Gå til indhold

Billede
- - - - -

Ferie på Bali med baby og 3 årig...

• Venligst log ind for at besvare
10 svar på dette emne

#1 Dolfin

Dolfin

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.133 Beskeder:

Skrevet 29 maj 2012 - 06:18

Min mor går og pusler med at invitere min bror og mig, min mand og vores børn på hhv. 5 mdr (på det tidspunkt) og 3 1/2 år på ferie.

Hun snakker lidt om Bali hvilket jo indbefatter lang flyvetur, varme og tidsforskel. Jeg vil gå ud fra det bliver et godt hotel med pool og ved stranden. Men jeg er ikke sikker på det bliver et børnehotel ala spies og startours koncepter.

Jeg er tilbøjelig til i kaster os ud i det - det er jo gratis ferie, og så må vi få det bedste ud af det.

Er der nogen der har erfaringer med at rejse langt med en baby og varmen osv.

Jeg har en beco butterfly II sele med solskygge og antager at vi medbringer barnevogn el. Lign.
Storebror 9. Marts 2009 :love:

Lillebror 30. April 2012 :love:

#2 tino

tino

Erfaren

• Medlemmer
  • 211 Beskeder:

Skrevet 29 maj 2012 - 08:01

Min mor går og pusler med at invitere min bror og mig, min mand og vores børn på hhv. 5 mdr (på det tidspunkt) og 3 1/2 år på ferie.

Hun snakker lidt om Bali hvilket jo indbefatter lang flyvetur, varme og tidsforskel. Jeg vil gå ud fra det bliver et godt hotel med pool og ved stranden. Men jeg er ikke sikker på det bliver et børnehotel ala spies og startours koncepter.

Jeg er tilbøjelig til i kaster os ud i det - det er jo gratis ferie, og så må vi få det bedste ud af det.

Er der nogen der har erfaringer med at rejse langt med en baby og varmen osv.

Jeg har en beco butterfly II sele med solskygge og antager at vi medbringer barnevogn el. Lign.

jeg har været på bali 2 gange og det var uden børn 2 gang var jeg 3 mdr henne:-). Altså det jo megavarmt dernede som i ved. Deres fortorv dernede er IKKE kørevenlige der høje kantsten og man skal se efter hvor man går. Jeg sender lige nogle billeder så du kan se det:-)
Jeg vil bare synes en på 5 mdr er langt at rejse med. Det tager jo mindst 14 timer flyvning og det uden ventetid i lufthavne..

Men ellers er det dejlige folk dernede:love: men der meget trafik. Jeg ved ikke hvor i skal bo henne hvis det er??Men jeg vil nok vælge Sanur, det har været vores fortrukne by.
Men ellers må du gerne spørge om noget mere hvis det er

#3 atacama

atacama

Er mad nødvendigt?

• Medlemmer
  • 51.779 Beskeder:

Skrevet 29 maj 2012 - 08:11

For mig ville det afhænge 100 % af, hvordan babyen er. Begge vores piger har sovet ekstremt dårligt i 5 mdr.s alderen og har desuden været umulige at amme, når man var andre steder end hjemme i soveværelset, så for mig ville det være et mareridt at være på Bali og at skulle flyve så mange timer med baby. Men hvis jeg havde en nem baby med et godt sovehjerte, ville jeg da klart overveje det.
"Pedanter, forén jer! Vi har intet at tabe udover proportionssansen - og den havde vi nok ikke for meget af til at begynde med..." (Lynne Truss)

#4 Rakel

Rakel

Ka' jeg måske snart blive ansat?

• Medlemmer
  • 130.363 Beskeder:

Skrevet 29 maj 2012 - 10:18

14 timers flyvetid ville jeg aldrig byde så små børn. Gratis eller ej.
"Lykken har ikke nødvendigvis lyserøde sløjfer i håret. Den kan se ud på mange forskellige måder".
Selskabsdrankeren (2005)

I'm some piece of work :cool:

#5 Dolfin

Dolfin

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.133 Beskeder:

Skrevet 29 maj 2012 - 11:18

For mig ville det afhænge 100 % af, hvordan babyen er. Begge vores piger har sovet ekstremt dårligt i 5 mdr.s alderen og har desuden været umulige at amme, når man var andre steder end hjemme i soveværelset, så for mig ville det være et mareridt at være på Bali og at skulle flyve så mange timer med baby. Men hvis jeg havde en nem baby med et godt sovehjerte, ville jeg da klart overveje det.

Lillebror er pt. En måned og er indtil videre en god sove/spise baby, men det kan jo ændre sig.

Jeg ved heller ikke endnu om ferien bliver Bali, Thailand, Egypten, kap verde - men et sted med god varme i okt/nov
Storebror 9. Marts 2009 :love:

Lillebror 30. April 2012 :love:

#6 MissMarts_007

MissMarts_007

Erfaren

• Medlemmer
  • 214 Beskeder:

Skrevet 29 maj 2012 - 12:21

Jeg var i Indien med min datter, da hun var 6 måneder. Varme, tidsforskel og flyvetur tog hun i stiv arm. Jeg havde købt en brugt klapvogn (jeg ville ikke udsætte en ny klapvogn for turen...), som hun kunne sove i. Det var rart at det var til at have den med rundt med taxaer. Plus at hun kunne sidde og følge med i det hele. Derudover havde jeg købt en brugt autostol på dba (gav 75 kroner), men den fik vi nu stort set ikke brug for, da der ikke var seler i nogen biler... Jeg havde også købt en bærerygsæk (igen dba, 200 kroner) som var et stort hit! En bæresele er rigtig god, men i varmen tror jeg ikke at nogen af os ville kunne holde det ud! Autostol og klapvogn bor nu i Indien :)

Jeg investerede i en stor opvaskebalje, og så kunne min datter hver dag få et svalende bad midt på dagen. Om eftermiddagen (hvor solen ikke var helt så hidsig ved poolen) kunne vi så blive kølet lidt ned i poolen. Nu ved jeg ikke om din søn vil tage sutteflaske, men vi havde hele tiden vand med i en sutteflaske. Bum bum... det var vist mine erfaringer i korte træk :)

#7 Thalia*

Thalia*

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.259 Beskeder:

Skrevet 29 maj 2012 - 12:24

Jeg ville klart takke ja til sådan en tur.

Medmindre man får et kolikbarn eller en baby der på anden måde har særlige behov, er det i mine øjne intet problem at rejse med dem når de er så små. De kan ammes (og ellers plejer flypersonale at være søde til at hjælpe med flasker) og de er stadig så små at man kan have dem på skødet. Det er først når de bliver så store at de vil kravle og hoppe at gå at flyveture bliver rigtigt væmmelige.
Mor til Tobias 2000-2007
og Sebastian aka Skildpadden 2007
og Victor aka Viggo 2009
og Daniel aka Bogbus Chilliburger 2012

#8 TomKah

TomKah

Hot and burning..... soup

• Medlemmer
  • 17.715 Beskeder:

Skrevet 29 maj 2012 - 18:07

Jeg var i Indien med min datter, da hun var 6 måneder. Varme, tidsforskel og flyvetur tog hun i stiv arm. Jeg havde købt en brugt klapvogn (jeg ville ikke udsætte en ny klapvogn for turen...), som hun kunne sove i. Det var rart at det var til at have den med rundt med taxaer. Plus at hun kunne sidde og følge med i det hele. Derudover havde jeg købt en brugt autostol på dba (gav 75 kroner), men den fik vi nu stort set ikke brug for, da der ikke var seler i nogen biler... Jeg havde også købt en bærerygsæk (igen dba, 200 kroner) som var et stort hit! En bæresele er rigtig god, men i varmen tror jeg ikke at nogen af os ville kunne holde det ud! Autostol og klapvogn bor nu i Indien :)

Jeg investerede i en stor opvaskebalje, og så kunne min datter hver dag få et svalende bad midt på dagen. Om eftermiddagen (hvor solen ikke var helt så hidsig ved poolen) kunne vi så blive kølet lidt ned i poolen. Nu ved jeg ikke om din søn vil tage sutteflaske, men vi havde hele tiden vand med i en sutteflaske. Bum bum... det var vist mine erfaringer i korte træk :)

Min datter har aldrig taget sutteflaske - vi brugte bare sådan en drikkedunk med sportstud, tror jeg de hedder. Det fungerede fint til en baby på 6 mdr.

#9 Tyksakken1980

Tyksakken1980

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.287 Beskeder:

Skrevet 30 maj 2012 - 11:54

Vi skal til Singapore med min datter på 14 måneder, og jeg er også lidt spændt på flyvetur (flyver heldigvis om natten), varme og ikke mindst tidsforskel. Jeg tager det lidt som det kommer, der er vist ingen babyer/små børn der er døde af at bruge 2 døgn på en flyvetur (hvis det er det I skal). Men ja varmen skal man jo selvfølgelig være obs på, give masser af væske og så lidt tøj som muligt, og solhat og faktor 50 24/7 :)
I don't have a short temper. I just have a quick reaction to bullshit.

#10 MissDitte

MissDitte

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.121 Beskeder:

Skrevet 30 maj 2012 - 11:59

Vi var i LA med børnene da de var 3 mdr hhv 3 år.
De tog begge turen (24 timer i alt - længste flyvetur var 11 timer i streg), varmen, tidsforskellen og alt i stiv arm. Jeg tror at hvis man som forældre har mod og lyst så kan børnene klare hvad som helst :)
:lun: :Marts 02 og maj 05.