Gå til indhold

Billede
- - - - -

Sygeplejersker - at bestå bacheloreksamen?

• Venligst log ind for at besvare
14 svar på dette emne

#1 Bølle

Bølle

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 6 Beskeder:

Skrevet 27 maj 2012 - 16:05

Kære meddebattører!

Jeg er sygeplejestuderende på mit sidste modul, og jeg HÅBER på at bestå min bacheloreksamen her om et par uger.
Jeg er dog blevet mere og mere nervøs efterhånden som hhv. afleveringsdatoen og eksamensdatoen er rykket nærmere, og jeg er virkelig bange for om jeg er i stand til at gøre det godt nok!
Jeg plejer at være god til at gå til eksamen, men jeg er virkelig blevet nervøs over denne eksamen! Især fordi jeg har fået et job som jeg skal starte på umiddelbart efter - og det vil jo være forfærdeligt at dumpe og at måtte sige til dem at jeg ikke kan starte alligevel. Åhhh, skrækscenarie!!!! Jeg synes at der er ekstra meget på spil!
Så jeg vil gerne høre fra alle jer uddannede sygeplejersker derude, som har bestået jeres bachelorer engang - hvor svært var det at bestå jeres bacheloreksamen? Både opgavemæssigt og mundtligt?
Og oplevede i at niveauet på bachelordelen var meget højere end på resten af uddannelsen?
Jeg vil sætte enormt stor pris på jeres svar, da jeg er et nervevrag for tiden :8:

Kh. B.

#2 Sloejfe

Sloejfe

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.012 Beskeder:

Skrevet 27 maj 2012 - 16:24

Ej, det kunne have været mig som havde skrevet det indlæg. Jeg er fuldstændig i samme situation som dig - er så bange for at dumpe - har også job bagefter. Og den skal afleveres på tirsdag :tie:
Synes det er så rædsomt, ikke at vide hvad der forventes. Har aldrig haft problemer med at bestå, og er ikke i tvivl om at jeg er en god sygeplejerske. Men, det er bare ukendt grund det her.

Det eneste jeg trøster mig med, er at jeg har læst en del projekter som har fået 10 og 12-taller, og jeg er ikke imponeret. Så tænker at niveauet måske ikke er så højt som "frygtet". Så følger spændt med, og håber nogen kan komme med nogle beroligende anekdoter :lol:
Endnu en af døgnets flaner, rendt fra bog og nål..

#3 Sloejfe

Sloejfe

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.012 Beskeder:

Skrevet 27 maj 2012 - 17:21

Nu er jeg ikke sygeplejeske men pædagog...jeg startede en måned inden min bacheloreksamen, og gik men nøjagtig samme tanker...Jeg bestod dog :)

Men altså jeg tror sku egentlig at de bare ville have beholdt mig (til ufaglærtløn ;)) såfremt jeg havde dumpet, og indtil jeg kunne tage eksamen om :)

Den mulighed er der desværre ikke i sygeplejefaget :) hvis vi dumper bacheloren, får vi ikke vores autorisation og dermed må vi ikke arbejde som sygeplejersker. Desværre.

#4 bette

bette

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.970 Beskeder:

Skrevet 27 maj 2012 - 17:28

Nu er det 3 år siden jeg blev færdig som sygeplejerske, men håber det går alligevel :)

Jeg synes ikke der var forskel på bacheloren og de store opgaver med forsvar der lå op til. Det hele bygger jo lidt op til den sidste opgave, bachelorprojektet.
Jeg var naturligvis også bange for at dumpe, men jeg tror ærligt talt ikke det kan komme bag på en hvis man gør. Det kan ikke passe at man ikke ved at det er en dårlig opgave man har afleveret. Både pga. ens selverkendelse, som gerne skulle gøre at man selv kan se hvis det er noget lort, og pga. ens vejleder, som gerne skulle have en nogenlunde føling med hvordan det går og hvad man har fremstillet.

Derudover vil jeg sige, at en af mine undervisere fortalte, at selvfølgelig slækker de ikke på kravene når man sidder der, men der er immervæk ens sidste eksamen, ens familie og venner venter udenfor, man har et job man skal begynde på. Det gør i hvert fald at underviser og censor gør deres for at trække den studerende op til et bestået niveau. Men selvfølgelig lykkes det ikke altid.

Min pointe: Det er ikke værre end de andre eksaminer du har været til (siger jeg dog uden at kende til modulopbygningen) og jeg er sikker på at du vil vide det hvis du er på vej til at dumpe.

Rigtig meget held og lykke :gogo:

#5 Bølle

Bølle

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 6 Beskeder:

Skrevet 27 maj 2012 - 21:10

Sløje-pigen:
Hvor er det bare rart at høre fra én som er i samme båd! :) Det er virkelig uhyggeligt så usikker man lige bliver til denne eksamen! Jeg tror at spændingen har fået lov til at opbygge sig alt for længe med den her opgave, sådan at det efterhånden bliver mere og mere uudholdeligt! Jeg håber virkelig at det kommer til at gå godt for dig! :)

Bette:
Tusind tak for beroligelsen - det lyder rart at niveauet ca. må ses som værende det samme som til de andre eksamener, da det jo egentlig er rigtigt at det løbende er steget igennem årene som man har været under uddannelse. Og tusind tak for held og lykken' ;)

#6 Milboge

Milboge

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 800 Beskeder:

Skrevet 01 juni 2012 - 11:06

Er enig med Bette... Jeg blev færdig i sommeren 2008 og synes ligesom Bette, at man altså er ret godt forberedt gennem uddannelsen til at det kulminerer med bacheloren. Så hvis man har klaret sig fint ved de andre skriftlige opgaver, så gør man det nok også til den sidste. Og mon ikke at din vejleder havde sagt noget, hvis opgaven var helt skidt?

Stille og roligt, træk vejret helt ned i maven og glæd dig til du er færdig - det er jo lige om lidt! :) Og tillykke med jobbet!:)
Babyfisen Nanna...:love:

#7 arveprinsessen

arveprinsessen

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.065 Beskeder:

Skrevet 01 juni 2012 - 11:26

Hvis man ikke har haft problemer med at bestå de øvrige eksamener på studiet så vil det da være underligt hvis man går op og dumper den allersidste eksamen. Især fordi at selve opgaven tæller med i bedømmelsen og den har vejleder jo forhåbenligt set undervejs. Den karakter du får er et gennemsnit af opgaven og mundtligt præstation. Der må dog ikke rundes op til bestået, f.eks. hvis opgaven er til 2 og det mundtlige til 00 så dumper man.

Hvis det var mig der var vejleder og jeg var bekymret for om en opgave lå på 00 grænsen ville jeg have sagt det til dig undervejs, dog med det forbehold at jeg havde set noget af dit arbejde undervejs og det ikke var markant anderledes fra det du afleverede.

Så med mindre din vejleder har givet udtryk for bekymring omkring det skriftlige materiale, tror jeg ikke du skal bekymrer dig:ae:

2007 :lun:
2012 :lun:  :lun:

#8 giraffie

giraffie

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.833 Beskeder:

Skrevet 01 juni 2012 - 11:28

Hvis du ser på den vejledning du har fået under bachelor skrivning, kan du nogenlunde fornemme om du har lavet en okay opgave. Hvis du har det er du ret sikker på at bestå med mindre du går til eksamen og siger "øhh, det ved jeg ikke" til alt.

Jeg synes ikke eksamen var værre eller svære end de andre eksamer på de sidste semestre.
:love:Elliot:love: 2011

#9 Bølle

Bølle

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 6 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2012 - 20:45

Mange tusind tak for svarene - det beroliger mig godt nok noget at høre jeres erfaringer :)
Jeg er stadig meget nervøs, men sådan skal det vel være;) Håber så inderligt at der ikke er noget som jeg har misforstået fuldstændig i opgaven - det vil tiden vise! Hvis jeg bare får lov til at bestå og blive sygeplejerske vil jeg være ekstremt tilfreds<3

#10 Sloejfe

Sloejfe

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.012 Beskeder:

Skrevet 07 juni 2012 - 20:50

Af ren nysgerrighed: hvad handler din bachelor om? :)