Gå til indhold

Billede
- - - - -

Holdbarhed soltørrede tomater?

• Venligst log ind for at besvare
9 svar på dette emne

#1 frkvira

frkvira

Fabulous

• Medlemmer
  • 12.783 Beskeder:

Skrevet 13 juni 2012 - 18:43

Ja jeg har købt sådan en pose soltrørrede tomater (og altså ikke dem i olie) men der står bare ingenting på posen om hvordan det skal opbevares eller hvor længe det kan holde sig når først posen er åbnet.

Og google kan heller ikke give mig svaret, så det håber jeg at nogen af jer kan :)
Brie er det nye sort.

#2 frkvira

frkvira

Fabulous

• Medlemmer
  • 12.783 Beskeder:

Skrevet 13 juni 2012 - 20:37

Tillægs spørgsmål: hvordan bruger i de soltørrede tomater? Smid gerne opskrifter :)
Brie er det nye sort.

#3 frkvira

frkvira

Fabulous

• Medlemmer
  • 12.783 Beskeder:

Skrevet 15 juni 2012 - 10:55

Op
Brie er det nye sort.

#4 anna2007

anna2007

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.146 Beskeder:

Skrevet 15 juni 2012 - 12:46

Jeg har haft sådan en pose (med genluk) til at stå i køleskabet i en rum tid, uden at de er blevet dårlige - jeg kunne heller ikke rigtigt finde ud af holdbarhedsdatoen, så jeg har bare brugt af dem, uden problemer. (Jeg aftalte med mig selv, at de ville ryge ud, hvis de begyndte at mugne eller lugte underligt - det gjorde de ikke, og vi taler altså om nogle måneder) Jeg har bl.a. hakket dem og tilsat dem i grovflutes-dej, men godt resultat.

#5 frkvira

frkvira

Fabulous

• Medlemmer
  • 12.783 Beskeder:

Skrevet 15 juni 2012 - 12:52

Min kæreste lavede forleden nogle små brød/klatkager på soltørrede tomater, gulerod, femkornsblanding, æg og en lille smule mel.

Jeg har haft sådan en pose (med genluk) til at stå i køleskabet i en rum tid, uden at de er blevet dårlige - jeg kunne heller ikke rigtigt finde ud af holdbarhedsdatoen, så jeg har bare brugt af dem, uden problemer. (Jeg aftalte med mig selv, at de ville ryge ud, hvis de begyndte at mugne eller lugte underligt - det gjorde de ikke, og vi taler altså om nogle måneder) Jeg har bl.a. hakket dem og tilsat dem i grovflutes-dej, men godt resultat.

Super tak for svar :gogo: Jeg må prøve det i noget bagværk, og det når jeg nok også når de åbenbart kan holde sig længe. Det undrer mig virkelig at producenten ikke skriver holdbarhed på posen.
Brie er det nye sort.

#6 Escapegamer

Escapegamer

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.458 Beskeder:

Skrevet 15 juni 2012 - 12:56

Tillægs spørgsmål: hvordan bruger i de soltørrede tomater? Smid gerne opskrifter :)

Brug et par stykker hakkede i gryderetter :)

1. Venligste debattør: Escapegamer & Tantegry :wave: 7. Mest positive debattør: EscapeGamer :klap: 38. Mest opmærksomhedssøgende debattør: EscapeGamer :blush: Tak :lol:

#7 kat

kat

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.633 Beskeder:

Skrevet 15 juni 2012 - 17:57

Jeg bruger soltørrede tomater :
- i gryderetter
- i salater
- i farsbrød eller frikadeller
- sammen med let dampede broccoli ... Det er en rigtig lækker blanding
- tomatsauce

#8 frkvira

frkvira

Fabulous

• Medlemmer
  • 12.783 Beskeder:

Skrevet 15 juni 2012 - 18:00

Jeg bruger soltørrede tomater :
- i gryderetter
- i salater
- i farsbrød eller frikadeller
- sammen med let dampede broccoli ... Det er en rigtig lækker blanding
- tomatsauce

Hvordan spiser du det sammen med broccolien? skal tomater dampes med ?
Brie er det nye sort.

#9 kat

kat

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.633 Beskeder:

Skrevet 15 juni 2012 - 18:30

Hvordan spiser du det sammen med broccolien? skal tomater dampes med ?

Nej jeg damper broccolien for sig selv, og så blander jeg bare de soltørrede tomater i efterfølgende. Dem gør jeg ikke noget ved.

#10 frkvira

frkvira

Fabulous

• Medlemmer
  • 12.783 Beskeder:

Skrevet 15 juni 2012 - 19:20

Nej jeg damper broccolien for sig selv, og så blander jeg bare de soltørrede tomater i efterfølgende. Dem gør jeg ikke noget ved.

Det må jeg prøve :gogo:
Brie er det nye sort.