Gå til indhold

Billede
- - - - -

Manglende sex-lyst på grund af p-piller?

• Venligst log ind for at besvare
30 svar på dette emne

#1 Quirky

Quirky

Erfaren

• Medlemmer
  • 119 Beskeder:

Skrevet 16 juni 2012 - 15:49

Jeg synes at jeg har hørt om det herinde engang... Altså at man oplever manglende sex-lyst på grund af p-piller.

Er der nogen, der kender til det og kan fortælle om deres egne oplevelser med dette?

- og måske vurdere ud fra min historie om det er det der "fucker up" med mit system?

Jeg har et barn fra 2010. Jeg ammede i et år. Og efter fødslen brugte vi kondom (og Roskilde-metoden - måske mest det sidste :blush:). Jeg fik mens efter 8 måneder og havde en normal cyklus derefter indtil jeg begyndte på p-piller, da jeg var færdig med at amme.

Det første år efter vi havde fået barn, var der stor lyst til sex - fra min side primært omkring ægløsning, men sådan er kroppen vel skruet sammen....

Men det er som om at efter jeg er begyndt på p-piller for et år siden, så er sexlysten også dalet. Jeg skal virkelig hive mig selv op til at have lyst og har (undskyld detaljegraden) ofte svært ved at blive våd (det havde jeg også da jeg ammede, hvilket jeg har læst mig til er meget normalt).

Det er ikke sådan, at vi ikke dyrker sex længere, slet ikke. Det bliver nok til et par gange om ugen i gennemsnit. Men det er sjældent, at det er mig der lægger op til det og det sker også ofte, at der går lang tid ind i selve sexen før jeg har RIGTIGT lyst.

Men de sidste tre perioder har jeg så lagt mærke til, at jeg efter en uges pause med pillerne har haft RIGTIG meget lyst! Men så aftager det efter nogle dage igen...
Kan det overhovedet lade sig gøre at kroppen reagerer på en uge uden hormoner og får naturlig sexlyst eller er det bare fordi man har haft en uge med mens. hvor man ligesom slet ikke har lavet noget, at man pludselig mærker lysten af sig selv?

Jeg har bare sådan lyst til at droppe p-pillerne for at teste om det er dem! Vi planlægger at skulle lave barn nummer 2 om et halvrt års tid. Så min tanke er at fortsætte kondom/Roskilde-stilen indtil vores plan er at gå i gang.

Men sådan alligevel også det ville være dumt at smide præventionen, hvis det slet ikke er dem, den er gal med.. Hvordan finder jeg ud af det? (dumt spørgsmål måske....)

#2 atacama

atacama

Er mad nødvendigt?

• Medlemmer
  • 51.785 Beskeder:

Skrevet 16 juni 2012 - 19:45

Kan du ikke bare stoppe med pillerne en måneds tid? Jeg tror nu godt, at du kan regne med, at det er dem. Især hvis du er sådan en, hvor sexlysten generelt er meget styret af hormoncyklus osv. Sådan har jeg det også selv.
"Pedanter, forén jer! Vi har intet at tabe udover proportionssansen - og den havde vi nok ikke for meget af til at begynde med..." (Lynne Truss)

#3 daisyE

daisyE

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.507 Beskeder:

Skrevet 16 juni 2012 - 19:54

Det med nesat sex lyst hører vist med til at være småbørns mor.

men prøv da at bruge kondom i en måned eller to og se om det ændrer noget. Jeg tror så bare ikke det er det.
♥♥♥ 5 december 2006. 2880g 48 cm ♥♥♥
Nye begyndelser, Nye begyndelser, Nye begyndelser,

#4 atacama

atacama

Er mad nødvendigt?

• Medlemmer
  • 51.785 Beskeder:

Skrevet 16 juni 2012 - 20:24

Det med nesat sex lyst hører vist med til at være småbørns mor.

men prøv da at bruge kondom i en måned eller to og se om det ændrer noget. Jeg tror så bare ikke det er det.

Men så er det da sært, at hun havde stor sexlyst det første år? For det er da, for os i hvert fald, det allerhårdeste?
"Pedanter, forén jer! Vi har intet at tabe udover proportionssansen - og den havde vi nok ikke for meget af til at begynde med..." (Lynne Truss)

#5 AC22

AC22

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.869 Beskeder:

Skrevet 17 juni 2012 - 07:31

P-pillerne har en helt klar påvirkning på mig i forhold til sexlyst - egentlig ikke noget, jeg lagde vildt mærke til, før jeg havde droppet p-pillerne....

#6 Winnie85

Winnie85

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.610 Beskeder:

Skrevet 17 juni 2012 - 13:01

Her påvirker det i den grad min lyst.

Inden vores første datter, måske i 2008 eller 2009, var jeg til læge netop med det her problem, og hun sagde at jeg skulle droppe p-pillerne. Det hjalp.

Vi fik også barn i 2010 og jeg ammede i 14 måneder. De sidste 3 måneder tog jeg dog p-piller, og inden da mini-piller, for vi gider ikke de kondomer ! :blush:

Det var tydeligt at lysten forsvandt da jeg startede med at fylde kroppen med de hormoner igen, og heldigvis valgte vi at begynde PB2 da vores datter var 12 måneder, så det var ikke længe det stod på.

Nu har jeg så lige født nummer 2 og er allerede i vildrede for hvad vi så skal bruge af prævention :cool:

♥ Martin og jeg - 11 år sammen ♥

♥ Lina 18-08-2010 ♥

♥ Maja 12-06-2012 ♥

#7 Miibes

Miibes

Erfaren

• Medlemmer
  • 466 Beskeder:

Skrevet 17 juni 2012 - 14:48

Jeg har en datter fra 2010 og en hormonspiral efter knap et halvt år, da jeg ikke ammede. Jeg oplevede også negativ påvirkning af sexlyst og humør. Nu har jeg fået taget den ud og kan efter et par måneder sagtens mærke forskel. Det er jo ikke sådan at mit sexliv lige pludselig blomstrer, men jeg har en bedre føling med min krop og har lettere ved at få orgasmer igen.
Det er jo nok meget forskelligt, men jeg kan i hvert fald mærke forskellen.
Livet er dejligt at leve, bare man har karaktersvaghed nok til at nyde det

#8 Lamselår

Lamselår

Erfaren

• Medlemmer
  • 354 Beskeder:

Skrevet 17 juni 2012 - 18:56

Påvirker voldsomt her..mærker det ikke lige i starten, men kommer snigende ind efter 4-5-6 mdr. Har været on/off p-piller i 20 år, så er helt klar over effekten. Skal steriliseres nu her. Gider ikke den tur mere.

Det fremgår også af indlægssedlen på de fleste piller efterhånden.

If you argue with an idiot, after a while it is hard to tell who the real idiot is.

Eat right, exercise regularly, die anyway.

#9 mini-trolden

mini-trolden

Afhængig

• Medlemmer
  • 28.808 Beskeder:

Skrevet 17 juni 2012 - 19:32

Jeg påvirkes meget af det. Min krop bliver simpelthen frigid af hormonpræperater. Gid jeg havde tænkt over det noget før, det var mange års frustrationer man kunne have sparet sig. Jeg var på minipiller for nogle mdr. siden. Det varede i halvanden måned. Så snart jeg ikke har ægløsning, så er der ikke nogen lyst.
Hyacinth: This is not the Chinese take-away. You are connected to a private residence on a white, slimlined telephone with last-number redial facility.

#10 Lamselår

Lamselår

Erfaren

• Medlemmer
  • 354 Beskeder:

Skrevet 18 juni 2012 - 06:22

Ved mig er p-piller et glimrende præventionsmiddel, for når jeg ikke har manglende sexlyst, så er jeg en fucker nederen kælling.

Jeg bruger nu p-ring, som har lavere hormonindhold, og selvom jeg døjer lidt med smerter ved mens (har jeg altid gjort, derfor p-piller i en tidlig alder endda), så er jeg i det mindste ikke frigid som tidligere.

Jeg havde samme problem m p-ring, der gik bare lidt længere tid før det kom..et år måske..

Men ja, glimrende prævention. Dobbelteffekt :D

If you argue with an idiot, after a while it is hard to tell who the real idiot is.

Eat right, exercise regularly, die anyway.