Gå til indhold

Billede
- - - - -

underlivssvamp???

• Venligst log ind for at besvare
9 svar på dette emne

#1 emki

emki

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 9 Beskeder:

Skrevet 17 januar 2012 - 20:32

oplever kløen, svien og rødmen og en speciel lugt - måske er det indbildning, men synes det lugter gæret...

vil MEGET NØDIG til min læge og have en underlivsundersøgelse, men da jeg har døjet med det længe nu, vil jeg gerne have det væk.

overvejer at gå på apoteket og købe canesten og håbe på det bedste. kan det være farligt, hvis det nu ikke er svamp eller skal jeg bare "go for it"?

#2 livsmor

livsmor

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.113 Beskeder:

Skrevet 17 januar 2012 - 21:02

Go for it. Det lyder MEGET som om det er svamp! Du behøver ikke få en underlivsundersøgelse hos lægen. Du kan få en slags vatpind fra lægen som du kører rundt i skeden ganske kort. Dagen efter vil den være rød hvis du har svamp. Men hvis du går efter den hurtigste løsning, så køb canesten sampak og evt. en vivag stikpille kur til bagefter.

God bedring!

#3 emki

emki

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 9 Beskeder:

Skrevet 17 januar 2012 - 21:31

thank god! tusinde tak for dit svar :-)

#4 Ojenvippen.

Ojenvippen.

Erfaren

• Medlemmer
  • 416 Beskeder:

Skrevet 17 januar 2012 - 22:45

Men ellers..tænk på hvor mange tusinder af tissekoner din læge har set gennem tiden! Vedkommende er fuldstændig kold overfor hvordan din ser ud rent æstetisk - lægen er jo kun interesseret i, om der er symptomer eller ej. Selvom det ikke er fedt at ligge der og sprede, synes jeg til hver en tid, det er rarere at få vished for at man er ok - eller at komme igang med en behandling end at gå og være usikker fordi man er blufærdig overfor en LÆGE. Og det er så hurtigt overstået...

Pøj pøj
:santa2:

#5 minuskilo

minuskilo

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.991 Beskeder:

Skrevet 18 januar 2012 - 07:52

Synes heller ikke det kan skade at bruge canesten overhovedet. Men det skal sige, at har du gået med det længe kan der være svamp flere steder en bare lige PÅ huden. Er det kommet "indvendigt" også, kan det være nødvendigt med en spisepille og/eller en stikpille, som lægen kan udskrive til dig. Det har jeg nemlig engang fået for flere år siden, men havde også ladet stå til i ALT for lang tid- delvist fordi jeg var nervøs for at han skulle derned og kigge.

Det skal så lige siges, at jeg for ikke så lang tid siden var til underlivs undersøgelse 4 gange på 2 måneder - Tror sku min læge efterhånden blev lidt nervøs for hvad jeg havde gang i..

Først var det en alm undersøgelse pga ny fast kæreste - og så var det, efter laaang tid som single, rart lige at få undersøgt om alt var OK.
Så var det fordi jeg frygtede Herpes - som jeg ikke havde.

Så frygtede jeg svamp, som jeg har lidt meget af tidligere, men bruger nu Vivag sæbe og har aldrig haft problemer siden.

Og sidste gang var fordi jeg havde usandsynligt ondt i området omkring mine æggestokke eller den nedderste del af maven og vi ikke kunne finde ud af hvad det var.
Det viste sig at være en forstrukket muskel i underlivet, som blev irriteret/overbelastet under min løbetræning - og den kunne han sku få fat i den vej fra - skørt.

Men som du kan se, er der ingen grund til at være nervøs for at han skal kigge dernede - din læge har sikkert også piger/damer, der dukker op til flere underlivsundersøgelser HVER måned... pfffft Men jeg tror det er DEM han husker og ikke et rutinecheck som dit vil være.:D

Ændret af minuskilo, 18 januar 2012 - 07:55.

#6 BettyBoop

BettyBoop

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.397 Beskeder:

Skrevet 18 januar 2012 - 10:55

uhh jeg er også en af dem der tit får svamp.. og har faktisk lige været dernede i dag og fået en GU.. det er ikke slemt. og som D. fungerer fluconazol meget bedre for mig end canesten.

men synes du på et eller andet tidspunkt skal tjekkes af en læge - om ikke andet når du skal have taget prøver for livmoderhalskræft.

GU'er er ikke farlige.. nej de er ikke super behagelige, men det er hurtigt overstået..

"et godt liv skal man kæmpe for" B.S.

#7 malou_43

malou_43

Helgen

• Medlemmer
  • 8.299 Beskeder:

Skrevet 18 januar 2012 - 12:05

Du kan godt bruge Canesten, men synes ikke altid det får det til at forsvinde, og i sådanne tilfælde kan du få en pillekur. Den er efter min mening klart den bedste :)

Jeg hepper på at du forsøger at få en tid ved lægen og får en underlivsundersøgelse. Har du nogensinde fået sådan en - eller det fordi du har dårlige erfaringer med det?

De to første gange jeg fik en underlivsundersøgelse havde en god veninde med ned.... og det var egentlig rigtigt rart. Man kan jo gøre nogle ting, for at få en god oplevelse. Hvis man spænder rigtig meget, fordi man er nervøs, kan lægen give noget afslappende. Det er en god hjælp. Hvis du har en mandlig læge og føler usikkerhed, har du altid ret til at bede en kvindelig medarbejder på stedet om at være tilstede, hvis det giver dig en tryghed :)

Jeg har altid haft kvindelige læger til at udføre en underlivsundersøgelse, da det gjorde mig mere tryg. Forleden måtte jeg ind til en mand. Det overraskede mig hvor let jeg kunne smide bukserne og hoppe op uden at føle noget form for generthed. Så det bliver klart lettere med tiden. Jeg er ret blufærdig, så hvis jeg kan, så kan du også :gogo:
er altså 43 minus 15 år:genert:

"Ingen kan redde alle, men alle kan redde nogen" - Mimi Jacobsen, Red Barnet

#8 BettyBoop

BettyBoop

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.397 Beskeder:

Skrevet 18 januar 2012 - 13:45

Sidst jeg havde et svampeangreb brugte jeg et par hundrede kroner på nyttesløs håndkøbsmedicin, før jeg gik til lægen og fik en kur der virkede.

ja man kan hurtigt købe sig fattig i det der håndkøbshelvede..

---

BB der snart skal på apoteket for et købe endnu en pillekur.. fuck hvor jeg hader det svampehelvede..

"et godt liv skal man kæmpe for" B.S.

#9 emki

emki

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 9 Beskeder:

Skrevet 18 januar 2012 - 14:34

åh. jeg magter bare ikke sådan en undersøgelse hos min nye læge. jeg er lige startet hos ham og er lige startet i behandling for depression, hvilket er rigeligt grænseoverskridende. øv!

#10 malou_43

malou_43

Helgen

• Medlemmer
  • 8.299 Beskeder:

Skrevet 18 januar 2012 - 16:34

Er der andre læger på stedet? måske en kvindelig?

ellers kunne du tage en veninde med, hvis det kan gøre dig mere rolig?
er altså 43 minus 15 år:genert:

"Ingen kan redde alle, men alle kan redde nogen" - Mimi Jacobsen, Red Barnet