Gå til indhold

Billede
- - - - -

Æblecidereddike test

• Venligst log ind for at besvare
6 svar på dette emne

#1 putinski

putinski

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.280 Beskeder:

Skrevet 29 maj 2012 - 11:16

jeg er begyndt at lege lidt med hennafarve i håret, og i min søgen om gode blandingsforhold faldt jeg over æblecidereddike...

Og det er jo et vidundermiddel, hvis man skulle tro på alt hvad man læser! Så jeg har sat mig for at teste det, og bruge denne tråd til at opdatere omkring eksperimentet.

Testområde 1: huden. Den skulle virke udrensende på kroppen, og i den forbindelse skulle huden gerne blive pænere. Jeg døjer stadig med pubertetshud, og har mange urenheder, så det ville da være fantastisk at slippe af med! Min hud er godt nok rimelig pæn nu, men det er en blanding af meget sol, også bruger jeg scrub hver dag! Så for at se om det har nogen effekt dropper jeg scrubben, nøjes med at bruge en mild rens og begynder at bruge mere solcreme. Jeg går ud fra at jeg i starten kommer til at slå ud i ansigten, men hvis den har nogen effekt, skulle det jo gerne blive bedre.

Testområde 2: vægten. Jeg vejer 68, og det har jeg det egentlig fint med. Det er i hvert fald ikke nok til jeg gider at passe på kosten og udover gåture med hund og barnevogn er jeg meget motionsforskrækket :lol: Jeg vil gerne tabe 5 kilo, for så er eg der jeg var, inden sidste graviditet, men det er ikke noget jeg kommer til at gøre noget for!. Ved indtagelse af eddiken, skulle mæthedsfornemmelsen holde i længere tid, da optagelsen kulhydrater skulle være langsommere. Så hvis det er rigtig skulle der jo gerne ryge lidt vægt.

Derudover skulle det være godt for syre/base balancen i maven, blodsukkeret og alt muligt andet. Så hvis jeg mærker nogen forandringer på den generalle sundhed, opdatere jeg selvfølgelig også om dette. Men den primære motivationsfaktor for mig er huden, derfor har jeg valgt at poste i skønhed fremfor sundhed.

:lun: Julie 10/12 2004 :lun: Ida 14/12 2005 :lun: Mille 29/09 2011 :lun:

#2 putinski

putinski

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.280 Beskeder:

Skrevet 29 maj 2012 - 11:22

Dag 1

Jeg drak et stort glasvand med en spiseske æblecidereddike i forbindelse med morgenmaden, og jeg kan hilse og sige at det bestemt ikke er nogen fornøjelse! Jeg regner med at drikke det til de 3 hovedmåltider. Om jeg har holdt mig mæt længere tid, har jeg slet ingen ide om endnu.
Jeg satser på at få taget lidt billeder af min hud, når Hr Putinski kommer hjem fra arbejde, måske nærbilleder, så der er noget at sammenligne med i fremtiden, så dem poster jeg nok i aften.

Jeg kan godt mærke jeg ikke er det mest tålmodige menneske, og jeg tror jeg for svært ved at vente på resultater :-P

#3 putinski

putinski

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.280 Beskeder:

Skrevet 29 maj 2012 - 11:29

Nu fik jeg så lige læst at æblecidereddike også skulle være godt for huden udvortes. Så i stedet for mild rens, prøver jeg at bruge eddiken på en vatrodel og renser med det.

#4 Oxan

Oxan

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.136 Beskeder:

Skrevet 29 maj 2012 - 11:59

Jeg tog i en periode 1 stor spiseske æblecidereddike, som jeg bagefter drak et glas vand til - meget nemmere end at blande det, da smagen er ret.. speciel

Men det hjalp meget på mit blodsukker faktisk, men stoppede igen efter et par måneder da mine tænder ikke havde godt af det..

Mht henna, der behøver du ikke bruge den dyre æblecidereddike, alm lagereddike var ligeså godt, synes jeg - dengang jeg brugte henna :-) Eller hvidvin for den sags skyld.. :-)

#5 putinski

putinski

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.280 Beskeder:

Skrevet 29 maj 2012 - 12:03

Jeg tog i en periode 1 stor spiseske æblecidereddike, som jeg bagefter drak et glas vand til - meget nemmere end at blande det, da smagen er ret.. speciel

Men det hjalp meget på mit blodsukker faktisk, men stoppede igen efter et par måneder da mine tænder ikke havde godt af det..

Mht henna, der behøver du ikke bruge den dyre æblecidereddike, alm lagereddike var ligeså godt, synes jeg - dengang jeg brugte henna :-) Eller hvidvin for den sags skyld.. :-)

Jeg tvivler lidt på at jeg kan klare det ufortyndet, selvom det kun er en ske. Men det skal da prøves. Oplevede du andre fordele, end blodsukkeret?
Hvidvin har vi ikke, der er ingen af os der kan lide det, men det kan da godt være jeg skal prøve med lagereddike.

#6 putinski

putinski

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.280 Beskeder:

Skrevet 30 maj 2012 - 15:30

Dag 2

Der var lige rigeligt med liv i børnene igår, så det med billede glemte jeg alt om. Jeg synes stadig jeg er lige så hurtig sulten som jeg plejer, så umiddelbart ingen forandring der. Men jeg tror altså det har en eller anden udrensende effekt, for mit urin er mørkere og lugter mere end det plejer (håber ikke i er for sarte)!

Men kan ikke lade være med at tænke på, om den egentlige effekt kan have noget at gøre med det ekstra vand der bliver drukket?!?

#7 Oxan

Oxan

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.136 Beskeder:

Skrevet 30 maj 2012 - 15:38

Dag 2

Der var lige rigeligt med liv i børnene igår, så det med billede glemte jeg alt om. Jeg synes stadig jeg er lige så hurtig sulten som jeg plejer, så umiddelbart ingen forandring der. Men jeg tror altså det har en eller anden udrensende effekt, for mit urin er mørkere og lugter mere end det plejer (håber ikke i er for sarte)!

Men kan ikke lade være med at tænke på, om den egentlige effekt kan have noget at gøre med det ekstra vand der bliver drukket?!?

Jeg svarer også lige på det andet du spurgte om - jeg bemærkede kun at mit blodsukker blev bedre, jeg gik slet ikke sukkerkold på samme måde som jeg plejer - og fik også forbedret noget mht mit tarmsystem, da jeg ofte lider af maveproblemer.

Mht din urin - så tyder det på at der er noget udrensning igang.. Hvis det var grundet det ekstra vand, så ville dit urin være lysere og lugte mindre, da det bare ville være fortyndet - men er det mørkere og lugter kraftigere, så er det fordi der er flere affalds-stoffer med i forhold til normalt. Det er også derfor vores urin bliver mørkt og lugter mere markant, hvis vi drikker for lidt - fordi der er mange affalds-stoffer i, kontra væskemængden.

Men hvis det fortsætter mere end et par dage, så ville jeg nok prøve at holde en pause - og se om det vitterligt ER pga æblecider-eddiken, eller om du tilfældigvis er blevet syg med noget, som kan påvirke din urin :-)

Jeg kan huske jeg engang skulle prøve bukkehornsfrø til min mave.. Jeg slugte 1 tsk med et stort glas vand, og 3-4 timer efter begyndte jeg at lugte af karry, min hud havde virkeligt kraftig karrylugt, som havde jeg stået og smurt mig ind i det - og min urin lugtede af karry i flere dage efter :8:

Det indtog jeg så ikke igen! :slem: