Gå til indhold

Billede
- - - - -

ørebørns adfærd

• Venligst log ind for at besvare
7 svar på dette emne

#1 kfb123

kfb123

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 525 Beskeder:

Skrevet 15 maj 2012 - 21:04

Har nogen oplevet adfærdsmæssige forandringer ved deres børn efter at de har fået lagt dræn?
Jeg har været ved ørelæge med min søn i dag. Han havde væske på begge ører og har nok haft det længe uden vi har vidst det. Nu er jeg begyndt at spekulere i, om det er derfor han kan være så hyperaktiv og til tider direkte provokerende. Vi har længe ikke helt vidst, hvordan vi har skullet tackle ham. Jeg mener at have hørt, at ørebørn kan have en sådan adfærd?

#2 Togchefen

Togchefen

Fortabt

• Medlemmer
  • 21.635 Beskeder:

Skrevet 15 maj 2012 - 21:08

William blev noget roligere, efter han havde fået lagt dræn i. Og meget mindre syg, hvilket i sig selv velsagtens også kan have en beroligende effekt, tænker jeg :gruble:
Jeg kan kun gisne om, at det skyldes, at han pludseligt kunne høre og derfor kunne udvikle et sprog dvs at han var mindre frustreret.
2 i hånden

Candidata :banan:

Jeg har ikke skiftet alias :deer:

#3 kfb123

kfb123

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 525 Beskeder:

Skrevet 15 maj 2012 - 21:12

Jeg håber det kan have en effekt. Men han har hverken været meget syg eller har svært ved sproget. Han har kun nogle bogstaver han ikke rigtig kan sige...og så synes vi han nogle gange har svært ved at høre. derfor fandt vi også først sent ud af at han havde væske på ørerne.

#4 Vusel

Vusel

Gulvabe

• Medlemmer
  • 10.214 Beskeder:

Skrevet 15 maj 2012 - 21:14

Vores pige har været lige aktiv før og efter hun fik dræn og hørelsen er stadig ganske selektiv - forældre taler åbenbart på en frekvens 3-årige ikke kan høre :stoned:

Men nogle gange kan en opførsel jo opfattes provokerende fordi barnet ikke hører konteksten og derfor ikke opfører sig efter den.

2004 - 2008

:lun:Nu også som Gulvabe:lun:

#5 Togchefen

Togchefen

Fortabt

• Medlemmer
  • 21.635 Beskeder:

Skrevet 15 maj 2012 - 21:15

Jeg håber det kan have en effekt. Men han har hverken været meget syg eller har svært ved sproget. Han har kun nogle bogstaver han ikke rigtig kan sige...og så synes vi han nogle gange har svært ved at høre. derfor fandt vi også først sent ud af at han havde væske på ørerne.

Frustration kommer jo ud på mange forskellige måder :gruble: Men nu er jeg ikke fagperson, så jeg skal afholde mig fra at sige noget endeligt herom :)
2 i hånden

Candidata :banan:

Jeg har ikke skiftet alias :deer:

#6 Dolfin

Dolfin

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.133 Beskeder:

Skrevet 16 maj 2012 - 18:19

Vi oplever at have en sur og irritabel dreng. Opdagede væske på ørerne og efterfølgende er han gladere og mere omgængelig
Storebror 9. Marts 2009 :love:

Lillebror 30. April 2012 :love:

#7 charlottefrich

charlottefrich

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.687 Beskeder:

Skrevet 17 maj 2012 - 22:07

Vi har oplevet sure, tvære og irritable børn, der har sovet dårligt. Kort tid efter dræn, har humøret og søvnen ændret sig væsentligt, til det bedre.

Signe har fået lagt dræn 5 gange, men lader til at være vokset fra det, har stort set ikke døjet med ørerne de sidste 2 år.
Søren har haft dræn 3 gange og har ikke bøvlet med ørerne siden han fik fjernet mandler og polypper i - hmm - januar var det vist.
Den eneste lidenskab, der varer livet ud, er den kærlighed, man har til sine børn. Den er bestandig, den tåler alt.
Signe 1/8-04 :love: Søren 26/7-06:love:
Parva leves capiunt animos.

#8 kfb123

kfb123

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 525 Beskeder:

Skrevet 18 maj 2012 - 13:11

Thomas fik dræn da han var 2,8, og man gætter på at han da havde haft væske på ørerne i mindst to år, fordi lægen tidligere havde opdaget det, men havde slået det hen med at han var jo forkølet, og vi ikke selv vidste bedre. Efter han fik dræn har han haft nemmere ved at finde ro når han skulle sove, men aktivitetsniveauet er fortsat som hidtil.

håbede ellers at aktivitetsniveauet ville blive mindre! Men hvis bare han ville snakke lavere ville jeg også være glad...