Gå til indhold

Billede
- - - - -

Kuponklipning - USA - besparelse - fattigdom?

• Venligst log ind for at besvare
71 svar på dette emne

#1 psykonella

psykonella

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.554 Beskeder:

Skrevet 01 maj 2012 - 10:46

Indrømmet en noget underlig tråd.

For et par uger siden så jeg et afsnit af CSI hvor der blandt nogle kuponklippere var begået et mord.

Dernæst faldt jeg over en amerikansk realityserie på nettet om ekstreme-kuponklippere .

:8::8::8:

Her taler vi om folk, der ikke har betalt en cent for tandpasta, vaskemiddel, shampo i 34 år!
Vi taler om folk der:

- har et lager af 3000 toiletruller, 82 flasker mundrens, 200 liter vaskemiddel, går på indkøb og køber for 900 dollar og efter kuponer kun skal betale 7 dollar.

- mange af dem der deltager har efter min mening et psykisk problem: bruger 70 timer+ på nettet for at finde kuponer, bare samler for at samle og fucker hele sin familie op for disse kuponer.

Et eksempel var ret slemt, stort set hele huset var et lager af varer, de måtte betale mere i forsikring for værdien af de varer de havde (jeg mener seriøst de havde flere varer end de fleste små købmænd i Odense), børnene måtte afgive plads på værelserne til kasser af make-up. Der blev hamstret i en grad der var sygelig.

Og lortet...ja de havde jo samlet så meget, at mange af produkterne ville udløbe før de havde forbrugt dem (på 30 år)
.....

Men, jeg kan ikke lade være med at tænke på:

- Når der nu er så mange, der lever i fattigdom i USA, hvordan kan det være, når der er så mange måder at få kuponer på og det blot kræver en saks og at gå ned i butikken. Her tænker jeg ikke på ekstrem fattigdom.

(skal lige siges, at serien viste selv familier i små bitte flækker i USA, der blev vist kuponer på stort set alt: frugt, salat, kød, dyremad, brød, hygiejneprodukter, bleer, tøj mm)

.....

Jeg fik set en 2-3 afsnit og så måtte jeg stoppe - fordi jeg fik det seriøst dårligt!

Det, der blev vist var massivt klamt!

Det var ikke familier eller personer, der samlede kuponer for at gå ned og købe ind til de daglige indkøb for at spare noget. Det var personer der brugte kuponerne til at HAMSTRE varer udelukkende fordi de blev gratis.

Jeg kunne ikke lade være med at sidde og tænke på hvor mange "fattige" familier i USA kunne overleve/ klare sig bedre hvis de overhamstrere ryddede ud en gang i mellem.
:tie: medlem af klubben "Den uddøende race" :tie:

#2 Humle

Humle

Håbløs

• Medlemmer
  • 17.452 Beskeder:

Skrevet 01 maj 2012 - 10:59

I det program der hedder Rig på Rabat på TLC, der giver flere af kuponjægerne en stor del af deres varer til velgørende formål. Når det er sagt, så synes jeg også deres hamstring der direkte ulækker. Fx dem der proklamerer, at de ikke kan lide sennep, men alligevel tømmer butikken for 120 flasker, fordi de får det gratis. Hvis det var nogle af de deals der ligefrem gav dem penge i hånden, gav det lidt mening, men ikke udelukkende fordi det er gratis.

Style is knowing who you are, what you want and not giving a damn

#3 wizzze

wizzze

Master of the Universe

• Medlemmer
  • 18.553 Beskeder:

Skrevet 01 maj 2012 - 11:09

Indrømmet en noget underlig tråd.

For et par uger siden så jeg et afsnit af CSI hvor der blandt nogle kuponklippere var begået et mord.

Dernæst faldt jeg over en amerikansk realityserie på nettet om ekstreme-kuponklippere .

:8::8::8:

Her taler vi om folk, der ikke har betalt en cent for tandpasta, vaskemiddel, shampo i 34 år!
Vi taler om folk der:

- har et lager af 3000 toiletruller, 82 flasker mundrens, 200 liter vaskemiddel, går på indkøb og køber for 900 dollar og efter kuponer kun skal betale 7 dollar.

- mange af dem der deltager har efter min mening et psykisk problem: bruger 70 timer+ på nettet for at finde kuponer, bare samler for at samle og fucker hele sin familie op for disse kuponer.

Et eksempel var ret slemt, stort set hele huset var et lager af varer, de måtte betale mere i forsikring for værdien af de varer de havde (jeg mener seriøst de havde flere varer end de fleste små købmænd i Odense), børnene måtte afgive plads på værelserne til kasser af make-up. Der blev hamstret i en grad der var sygelig.

Og lortet...ja de havde jo samlet så meget, at mange af produkterne ville udløbe før de havde forbrugt dem (på 30 år)
.....

Men, jeg kan ikke lade være med at tænke på:

- Når der nu er så mange, der lever i fattigdom i USA, hvordan kan det være, når der er så mange måder at få kuponer på og det blot kræver en saks og at gå ned i butikken. Her tænker jeg ikke på ekstrem fattigdom.

(skal lige siges, at serien viste selv familier i små bitte flækker i USA, der blev vist kuponer på stort set alt: frugt, salat, kød, dyremad, brød, hygiejneprodukter, bleer, tøj mm)

.....

Jeg fik set en 2-3 afsnit og så måtte jeg stoppe - fordi jeg fik det seriøst dårligt!

Det, der blev vist var massivt klamt!

Det var ikke familier eller personer, der samlede kuponer for at gå ned og købe ind til de daglige indkøb for at spare noget. Det var personer der brugte kuponerne til at HAMSTRE varer udelukkende fordi de blev gratis.

Jeg kunne ikke lade være med at sidde og tænke på hvor mange "fattige" familier i USA kunne overleve/ klare sig bedre hvis de overhamstrere ryddede ud en gang i mellem.

Der ER jo også masser af fattige der overlever pga. Coupons i USA, ligesom landet jo også har de berømte/berygtede foodstamps. Hvis du går ind på et fastfood sted i USA, så har de alle, 99c menu´er som er en direkte effekt af de 1$ foodstamps som regeringen started med at uddele i 60´erne (idag er det ikke længere en lille frimærkebog som tidligere, men et kreditkort).
Mht. til Coupons, så er det også blevet en sport for mange at opnå de største rabatter, og ja nogen hoarder varer derhjemme, men mit indtryk er at de fleste faktisk donerer overskudsvarer de ikke selv kan benytte, til lokale kirker eller homeless shelters.

I don´t like change :evil:

Alt var meget bedre i gamle dage :wub:

#4 -mholle-

-mholle-

Fortabt

• Medlemmer
  • 20.244 Beskeder:

Skrevet 01 maj 2012 - 11:16

Jeg så også "rig på rabat" på TLC forleden og der var der også nogle der fortalte de gav det til velgørende formål, hvilket jeg synes er super, men så var der også ham teenagedrengen der havde et KÆMPE lager af modermælkserstatning da han havde fået penge for at købe det, det er fandme langt ude sådan noget :tie: Han havde også to hylder med hygiejne bind, det er jo bare svineri!

Der var dog også en kvinde som havde mistet sit fuldtidsjob og derfor var gået fra at arbejde 5 dage om ugen til kun at arbejde en dag om ugen hun var så begyndt at samle coupons i den forbindelse og havde formindsket familiens husholdnings budget med 75%, men den familie var heller ikke en af dem der hamstrede i samme stil som nogle af de andre altså det de købte blev brugt, da hun havde i stedet havde fundet ud af at tandpasta er godt til at fjerne pletter og at håndsæbe kan rives og bruges som vaskepulver osv.

#5 psykonella

psykonella

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.554 Beskeder:

Skrevet 01 maj 2012 - 13:25

Der ER jo også masser af fattige der overlever pga. Coupons i USA, ligesom landet jo også har de berømte/berygtede foodstamps. Hvis du går ind på et fastfood sted i USA, så har de alle, 99c menu´er som er en direkte effekt af de 1$ foodstamps som regeringen started med at uddele i 60´erne (idag er det ikke længere en lille frimærkebog som tidligere, men et kreditkort).

Ja, det med foodstamps må jeg læse op på, for det giver imo ikke nogen mening what so ever.
Det jeg har kunnet læse op på drejer sig om misbrug og manglende logik (at man giver foodstamps til folk, de køber ting der har pant, hælder indholdet ud og "tjener" mere på panten).

Med brugen af kuponer og foodstamps sammenlagt, så ser det for mig ud som om at alle fødevare og andre ting udover bolig mv. kan blive betalt.

Dernæst har jeg læst noget om at foodstamps har ændret sig til projekter ang. sund kost og mulige køb af sunde fødevarer (SNAP projekter), men at man fandt en sammenhæng mellem SNAP bruger og klinisk fedme og klinisk fedme som årsag til SNAP behov blandt kvinder.

Mht. til Coupons, så er det også blevet en sport for mange at opnå de største rabatter, og ja nogen hoarder varer derhjemme, men mit indtryk er at de fleste faktisk donerer overskudsvarer de ikke selv kan benytte, til lokale kirker eller homeless shelters.

Hvilket så undrer mig at der så er behov for det, eftersom dem, der er aftagere af overskudsvarer samt div. homeless shelters jo både kan benytte food stamps OG kuponer.

Men klart, den menneskelige faktor og psyke har jeg ikke inkluderet.

Ændret af psykonella, 01 maj 2012 - 13:29.

#6 codul

codul

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.506 Beskeder:

Skrevet 01 maj 2012 - 20:04

Det du overser er ressourcer.

Det kræver ressourcer at klippe kuponer ud og gå ned i butikken lige de dage de kan bruges.

Det kræver ressoucer at gå igennem butikken og kun købe de ting som man har kuponer til.

#7 psykonella

psykonella

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.554 Beskeder:

Skrevet 01 maj 2012 - 21:09

Det du overser er ressourcer.

Det kræver ressourcer at klippe kuponer ud og gå ned i butikken lige de dage de kan bruges.

Det kræver ressoucer at gå igennem butikken og kun købe de ting som man har kuponer til.

Flere ressourcer end at gå ned og stille sig i køen til suppekøkkenet eller gå ud og købe ind med sit Foodstamp card ??

#8 HappyPaws

HappyPaws

Fuldtidsbruger...

• Medlemmer
  • 19.457 Beskeder:
  • LocationKøbenhavn

Skrevet 01 maj 2012 - 21:20

Nogle af dem i programmerne siger at de bruger mange timer - helt op til fuldtidsjob-niveau - på at samle, organisere og udklippe kuponerne. Plus de har ret store Excel udregninger hvor de indtaster alle deres køb. Så derfor er det ikke noget enhver fattig og/eller hjemløs kan gøre.
Det kræver jo også en bil, og ikke mindst tid, at foretage indkøbene + lagerplads.

Alle kan jo få og bruge kuponer, men det kræver alligevel meget at få de sindssygt store besparelser på kæmpe indkøb.
Anton 9/9 2013 :lun:

#9 Alkaia

Alkaia

Australiana

• Medlemmer
  • 10.007 Beskeder:
  • LocationSomewhere over the rainbow...

Skrevet 01 maj 2012 - 21:23

Flere ressourcer end at gå ned og stille sig i køen til suppekøkkenet eller gå ud og købe ind med sit Foodstamp card ??

Det er vel ikke alle der er berettiget til foodstamps, og hvor store er beløbene de får?

"What am I supposed to call them? Sweet tangy balls?" - Jessica Day

"Alex Skarsgård was the coolest camper in the world.
He’s Swedish. They’re naked all the time." - Brian Buckner

#10 wizzze

wizzze

Master of the Universe

• Medlemmer
  • 18.553 Beskeder:

Skrevet 01 maj 2012 - 21:42

Det er vel ikke alle der er berettiget til foodstamps, og hvor store er beløbene de får?

Nej ikke alle kan få, det et forbeholdt folk med lav indkomst, handicap, ældre osv. Hvad man kan få kommer an på ens vilkår, antal børn, sydgomme, om man har en lønindkomst, og kun skal bruge et supplement eller om man er helt afhængig af offentlig hjælp. Men jeg mener at gennemsnittet er omkring 150$ pr. måned.

I don´t like change :evil:

Alt var meget bedre i gamle dage :wub: