Gå til indhold

Billede
- - - - -

Drivhuset 2012

• Venligst log ind for at besvare
148 svar på dette emne

#1 Pjusketøsen

Pjusketøsen

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.326 Beskeder:
  • LocationLige her

Skrevet 02 januar 2012 - 19:34

Så sidder jeg inde på Bjarnes frø og kigger på frø. Er ved at se om jeg kan planlægge hvad jeg alt skal have. Dog er jeg meget i tvivl med tomaterne. Er først ved at lære at spise tomater. Så hvilke er gode? Ellers ved jeg at jeg ikke skal have så mange chilier i år. Får dem ikke rigtig spist.
Hvad er jeres planer for drivhuset i år?

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves :tie:

Knib, I skønne kvinder - KNIB
Oktober 2010 og oktober 2012 :lun:

#2 miss_sommerfugl

miss_sommerfugl

Fortabt

• Medlemmer
  • 22.633 Beskeder:

Skrevet 03 januar 2012 - 11:19

hold da op du er tidligt ude....

Jeg ved det ikke - tror det bliver på lavt blus i år bare med tomater og agurker - tror jeg vil prøve at finde de gode små tomater ved Bjarne igen - det er små cocktailtomater som smager som SLIK - de er SÅ lækre...

#3 Lese523

Lese523

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.253 Beskeder:

Skrevet 05 januar 2012 - 16:06

Jeg har fået mig endnu et drivhus som skal startes op til denne sæson.
Desværret er jeg blevet ramt at storm mere end 1 gang, så først og fremmest står den på reperation af drivhuse og anskaffelse af flere/nye kapilærkasser.

Jeg regner med at skulle dyrke tomater en-masse, og så har jeg som eksperiment plantet et figentræ i det ene drivhus. I denne sæson vil jeg gerne have plantet et ferskentræ i det andet drivhus. Chili er også noget jeg skal forsøge at eksperimentere med, da jeg ikke har haft succes med det tidligere.
Ud over det skal jeg fremdrive jordbær, som jeg plejer. Have agurker, basilikum, og så salat, som bare skal opstates inde i drivhuset.

#4 KaffePost

KaffePost

Erfaren

• Medlemmer
  • 318 Beskeder:

Skrevet 12 januar 2012 - 07:29

Jeg har fået mig mit første drivhus, og har lige modtaget en masse frø med posten, som jeg glæder mig til at skulle have sat igang.

Mit drivhus kommer til at bestå af agurk (en sort der kan blive op til en meter lang), 4 typer tomat, som skulle være blevet kåret som årets tomater i 2009 eller noget i den stil (black prince, stupice, yellow pear og black cherry) 3 slags chilier (black knight, cedrino og en jeg ikke kender navnet på) og standard peberfrugt.

Jeg kan næsten ikke vente :)

#5 Lese523

Lese523

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.253 Beskeder:

Skrevet 12 januar 2012 - 21:47

Så fik jeg købt et dør reperations kit, samt 2 drivhus viduesåbnere.

Ville også have haft noget glas og 2 tagvinduer, men det havde de altså ikke i bilka i ålborg..... Så det må lige blive på et senere tidspunkt.

#6 Grydelappen

Grydelappen

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.190 Beskeder:

Skrevet 12 januar 2012 - 21:51

Så sidder jeg inde på Bjarnes frø og kigger på frø. Er ved at se om jeg kan planlægge hvad jeg alt skal have. Dog er jeg meget i tvivl med tomaterne. Er først ved at lære at spise tomater. Så hvilke er gode? Ellers ved jeg at jeg ikke skal have så mange chilier i år. Får dem ikke rigtig spist.
Hvad er jeres planer for drivhuset i år?

Nu har jeg altså længe studset over ham Bjarne og hans frø der går for at være semi-magiske bønner - hvor kan man finde ham Bjarne? :gruble:

#7 Pjusketøsen

Pjusketøsen

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.326 Beskeder:
  • LocationLige her

Skrevet 12 januar 2012 - 22:03

Nu har jeg altså længe studset over ham Bjarne og hans frø der går for at være semi-magiske bønner - hvor kan man finde ham Bjarne? :gruble:

ham finder du her Bjarne Højlund, Velkommen i on-line butikken

#8 Pjusketøsen

Pjusketøsen

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.326 Beskeder:
  • LocationLige her

Skrevet 12 januar 2012 - 22:03

hold da op du er tidligt ude....

Jeg ved det ikke - tror det bliver på lavt blus i år bare med tomater og agurker - tror jeg vil prøve at finde de gode små tomater ved Bjarne igen - det er små cocktailtomater som smager som SLIK - de er SÅ lækre...

Jeps, men det er fordi jeg er lang tid om at beslutte mig :D

#9 Grydelappen

Grydelappen

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.190 Beskeder:

Skrevet 12 januar 2012 - 22:06

ham finder du her Bjarne Højlund, Velkommen i on-line butikken

Awsome :banan: ... ih ... nu fik jeg jo lige 15-20 dilemmaer ekstra i mit liv :lol:

#10 miss_sommerfugl

miss_sommerfugl

Fortabt

• Medlemmer
  • 22.633 Beskeder:

Skrevet 23 januar 2012 - 20:31

jeg kan stadig ikke rigtig finde DEN gode tomat, som giver tidligt udbytte, og hvor tomaterne er i alm størrelse
Ej heller synes jeg, jeg har fundet DEN gode agurk som ikke bliver for vandet
Jeg har fået såkaldte "root-trainers" til at forspire i i år - dem ser jeg frem til at prøve...