Gå til indhold

Billede
- - - - -

Jeres bedste råd omkring kvalme

• Venligst log ind for at besvare
31 svar på dette emne

#1 MiniPhilo

MiniPhilo

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.789 Beskeder:

Skrevet 11 marts 2012 - 09:13

Jeg er 14+0 i dag, og i ca. de 9 af ugerne har jeg haft heldagskvalme. Jeg kaster måske op 1 gang hver 1½ uge, så det er ikke det, der generer mig så meget. Det primære er at jeg går rundt med den har kvalme i maven konstant og jeg er ved at være så træt af det. Føler mig virkelig øv - især fordi jeg ikke kan være ordentligt sammen med familien og sørge for at der bliver lavet aftensmad hver dag. Jeg bliver hidsig og træt og væmmes ved madlugtene. Stadigt er jeg sulten :rulle:

Så jeg vil gerne høre om I har nogle gode tips til at få den her kvalme til at daffe væk fra min krop :) Har tænkt mig at ringe til min Jdm i morgen for at høre, hvad hun siger til det hele.

F, A og A :lun: :lun: :lun:

#2 nephentes

nephentes

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 8.011 Beskeder:

Skrevet 11 marts 2012 - 09:42

Jeg er 14+0 i dag, og i ca. de 9 af ugerne har jeg haft heldagskvalme. Jeg kaster måske op 1 gang hver 1½ uge, så det er ikke det, der generer mig så meget. Det primære er at jeg går rundt med den har kvalme i maven konstant og jeg er ved at være så træt af det. Føler mig virkelig øv - især fordi jeg ikke kan være ordentligt sammen med familien og sørge for at der bliver lavet aftensmad hver dag. Jeg bliver hidsig og træt og væmmes ved madlugtene. Stadigt er jeg sulten :rulle:

Så jeg vil gerne høre om I har nogle gode tips til at få den her kvalme til at daffe væk fra min krop :) Har tænkt mig at ringe til min Jdm i morgen for at høre, hvad hun siger til det hele.

Mit bedste råd: overlad madlavningen til en anden, eller sørg for at lave maden klar så du ikke skal stå henover gryderne lige før du skal spise, dvs. brug ovnen. Alternativt, rugbrødsmadder hvis det er helt slemt.

Jeg er selv først nu sluppetnæsten af med kvalmen og jeg er 17+0 i dag. Her laver manden alt varm mad, unt. lige nu hvor han på ferie, vi får ret meget ovnmad ,kan stadigvæk ikke stå henover en pandefuld frikadeller.

Håber du slipper af med kvalmen snart

Nep.

Mor til CG 4/3 07:love:
Valdemar, en lille engledreng 20/12 08 :engel: :lun:
Lillesøster Mira Emilie, 30/12 09.:lun:

Lillesøster Mathilda, 3/8 2012:lun:

#3 Kaluah

Kaluah

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.376 Beskeder:

Skrevet 11 marts 2012 - 09:43

Det der hjalp bedst her var at spise..:-P
Sådan lidt hele tiden, selv om man måske ikke har lyst til det.

Og så spiste vi rigtig meget take-away, kold mad og rugbrød i den periode, for jeg kunne slet slet heller ikke have lugten af aftensmad.
♥ ♥

#4 MiniPhilo

MiniPhilo

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.789 Beskeder:

Skrevet 11 marts 2012 - 09:56

Kan desværre ikke overlade madlavningen til min mand, da han kommer hjem fra arbejde kl. 17 næsten hver dag, og der er børnene sultne. Har også prøvet det med at lave maden på forhånd, men det holder ikke helt altid, men bruger den løsning en gang imellem. Ovn mad duer heller ikke rigtigt - jo, så længe ovnen er lukket :lol: Men den skal jo ud på et tidspunkt, og så går den gal...

Rugbrød og take away har tit været serveret - eller havregryn/grød til børnene, og så laver manden risengrød næsten hver fredag :)

Jeg prøver at spise regelmæssigt, og kan mærke at kvalmen er helt anderledes, når jeg ikke får spist... Gid vi dog boede i nærheden af vores forældre, så vi lige kunne køre forbi til en gang forberedt aftensmad, hvor man ikke skulle dufte (lugte) til den imens den blev lavet. Ikke engang sushi kan jeg få ned :shock:

#5 SuperwomanKBH

SuperwomanKBH

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 15.749 Beskeder:

Skrevet 11 marts 2012 - 10:44

Øv hvor er det bare træls. Jeg kan ikke rigtigt hjælpe, da jeg jo slet ikke har haft kvalme, men jeg har set i nogle af de andre terminstråde at folk har haft effekt af de der SeaBand. Det er vist en slags armbånd, der trykker på noget som afhjælper kvalme.:)
Jeg håber at det snart går over!:kys:
"Jeg ved, hvilke planer jeg har lagt for jer, siger Herren, planer om lykke, ikke om ulykke, om at give jer en fremtid og et håb." - Jer. 29:11

Lille baby Nikolaj, 6. September 2012:lun:

#6 kaithia

kaithia

Kaffe er stærkt undervurderet!

• Medlemmer
  • 45.478 Beskeder:

Skrevet 11 marts 2012 - 10:48

mælk :P det hjalp mig og småspie hele tiden af gulerødder, frugt og æg

Loppen 2006
Tumlingen 2011

"Alle kan tage fejl", sagde pindsvinet, og kravlede ned fra stålbørsten

#7 MiniPhilo

MiniPhilo

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.789 Beskeder:

Skrevet 11 marts 2012 - 10:49

Æg er :love: og saltagurkerne min far tager med fra Israel, men har lige spist de sidste i dag :(

#8 MiniPhilo

MiniPhilo

Håbløs

• Medlemmer
  • 16.789 Beskeder:

Skrevet 11 marts 2012 - 10:51

Øv hvor er det bare træls. Jeg kan ikke rigtigt hjælpe, da jeg jo slet ikke har haft kvalme, men jeg har set i nogle af de andre terminstråde at folk har haft effekt af de der SeaBand. Det er vist en slags armbånd, der trykker på noget som afhjælper kvalme.:)
Jeg håber at det snart går over!:kys:

Det kunne være at jeg skulle prøve de der SeaBands :gruble: kan man købe dem i fysiske butikker eller kun on-line?

#9 SuperwomanKBH

SuperwomanKBH

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 15.749 Beskeder:

Skrevet 11 marts 2012 - 10:52

^Man kan også købe dem i Matas og på apoteket.:)
"Jeg ved, hvilke planer jeg har lagt for jer, siger Herren, planer om lykke, ikke om ulykke, om at give jer en fremtid og et håb." - Jer. 29:11

Lille baby Nikolaj, 6. September 2012:lun:

#10 Dolfin

Dolfin

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.133 Beskeder:

Skrevet 11 marts 2012 - 11:32

Jeg synes akupunktur er det der hjælper mig bedst
Storebror 9. Marts 2009 :love:

Lillebror 30. April 2012 :love: