Gå til indhold

Billede
- - - - -

Har fundet rotter - hvad gør "de" ved dem?

• Venligst log ind for at besvare
29 svar på dette emne

#1 Allmost_Famous

Allmost_Famous

Kaffe er stærkt undervurderet!

• Medlemmer
  • 44.700 Beskeder:

Skrevet 23 maj 2012 - 22:06

I dag opdagede jeg helt tilfældigt at der er rotter et sted her i byen. Ikke et spisested eller noget, men i det fri. Dog i et velbesøgt område med legepladser, børn der fodrer ænder og solbadende unge.

Jeg googlede lidt fordi jeg ikke var helt sikker på hvad man lige burde gøre, og fandt så frem til at det skulle meldes til kommunen - hvilket jeg også forsøgte. De henviste mig dog til et andet sted, som jeg først kan ringe til i morgen. Anyway...

Så kom jeg til at tænke på hvad "de" egentlig gør ved det? Kommer der nogen derud og leder efter kræene? Det er jo et halvstort område, og jeg ved ikke om min forklaring vil kunne lede dem frem til den rotterede (hedder det det?), vi tilfældigvis fandt.

Det er ren nysgerrighed og intet andet. Jeg aner ikke hvad "man" gør når der observeres rotter sådan et sted...

Der behøver sådan set ikke at have forgået et regelbrud for at blive bortvist.

:deer:

#2 fisken_der_sagde_muh

fisken_der_sagde_muh

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.171 Beskeder:

Skrevet 23 maj 2012 - 22:08

De slår dem ihjel. Kan de finde reden /boet så gerne der, men ellers bruger de gladeligt gift.
Oh great brothers of the night who rideth upon the hot winds of hell, who dwelleth in the Devil's lair; move and appear,

Indimellem er svaret bare: Fordi!

#3 tjald

tjald

Fastgroet

• Medlemmer
  • 12.133 Beskeder:

Skrevet 23 maj 2012 - 22:09

I dag opdagede jeg helt tilfældigt at der er rotter et sted her i byen. Ikke et spisested eller noget, men i det fri. Dog i et velbesøgt område med legepladser, børn der fodrer ænder og solbadende unge.

Jeg googlede lidt fordi jeg ikke var helt sikker på hvad man lige burde gøre, og fandt så frem til at det skulle meldes til kommunen - hvilket jeg også forsøgte. De henviste mig dog til et andet sted, som jeg først kan ringe til i morgen. Anyway...

Så kom jeg til at tænke på hvad "de" egentlig gør ved det? Kommer der nogen derud og leder efter kræene? Det er jo et halvstort område, og jeg ved ikke om min forklaring vil kunne lede dem frem til den rotterede (hedder det det?), vi tilfældigvis fandt.

Det er ren nysgerrighed og intet andet. Jeg aner ikke hvad "man" gør når der observeres rotter sådan et sted...

Normalen er at de sætter rottefælder ud med gift i.

Slikoman :slem:

Brystoman :ivrig: :slem:

Numsoman :slem:

#4 POCKETKITTEN

POCKETKITTEN

Opgivet

• Medlemmer
  • 18.747 Beskeder:

Skrevet 23 maj 2012 - 22:11

Er det lejerens ansvar, hvis man bor til leje? :gruble:

Det er længe siden, jeg har taget vores i at løbe skrigende rundt i vores gård/terrasse, men det sker ind i mellem for tiden, at der stikker en rottesnude op af hullerne i kloakdækslet i samme baggård og snuser rundt. Det er så ulækkert.

Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.

#5 Allmost_Famous

Allmost_Famous

• Medlemmer
  • 44.700 Beskeder:

Skrevet 23 maj 2012 - 22:11

Også selvom det er et relativt stort område? Og hvordan harmonerer de der giftfælder med de legende børn, luftende hunde osv..? :gruble:

A_F * momentalt blottet for evnen til at google :fløjt:

#6 Allmost_Famous

Allmost_Famous

• Medlemmer
  • 44.700 Beskeder:

Skrevet 23 maj 2012 - 22:13

Er det lejerens ansvar, hvis man bor til leje? :gruble:

Det er længe siden, jeg har taget vores i at løbe skrigende rundt i vores gård/terrasse, men det sker ind i mellem for tiden, at der stikker en rottesnude op af hullerne i kloakdækslet i samme baggård og snuser rundt. Det er så ulækkert.

Så vidt jeg lige kunne google mig frem til SKAL man melde det, hvis man ser eller har mistanke om at der er rotter. Og hvis det er privat, så skal man sørge for at "de" kan komme til for at udrydde dem.

Og eww :badr:

#7 tjald

tjald

Fastgroet

• Medlemmer
  • 12.133 Beskeder:

Skrevet 23 maj 2012 - 22:14

Også selvom det er et relativt stort område? Og hvordan harmonerer de der giftfælder med de legende børn, luftende hunde osv..? :gruble:

A_F * momentalt blottet for evnen til at google :fløjt:

De stiller nogen specielle stålbokse op på forskellige steder i området som ingen andre dyr og børn kan går i.

#8 Allmost_Famous

Allmost_Famous

• Medlemmer
  • 44.700 Beskeder:

Skrevet 23 maj 2012 - 22:16

De stiller nogen specielle stålbokse op på forskellige steder i området som ingen andre dyr og børn kan går i.

Okay, det lyder godt.

Det var liiiidt klammo at rende og lege og fodre ænder med afkommet, og der så kom rotter løbende for at fange brødet inden ænderne kunne komme til :tie:

#9 tjald

tjald

Fastgroet

• Medlemmer
  • 12.133 Beskeder:

Skrevet 23 maj 2012 - 22:17

Okay, det lyder godt.

Det var liiiidt klammo at rende og lege og fodre ænder med afkommet, og der så kom rotter løbende for at fange brødet inden ænderne kunne komme til :tie:

Kan sgu da godt forstå at du syntes det er klamt :)

#10 Novella

Novella

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.984 Beskeder:

Skrevet 23 maj 2012 - 22:23

Om dagen!? Så er der mange. Der burde være sådan et kommunenummer, du kan ringe til.
Hvis jeg havde en kæreste, ville jeg skændes med ham i dag. Den nar :sur: