Gå til indhold

Billede
- - - - -

Pc starter op igen igen...

• Venligst log ind for at besvare
17 svar på dette emne

#1 Spil-tøsen

Spil-tøsen

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.273 Beskeder:

Skrevet 08 maj 2012 - 06:56

Jeg har nu opdaget et problem med min pc, hver morgen nu kommer der en blå skærm frem, derfortæller at windows ikke kunne åbnes så den nu genstarter, når min pc så er startet op så er der en fejlmelling der intet siger, eller den går direkte i fejlsikret tilstand.

Hvad er der galt? Noget jeg nemt lige kan klare med en ongang regngøring af pc eller skal der skrappere midler i brug a la en nørd?

#2 plakata1

plakata1

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 14.938 Beskeder:

Skrevet 08 maj 2012 - 13:38

Det er komplet umuligt at diagnosticere med de få oplysninger du har givet. Stort set alt kan være galt.
This is my Galaxy S2. There are many like it, but this one is mine.
My Galaxy S2, without me, is useless. Without my Galaxy S2, I am useless.

#3 Mr_Yolo

Mr_Yolo

Guddommeligt fjols.

• Medlemmer
  • 10.443 Beskeder:
  • LocationKøbenhavn og omegn.

Skrevet 08 maj 2012 - 17:21

Det er komplet umuligt at diagnosticere med de få oplysninger du har givet. Stort set alt kan være galt.

Yup! Meeeen blå skærm tyder som regel på en hardware-fejl. Som så kan være alt muligt.
frkvira siger, at jeg skal skifte signatur. Hvad frkvira siger, er lov. :slem:

#4 Spil-tøsen

Spil-tøsen

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.273 Beskeder:

Skrevet 08 maj 2012 - 19:39

Men ... jeg har ikke pillet ved noget, jeg er inde på skumle sider, men downloader ikke noget, har virusprogram osv, så det der hardware... det kan da ikke bare opstå???

Ja det startede så småt hvor den bare fryser efter den er startet hvor jeg så blir nødt til bare at slukke pc-en, for "ctrl alt del" virker ikke. Nu er der så den der blå skærm og jeg når aldrig at se hvad der står på den fordi jeg først opdagede det kort igår og idag gjorde den det igen, dog med den tilføjelse at den nu vil gå i fejlsikret tilstand, jeg startede alm op og alt "syntes" at virke, ikke langsommere end normalt, den fryser ikke eller andre underlige ting, det er "åbentbart" kun i opstart.

Har lavet scanning og alt "syntes" at være i ok form.

#5 Mr_Yolo

Mr_Yolo

Guddommeligt fjols.

• Medlemmer
  • 10.443 Beskeder:

Skrevet 08 maj 2012 - 20:57

Da det i bund og grund er mekaniske dele, som fiser rundt via strøm, så jo, der KAN sagtens opstå problemer med hardware. Når den kommer op med den blå skærm, så er det i rigtig mange tilfælde grafik-kortet, som den er gal med. Som regel en for gammel driver, eller en driver der er gået i udu. Altså en software-fejl, men som får hardwaren til ikke at virke, som det skal.

#6 Spil-tøsen

Spil-tøsen

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.273 Beskeder:

Skrevet 09 maj 2012 - 06:04

Hvordan ved jeg så hvad det er?
Min pc er godt nok 3 år gammel, så efterhånden gammel i forhold til så meget andet, men den kan stadig køre wow, hvilket var den primære årsag til den blev købt.

#7 Spil-tøsen

Spil-tøsen

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.273 Beskeder:

Skrevet 09 maj 2012 - 08:46

Den har lige sendt en "Værtsproces for windows tjenester blev afbrudt og slukker".... har den noget at gøre med at min pc starter op igen igen? min pc køre stadig, den laver bare stadig ged når den skal opstartes.

#8 humsebjørnen

humsebjørnen

Fortabt

• Medlemmer
  • 22.077 Beskeder:

Skrevet 09 maj 2012 - 20:54

Yup! Meeeen blå skærm tyder som regel på en hardware-fejl. Som så kan være alt muligt.

Helt uenig. En blå skærm kan skyldes hvad som helst, inkl. alskens softwarefejl.
Two British soldiers have been killed in Northern Ireland after a tree fell on their vehicle. Police suspect it was planted by the IRA.

#9 humsebjørnen

humsebjørnen

Fortabt

• Medlemmer
  • 22.077 Beskeder:

Skrevet 09 maj 2012 - 21:12

Der skal flere informationer til før man kan sige noget om årsagen til problemet. Du kan prøve at søge efter "minidump" på din computer, da Windows normalt laver en sådan fil når der kommer blå skærm. Det minidump vil så indeholde informationer om fejlen. Hvis du ikke kan finde nogen minidumps, så skal Windows først sættes til at lave dem.

Det gør man i Vista ved at højreklikke på Computer, klikke på Egenskaber, vælge Avancerede systemindstillinger i venstre side (og bekræfte valget), og klikke på indstillinger under Start og Genoprettelse. Nederst kan man så indstille hvor meget der lagres, i hvilken mappe, og endelig om filen skal overskrives (dvs. om der skal laves nye filer hver eneste gang der kommer blå skærm, eller om den skal overskrive filen så der kun ligger informationer fra den seneste fejl). Hvis det er en anden version af Windows kan processen være lidt anderledes, du kan sikkert få en hånd af google.
Two British soldiers have been killed in Northern Ireland after a tree fell on their vehicle. Police suspect it was planted by the IRA.

#10 Mr_Yolo

Mr_Yolo

Guddommeligt fjols.

• Medlemmer
  • 10.443 Beskeder:

Skrevet 09 maj 2012 - 22:44

Helt uenig. En blå skærm kan skyldes hvad som helst, inkl. alskens softwarefejl.

Hvilket jeg så også skriver i mit næste indlæg i tråden. Ikke direkte, det ved jeg godt, men alligevel. However, de BSOD som jeg har oplevet, har i ca. 80 % været en HW-fejl ifølge fejlmeddelsen. Hvoraf rigtig mange af dem så relaterer til en SW-fejl. Men de 2 ting hænger meget ofte sammen. Men det ved du jo godt.