Gå til indhold

Billede
- - - - -

Købe cykel i Bilka?

• Venligst log ind for at besvare
39 svar på dette emne

#1 Potemis

Potemis

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 604 Beskeder:

Skrevet 28 juni 2012 - 19:15

Kan man godt efterhånden købe cykler i Bilka?? Eller skal man helst til en rigtig cykelhandler?
Jeg har forelsket mig i en Viva Classic cykel fra Bilka
Bilka - VIVA Classic - Stel 52 cm)
men jeg kender ikke umiddelbart mærket. Jeg kan kun læse på nettet at Viva gik konkurs i 2010, og nu er de åbenbart tilbage igen.. Nogen der har erfaring med mærket? Eller med at købe cykler i bilka?
Tidligere kendt som NoodleCookie!
Cookie er kærlighed.

#2 maccer

maccer

Fortabt

• Medlemmer
  • 24.532 Beskeder:

Skrevet 28 juni 2012 - 19:25

Jeg har en cykel fra Bilka, godt nok af andet mærke men den er ganske fin og kører som en mis.

:joker: maccer

:qh: + :jh: = :joker:

#3 20PrinceLight

20PrinceLight

Håbløs

• Medlemmer
  • 17.875 Beskeder:

Skrevet 28 juni 2012 - 19:32

Jeg synes, 3.500,- er mange penge for en Bilka-cykel for at være ærlig. Der er ingen service på den i forhold til at købe den hos en cykelhandler. Og lige netop denne type cykler kan man godt finde hos en seriøs cykelhandler - evt. sidste års model - til de penge.

Jeg har en Bilka-cykel (mountainbike), som jeg købte på åbningstilbud i Herning, og det er en ganske fin cykel, men man kan dæleme også godt mærke (og se på delene (rust)), at der er sparet mange steder for at holde prisen nede. Desuden har jeg selv skulle ordne ALT, hvad der på det år, jeg har haft den. Min sidste cykel kunne jeg nærmest køre til cykelhandleren, bare der sad en sten fast i dækmønstret.

Men smag og behag - og lidt et spørgsmål om temperament. Jeg ville ikke.

[SIGPIC][/SIGPIC]

Netværk i Midtjylland

Hvad man ikke har i hovedet, må man have mellem benene.

#4 fisken_der_sagde_muh

fisken_der_sagde_muh

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.171 Beskeder:

Skrevet 28 juni 2012 - 19:34

Bilka er underlagt de samme love og regler som alle andre, så set rent forbrugerpolitisk er du lige godt stillet, i nogen tilfælde endda bedre. Dog mener jeg at cykler og lignende fra Bilka er et samlesæt, et simpelt et, men dog alligevel et samlesæt. Men har du styr på det mest basale værktøj, så bør dette ikke være det helt store problem. Er det cyklen for dig, så synes jeg bare du skulle købe den :D
Oh great brothers of the night who rideth upon the hot winds of hell, who dwelleth in the Devil's lair; move and appear,

Indimellem er svaret bare: Fordi!

#5 maccer

maccer

Fortabt

• Medlemmer
  • 24.532 Beskeder:

Skrevet 28 juni 2012 - 19:34

Jeg synes, 3.500,- er mange penge for en Bilka-cykel for at være ærlig. Der er ingen service på den i forhold til at købe den hos en cykelhandler. Og lige netop denne type cykler kan man godt finde hos en seriøs cykelhandler - evt. sidste års model - til de penge.

Jeg har en Bilka-cykel (mountainbike), som jeg købte på åbningstilbud i Herning, og det er en ganske fin cykel, men man kan dæleme også godt mærke (og se på delene (rust)), at der er sparet mange steder for at holde prisen nede. Desuden har jeg selv skulle ordne ALT, hvad der på det år, jeg har haft den. Min sidste cykel kunne jeg nærmest køre til cykelhandleren, bare der sad en sten fast i dækmønstret.

Men smag og behag - og lidt et spørgsmål om temperament. Jeg ville ikke.

God pointe, man får hvad man betaler for som så mange andre steder i denne verden

:qh: + :jh: = :joker:

#6 Vanilla_Pigen

Vanilla_Pigen

Erfaren

• Medlemmer
  • 335 Beskeder:

Skrevet 28 juni 2012 - 19:43

Jeg har den samme viva som du har kig på. Jeg har un haft den et par måneder, men jeg er glad for den. Efter et par uger begyndte den at lave sjove ting med gearet, men i Bilka kan man få et gratis eftersyn inden for de første to måneder. Der blev det fikset og der har ikke været noget siden.

Jeg er glad for den :) Eneste minus er baggagebæret, det fungerer ikke så godt for mig med de snore.

#7 MeanBean

MeanBean

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 15.802 Beskeder:

Skrevet 28 juni 2012 - 19:53

Jeg ville kun købe en cykel i Bilka, Kvickly, Harald Nyborg mv., hvis den bare skulle være billig og købes for ikke at være for ærgerlig at få stjålet.

#8 Lillyfe

Lillyfe

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.461 Beskeder:

Skrevet 28 juni 2012 - 20:18

Har to gange købt cykel i Kvickly. Begge gange noget møg. Men det var også cykler til henholdsvis 1200 og 1800 kr. Det kan måske ikke helt sammenlignes.

#9 Lulu

Lulu

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.812 Beskeder:

Skrevet 28 juni 2012 - 20:51

min "gamle" cykel (som jeg stadig har) købte jeg i kvickly for 7 år siden. Pt cykler jeg stadig på den, når jeg skal langt væk hjemmefra. Den fungerer fantastisk, og har altid gjort det. Jeg har skullet skifte slanger på begge hjul én gang i løbet af de 7 år og så bremseklodser 2-3 gange (det er sådan en kun med håndbremser) - that's it.
Det var en cykel til omkring 2500.
Min nye cykel, købte jeg i bilka i august '11, og jeg knus-elsker den. Den er også købt til omkring 2500 (på tilbud) og der har ikke været noget som helst med den på noget tidspunkt (ud over lige nu, hvor nogle af egerne er sprunget af hjulet, men det er selvforskyldt, så det er ikke noget man kan klage over)...
Jeg synes ikke kvaliteten er dårlig "bare" fordi det er en bilka cykel, så hvis det er den du har forelsket dig i, så synes jeg du skal købe den :gogo:

#10 SuperwomanKBH

SuperwomanKBH

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 15.749 Beskeder:

Skrevet 28 juni 2012 - 21:02

Hmm, hvis jeg alligevel var oppe i det prisleje, så tror jeg at jeg ville spare op en måned ekstra og så købe en Von backhaus i stedet - fx. en 1243 retro.:)
"Jeg ved, hvilke planer jeg har lagt for jer, siger Herren, planer om lykke, ikke om ulykke, om at give jer en fremtid og et håb." - Jer. 29:11

Lille baby Nikolaj, 6. September 2012:lun: