkeringsplads på grundene til ejerne, og så er der som ofte én eller to pladser på vejen langs grunden mellem indkørslerne til gæster eller naboer.

#8 DansePrinsesse

DansePrinsesse

Keller's wife

• Medlemmer
  • 14.856 Beskeder:

Skrevet 19 juli 2012 - 11:18

Nej, vi synes også den er for dyr - især når man kigger på off. vurdering og tidligere salgspriser. Så hvis den skulle være noget, skulle den presses i pris.

Jeg tror det sværeste er, at vi jo allerede er lidt væk fra lejligheden og havde gået og glædet os til den anden med noget mere plads. Det jeg personligt mangler er mest det ekstra værelse, så man kan have gang i hobbyting uden at skulle pakke det væk konstant. Men reelt set er det kun når vi skal have et barn at vi ikke kan bo her længere - og det bliver ikke de første par år. Vi går ikke hinanden på nerverne - meen jeg kunne da efterhånden godt tænke mig at kunne se TV mens min kæreste taler i tlf. uden at vi forstyrrer hinanden. :P

I am Hilda

#9 DansePrinsesse

DansePrinsesse

Keller's wife

• Medlemmer
  • 14.856 Beskeder:

Skrevet 19 juli 2012 - 11:21

Jeg ville klart også prøve at presse prisen. Det kan man som regel - det er det gode ved at være køber for tiden :D

Men ja, der er masser af gode steder til salg, og I har jo også et ret bredt område, I søger i, så jeg ville mene, at det kunne fungere for jer at sælge først og så finde noget andet i overtagelsesperioden. Men så skal I måske overveje, om I er villige til at finde noget midlertidigt, hvis der kommer en køber, for hvem en kort overtagelse er en nødvendighed.

Det er nok også en del af problemet. Vi har det ikke så godt med at sælge vores lejlighed uden at have et andet sted at bo.
Midlertidig bolig er lidt kompliceret (måske er det kun i mit hoved) - fordi mit handicap stiller en del krav til parkering og adgang og fordi jeg ikke helt kan se hvordan vi skal magte at flytte to gange kort efter hinanden.

I am Hilda

#10 DansePrinsesse

DansePrinsesse

Keller's wife

• Medlemmer
  • 14.856 Beskeder:

Skrevet 19 juli 2012 - 11:23

Parkering er gratis :D

Derudover kommer det helt an på vejen (og hvor tungnemme andre bilister er, når de skal parkere). Hos os har vi skråparkering uden for ejendommen, og der er som regel nok, hvis der ikke lige er et par stykker, der har valgt at parkere over to pladser :rulle: I villakvartererne er der som regel parkeringsplads på grundene til ejerne, og så er der som ofte én eller to pladser på vejen langs grunden mellem indkørslerne til gæster eller naboer.

Det vil være en af fordelene ved at flytte herfra. Lige nu bruger vi 1000,- på parkering i mdr. Snart stiger det til 2000,- Det er dælme mange penge.

Det lyder som om det lidt afhænger af stedet så, det må vi undersøge hvis vi kigger på noget i Vanløse. Det er sådan en knald eller fald ting for os.

I am Hilda