Gå til indhold

Billede
- - - - -

ischias- vs. bækkensmerter

• Venligst log ind for at besvare
4 svar på dette emne

#1 Kumquaten

Kumquaten

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.050 Beskeder:

Skrevet 24 februar 2012 - 09:32

Jeg har siden nytår haft smerter on/off - mest i min venstre balle... jeg har egentlig hele tiden troet at det bare er ischias der driller..

Men, det sidste stykke tid er det blevet værre.. nu har jeg ondt meget af tiden.. stadig mest i venstre balle men nu synes jeg egentlig også mit haleben er begyndt at gøre knuder...

Jeg er 3. gangs gravid (21+3) og har ikke før haft problemer med mit bækken... derfor er det svært for mig at vurdere hvordan det skal gøre ondt...:genert:

Er der sådan en "hoved-regl" for hvordan det skal gøre ondt for at være enten det ene eller det andet?
storebror marts 06 :lun:
mellembror oktober 07 :lun:
lillebror juli 12 :lun:

#2 Dolfin

Dolfin

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.133 Beskeder:

Skrevet 24 februar 2012 - 09:39

Jeg havde noget lignende og fik en henvisning til fys. Der fandt ud af det hos mig var et muskelproblem og fiksede det med en gang dybdemassage
Storebror 9. Marts 2009 :love:

Lillebror 30. April 2012 :love:

#3 Sandra_Baby

Sandra_Baby

Erfaren

• Medlemmer
  • 494 Beskeder:

Skrevet 24 februar 2012 - 11:35

For at have en reel bækkenløsning skal du have ondt de 3 steder bæknet 'sidder sammen' skambenet og ved lænden på hver side af halebenet. Men kan også have ondt et eller 2 af stederne selvf :) og det kan være svært at vurdere ved lænden og det lige er det eller andet :)

Ville også få en fys til at kigge på det :)
When I'm good, I'm very good, but when I'm bad, I'm even better.

#4 FrkLovely

FrkLovely

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.821 Beskeder:

Skrevet 24 februar 2012 - 23:26

Jeg har fået konstateret bækkenløsning og har symptomer fra begge iskias'er og symfysen, men du kan jo også have SI-løsning. Men det er jo ikke det væsentlige om det er det ene eller det andet. Som de andre foreslår så prøv en fys, jeg har selv rigtig god effekt af akupunktur, som jeg er henvist til via min jordemoder:)

:love: Marie Marts 2012 :love:

April 2014 :wub:

#5 atacama

atacama

Er mad nødvendigt?

• Medlemmer
  • 51.730 Beskeder:

Skrevet 25 februar 2012 - 20:01

Jeg har haft ondt begge de steder i begge mine graviditeter. Begge gange er det gået væk igen. Her sidst fik jeg det væk ved at fokusere på at hvile på begge fødder, når jeg stod op. Ofte står man jo og hænger med vægten på det ene ben og det skal man passe på med, når man er gravid.
"Pedanter, forén jer! Vi har intet at tabe udover proportionssansen - og den havde vi nok ikke for meget af til at begynde med..." (Lynne Truss)