Gå til indhold

Billede
- - - - -

Holder jeres børnehave forældresamtaler?

• Venligst log ind for at besvare
35 svar på dette emne

#1 Bohemian

Bohemian

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.890 Beskeder:

Skrevet 18 januar 2012 - 08:49

Det har undret mig en del, at vi på intet tidspunkt i A's børnehave er blevet indkaldt til samtale om, hvordan det går med ham, om der er småting, der skal arbejdes på osv.

Bliver I andre fast indkaldt til sådanne samtaler fx årligt?

Jeg hørte forleden en far aftale en tid til et møde, som en pædagog åbenbart havde bedt om. Så der bliver altså holdt møder, men de er åbenbart mere efter behov.

Selvfølgelig kan man jo så sige, at intet nyt er godt nyt - så når vi ikke bliver kaldt til møde, er det fordi, der ikke er nævneværdige problemer med A. Det er bestemt også det indtryk, vi har.

Men alligevel synes jeg, det kunne være meget rart lige at have pædagogerne uforstyrret engang imellem, hvor man kunne få en samlet briefing om, hvordan han fungerer på forskellige områder. I stedet for de der løsrevne, lidt tilfældige meldinger, man kan få (hvis man er heldig) i bringe-/hentesituationer.

Men jeg ved ikke, om man kan bede om sådan et møde uden at have noget konkret at hænge det op på. Når de ikke indkalder fast til dem, er det vel fordi, at de ikke mener at have resurser til at mødes med uproblematiske børns forældre?
Den store dreng: 2007
Den lille dreng: 2010

#2 mela22

mela22

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.793 Beskeder:

Skrevet 18 januar 2012 - 08:58

I Mikkels børnehave bliver der kun afholdt en forældresamtale, det er 3 måneder efter BH-start.

:love: Mikkel :love:
23.12.2007

#3 Vusel

Vusel

Gulvabe

• Medlemmer
  • 10.241 Beskeder:

Skrevet 18 januar 2012 - 09:08

I vores børnehave var der samtaler efter behov, og så var der fast en samtale nogle måneder før indskrivningen til skole, for storegruppe-børnene, så vi lige fælles kunne vende om børnene var parat til at komme i skole.

2004 - 2008

:lun:Nu også som Gulvabe:lun:

#4 Amanda

Amanda

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.726 Beskeder:

Skrevet 18 januar 2012 - 09:19

Vi har også haft den samtale 3 måneder efter start og ellers ikke noget fast.
December 2007
September 2011

#5 Bohemian

Bohemian

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.890 Beskeder:

Skrevet 18 januar 2012 - 09:20

I vores børnehave var der samtaler efter behov, og så var der fast en samtale nogle måneder før indskrivningen til skole, for storegruppe-børnene, så vi lige fælles kunne vende om børnene var parat til at komme i skole.

Nå ja, den har vi vist også.

#6 Thalia*

Thalia*

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.259 Beskeder:

Skrevet 18 januar 2012 - 09:29

I de børnehaver jeg har haft børn, har der kun været en samtale nogle måneder efter opstart, og så igen nogle måneder før skolestart.
Mor til Tobias 2000-2007
og Sebastian aka Skildpadden 2007
og Victor aka Viggo 2009
og Daniel aka Bogbus Chilliburger 2012

#7 Togchefen

Togchefen

Fortabt

• Medlemmer
  • 21.642 Beskeder:

Skrevet 18 januar 2012 - 09:30

De samtaler, der foregår, er mere af uofficiel karakter. Vi har dog været til en formel samtale og det har været i forbindelse med skolestarts vurderingen, som I også skriver :)
2 i hånden

Candidata :banan:

Jeg har ikke skiftet alias :deer:

#8 Smolfine__79

Smolfine__79

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.984 Beskeder:

Skrevet 18 januar 2012 - 09:34

Vi er til samtale 1 gang om året...og ellers efter behov

:) Mor til de skønneste unger.. :)

#9 Bohemian

Bohemian

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.890 Beskeder:

Skrevet 18 januar 2012 - 09:39

Jamen, så lyder det jo til at være meget normalt, at der ikke er faste samtaler. Vi har så desværre heller ikke haft den der efter 3 måneder, som I skriver om.

Men må jeg så ikke lige høre, om nogle af jer andre har eller kunne finde på at bede om en samtale uden, at der lå noget konkret, problematisk til grund? Jeg føler bare ikke, at jeg ved nok om, hvordan det egentlig går i børnehaven.

#10 Bohemian

Bohemian

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.890 Beskeder:

Skrevet 18 januar 2012 - 09:42

De samtaler, der foregår, er mere af uofficiel karakter. Vi har dog været til en formel samtale og det har været i forbindelse med skolestarts vurderingen, som I også skriver :)

Sådan i forbindelse med hente/bringe eller hvordan?