Gå til indhold

Billede
- - - - -

Berlin, hvad skal vi se?

• Venligst log ind for at besvare
16 svar på dette emne

#1 bims4ever

bims4ever

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.024 Beskeder:

Skrevet 04 januar 2012 - 20:48

Jeg skal til Berlin for første gang i mit liv :D og jeg glæder mig rigtig meget.

Hvad for ting vil i anbefale at se?? Hvor er det godt at spise og hvor er det godt at bo???
Josefine 15 Juni 2004:lun:
Lukas 7 Maj 2008:love:

#2 Bluey

Bluey

Helgen

• Medlemmer
  • 8.419 Beskeder:

Skrevet 04 januar 2012 - 23:25

Jeg følger lige med her, vi overvejer også en mini-ferie til Berlin :gogo:

En i favnen - to i hjertet

Juni 2013

:lun: Små fødder sætter også spor :lun:

#3 us74

us74

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.346 Beskeder:

Skrevet 05 januar 2012 - 00:32

Det er en del år siden jeg var der - men jeg vil fremhæve

TV Tårnet ved Alexander Platz - der er en fantastisk udsigt i klart vejr TV Tower Berlin

Og museet ved Checkpoint Charlie - det er nærmest udenfor fantasien hvad nogle gjorde for at komme til vesten Checkpoint Charlie Museum - Wikipedia, den frie encyklopædi

#4 Mullebutte

Mullebutte

Nybegynder

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 30 Beskeder:

Skrevet 05 januar 2012 - 10:07

Var i Berlin i sommer sammen med 4 gutter og vi oplevede en hel masse udover knejper med øl og saurkrautt, stort set alle steder er godt og spise selv en udefra grim og intetsigende biks, vi fandt et sted som lignede noget fra 2 verdenskrig men var hyggeligt og god mad, fik eisbein mit saurkrautt og noget ærtekompot smagte fantastisk men lugtede som noget andet :) Med hensyn til og bo aner jeg det ikke jeg fik en lejlighed igennem min mors arbejde.
Men jo tv tårnet er en god oplevelse da man får et godt overblik ud over Berlin, museet ved checkpoint charlie var jeg meget skuffet over så sæt ikke de store forventninger men tag det som det er, ved museet er der inden for 5 minutters gang også en god strækning(500-700m) af den originale mur tilbage, når man snakker muren så skal du huske og kigge ned da der hvor den stod ligger 2 rækker af brosten i asfalten hele Berlin igennem, var nu meget sjovt og se at den lige delte vejen midtover fra den ene dag til den anden.
Er du lidt inde i krigen og deres levemåde under, kan jeg anbefale Berliner Unterwelten e.V. | Start som er rundvisning i forskellige installationer fra krigen, bomberum, flakkanon, og flugtruter fra murens tid, men da de tager mindst 1 ½ timer skal du nok sætte tid af til det kan dog stærkt anbefales var virkelig godt og de snakkede fint engelsk, kunne også fås på dansk hvis man var en stor nok gruppe.
Det olympiske stadion er også en god oplevelse, udover at det er sport der foregår er der også andre ting og se rundt om da det er et kæmpe område, også har det en sindsyg flot facade samt der jo er sket noget meget historisk der :) Domkirken er også et smut værd flot udsigt fra toppen og meget flot indeni.

Ps. nu ved jeg ikke tidsrammen du skal være der, MEN hvis du skal ind og se rigsdagen så gør dig selv en tjeneste og gå ned forbi 2-3 dage i forvejen og meld din ankomst, du kommer simpelthen ikke ind hvis du ikke er skrevet op, det fandt vi ud af den trælse måde men stadig en flot bygning udefra.

Sig til hvis du vil se lidt billeder eller vide mere.

Martin

#5 naermest_lykkelig

naermest_lykkelig

Kaffe er stærkt undervurderet!

• Medlemmer
  • 41.838 Beskeder:

Skrevet 25 februar 2012 - 17:25

Åh gud...Jeg har kun været der 2 gange og er forelsket :love:

Jeg har boet på dette hotel begge gange, som ligger enormt centralt i forhold til offentlig transport, som i øvrigt fungerer skide godt, så det er en god ide at købe sådan et kort, så man kan hoppe på og af u-bahn, S-bahn og sporvogne m.v. Lidt forvirrende; Der er kun sporvogne i det gamle øst-berlin. Det forvirrede mig i starten.

Hotel in BERLIN - Book your hotel all seasons Berlin Alexanderplatz

Booker man i god tid og har man mulighed for at rejse, når der er billig overnatning, kan det gøres ret billigt på det hotel. Vi skal afsted igen i den første weekend af maj, og får et fint dobbeltværelse inkl. morgenmad med 3 overnatninger for 1500 kr. for 2 personer :) Vi kører selv, men ellers kan man også få ret billige orange togbilletter til Berlin. Det var den måde jeg rejste på første gang.

De første to gange har det været Katedralen, Alexanderplatz, Unter den Linden ned til Brandenburger Tor. Rigsdagen, Holocaustmindesmærket, sonycenter - bare for at se det og for at se Potsdammer platz. Det giver især mening, hvis man bruger tid på at se billeder fra før murens fald. Så er det svært at forstå, hvor meget Potsdammer platz ændrede sig på bare 8-10 år efter murens fald. Derudover er der det lille museum ved Bernaurstrasse Gedenkst den gl. jødiske del af berlin (sjovt at komme fra de store boulevarder ind i det tætte kvarter med en anden byggestil - gå evt. ind i baggårdene). Og Kastanieallee. Der ligger mange små butikker med design-ting og nips. Kvarteret omkring Kastaniealle er skide dejligt :)

2. gang har vi andre planer. Noget mere østberlin (friedrichshein) og noget Kreuzberg (der skulle have mange gode restauranter) og der skal være tid til en tur med flodbåd på Spree :).

Jeg kan anbefale Restaurant Nolle - Berliner Antikmarkt Antiquitäten Berlin Händler Antik Raritäten Restaurant Nolle Leon Odeon: Das Restaurant og det er meget nemt at komme til med offentlig transport. Hvis man er til det lidt mere amerikanske med nachos, god laksesteak/eller tunsteak, hot wings, spareribs o.s.v. så vil jeg i HØJ grad anbefale Juleps i Charlottenburg, som er en lidt længere tur med tog (kan ikke huske om det er u-bahn eller s-bahn), men meget nemt at finde :) HUSK at komme i happy hour-tiden! Hold nu kæft mand - jeg har aldrig set så velassorteret et drinkskort, og de er IKKE nøjsomme med sprutten i de drinks! Juleps New York Bar & Restaurant - Giesebrechtstr. 3 - 10629 Berlin Der har jeg været og spise begge gange.
Nu med 2 dejlige drenge :)
Måske lidt Skole-orakel nu - nogen mener, jeg har aftjent min værnepligt som Lorte-orakel
Never underestimate the power of denial

#6 Konrad

Konrad

Erfaren

• Medlemmer
  • 360 Beskeder:

Skrevet 25 februar 2012 - 18:57

For dem der skal til Berlin er her et overflødighedshorn af gode links til seværdigheder, sakset fra campingferie.dk :Berlin - sp

MVH Konrad.

#7 Annione

Annione

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 33.784 Beskeder:

Skrevet 27 februar 2012 - 11:07

Køb en bog om Berlin, de koster nok 100,- for enten Weekend i Berlin, eller Top 10 Berlin. Så har du kort over byen og metro, masser af gode tips til spisesteder, shopping og sightseeing.
Jeg købte selv en Top 10 Berlin, da jeg var i byen, og med den var vi godt kørende... :D

Brandenburgwr Tor, tv tårnet og Alexander Platz er must sees!
- at rejse er at leve :lun:

Nu bosat i det nordlige Norge :8:

#8 FieMarie

FieMarie

Erfaren

• Medlemmer
  • 147 Beskeder:

Skrevet 28 februar 2012 - 15:56

Det er virkelig en dejlig by! Jeg synes selv at jeg har rejst rigtig meget, men aldrig er jeg blevet så forelsket i en by som jeg blev i Berlin! Når vejret bliver lidt varmere, så tager jeg afsted igen. :)

Topographie des Terrors, hovedkontor for SS. Der er både et stort museum, samt et langt stykke af muren med forskellige informationer. Man kan rundt omkring på området se ned i de gamle bunkere hvor SS holdt til. Topographie des Terrors -

Det Jødiske Museum er virkelig også et must. Jüdisches Museum Berlin

Naturhistorisk Museum, hvis man er til dinosaurer, fossiler og sten. De har en kæmpe samling med dyr i sprit, meget specielt men også rigtig interessant og flot! Det anbefaler jeg virkelig at se. :) Museum für Naturkunde: Museum für Naturkunde

Reichstag, en tur i kuplen må man ikke snyde sig selv for! Man kan bestille tur hjemmefra, ellers så kom rigtig tidligt og husk pas. Vi kom tidligt og blev lukket ind. Pergamon museum er også godt. Det ligger på Museumsinsel i Mitte hvor der også ligger en række andre museer. Berliner Dom ligger der også, meget smuk kirke.
Og selvfølgelig det jødiske monument, Brandenburger Tor, en tur gennem Tiergarten, East side Gallery (1,3 (tror jeg nok) km langt stykke af muren der er udsmykket), Kaiser Wilhelm kirken.

Der er virkelig mange lækre restauranter i Berlin, men Pan Asia PAN ASIA er en favorit. Bestil bord i deres gårdhave hvis vejret er til det :) Hvis man er til sushi er det billigt og lækkert i Berlin!

KaDeWe synes jeg klart at man skal besøge, men udover indkøbscentret og Kaiser Wilhelm kirken synes jeg ikke at det vestlige Berlin er særlig interessant (af det jeg har set). Den østlige del af Mitte (især omkring Hackescher markt), Kreuzberg, Friedrichschain og Prenzlaur Berg er rigtig hyggeligt og klart det jeg ville bruge mest af min tid! :)

Ændret af FieMarie, 01 april 2012 - 10:06.

#9 bims4ever

bims4ever

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.024 Beskeder:

Skrevet 28 februar 2012 - 20:11

Tusind tak for alle jeres svar ;) rejsen er brokket, vi skal afsted fra d. 9 til d. 13 april. Vi tager toget.

Vi skal bo her Hotel Berlin - Hotel in Berlin City West - Berlin Hotel close Kurfürstendamm | Grand City Hotel Berlin Kudamm prisen for vores ophold er 1920 kr for os begge med morgenmad ;) så bliver det vist ikke billigere.

Jeg har været i gang med at skrive alle de godt steder ned i har givet mig.. Glæder mig vildt meget :D
Josefine 15 Juni 2004:lun:
Lukas 7 Maj 2008:love:

#10 FieMarie

FieMarie

Erfaren

• Medlemmer
  • 147 Beskeder:

Skrevet 29 februar 2012 - 09:58

Tusind tak for alle jeres svar ;) rejsen er brokket, vi skal afsted fra d. 9 til d. 13 april. Vi tager toget.

Vi skal bo her Hotel Berlin - Hotel in Berlin City West - Berlin Hotel close Kurfürstendamm | Grand City Hotel Berlin Kudamm prisen for vores ophold er 1920 kr for os begge med morgenmad ;) så bliver det vist ikke billigere.

Jeg har været i gang med at skrive alle de godt steder ned i har givet mig.. Glæder mig vildt meget :D

Hvad skal i give for at tage toget? Er det billigere end med bus (som koster 500-600 kr)?