Gå til indhold

Billede
- - - - -

Fuerteventura

• Venligst log ind for at besvare
3 svar på dette emne

#1 freya

freya

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.506 Beskeder:

Skrevet 04 juni 2012 - 09:52

Nogen der har været der i sommerperioden kan fortælle lidt om hvordan der er? Kan forstå, at der er lidt mere vind end andre steder, men der det for meget og bliver der koldt?
Min dejlige Caroline født d. 22/6-2008 kl. 11.54 :love:

#2 allweeklong

allweeklong

Erfaren

• Medlemmer
  • 145 Beskeder:

Skrevet 04 juni 2012 - 14:45

Hej freya Jeg har været der i oktober måned og temperaturen var væsenligt højere end i DK 20-25 grader men når solen gik ned blev det noget køligere. Jeg synes ikke at vinden var et problem. Vi var både ved strand og i dyrepark uden at ha planlagt det særligt i forhold til vejret. Det eneste jeg kan huske var at de vi var oppe i bjergene var der vind og derfor lidt koldt, men ikke mere end en god vindjakke kunne tage.

god tur ´:-)
Allweeklong ;)
Ejer af 4 Maine Coons 1 poly
Spark mig for jeg ligger ned :engel:

#3 Kanga

Kanga

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.982 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2012 - 15:16

Jeg var der i september sidste år og boede på Las Playitas. Det kan i øvrigt anbefales.
Det var så dejligt og tilpas i klimaet. Vinden gør at det er til at holde ud. Når man tilgengæld bevæger sig væk fra kysten og ind på land, så er der ikke noget vind, og det er meget varmt.

Som sagt boede vi på Las Playitas, uden at være sportsfreaks. Det er et dejligt sted, rent, pænt og vdeligeholdt. Maden kan kun anbefales hvis det er i en snæver vending.

Vi lejede bil et par dage og kørte den ene dag til stranden i Morro Jable. Er du så færdig! Den strand slog selv Miami Beach og Key West. Ville ønske vi havde opdaget den noget før.

Kanga
:lun: Konrad 26.07.2012 :lun:

#4 P.Nielsen74

P.Nielsen74

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 2 Beskeder:

Skrevet 18 december 2012 - 19:43

Jeg har selv rejst til Fuerteventura nogle gange efterhånden - dog mest om vinteren for at slippe væk fra det kolde, våde og triste vejr vinteren i Danmark som oftest byder på.
Jeg husker vejret meget som Kanga beskriver det - med en temperatur nær 30 grader i dagtimerne, der med søbriserne gør det udholdeligt ved kysterne, men temmelig varmt når du bevæger dig længere ind på vand. Du kan i øvrigt læse lidt mere om vejret på denne side om Fuerteventura.

Som Kanga skriver, snyd ikke dig selv for en dag eller to ved stranden Morro Jable der ligger på øens sydspids. Hvis dit hovedformål med ferien er at ligge ved stranden dagen lang, så overvej at slå dig ned i feriebyen Jandia der ligger lige ved siden af Morro Jable.