Gå til indhold

Billede
- - - - -

Møbler til mænd!?

• Venligst log ind for at besvare
20 svar på dette emne

#1 Karsn

Karsn

Aktiv

• Medlemmer
  • 70 Beskeder:

Skrevet 15 december 2011 - 13:31

Jeg er lige flyttet i ny lejlighed for mig selv og går ret meget op i indretning. Jeg mangler mange ting, som fx sofa, spisestole, spisebord, reol, tæppe og brugskunst. Men sådan noget er næsten altid målrettet mod kvinder. Hvor finder jeg nogle nogle mere 'maskuline' møbler og boliginventar som passer til mænd? Findes der nogle webshops eller bolighuse?

Ændret af Karsn, 15 december 2011 - 13:33.

#2 (...)

(...)

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.717 Beskeder:

Skrevet 15 december 2011 - 13:33

Min kæreste og jeg har nogenlunde samme smag... vi har blandt andet møbler herfra:

Designmøbler i høj kvalitet

BoConcept - M

HAY - furniture - accessories - design

Hvor maskulint det er ved jeg ikke. Det er jo ikke ligefrem Chesterfield-sofaer, men det synes jeg egentlig heller ikke, det behøver være for ikke at være tøset. :)

#3 Forhedehulehelvede

Forhedehulehelvede

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.584 Beskeder:

Skrevet 15 december 2011 - 13:38

Den her stol er i hvert fald til mænd.

[ATTACH]1097611[/ATTACH]

Vedhæftet fil(er)

• Vedhæftet fil  Stol.jpg   33,02KB   303 Antal downloads

Citat Spottswoode: "Now suck my cock!"

#4 Pink_Panther

Pink_Panther

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.747 Beskeder:

Skrevet 15 december 2011 - 13:41

Du går i Idé Møbler og køber for 20000 kr sorte lædersofaer, hvidt glanssofabord, 1,5 meter langt (sort!) TV-møbel, sorte skalstole, to sorte glashjørneborde og et hvidt spisebord. For at rette op på det sort/hvide sætter du to små kaktusser på et af bordene.

:D

Efter lidt tid indser du, at maskulint ikke er hyggeligt, og så køber du et spraglet wannabe Hay-tæppe, og får lidt farve på gulvet.

Eller, hvis du nu bare går efter noget du synes er pænt (og dropper de blomstrede sofaer, selv om du synes de er pæne), så er det vel ligegyldigt at det ikke nødvendigvis skriger maaaaachooo?
Begær begærer ikke tilfredsstillelse, begær begærer mere begær..

#5 Tourettedrengen

Tourettedrengen

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.408 Beskeder:

Skrevet 15 december 2011 - 19:55

har set en fed løsning på en gør det selv reol fra ikea der består af deres køkkenelementer sat sammen med et miks af åbne og lukkede rum. de åbnede med et miks af massiv laminathylde og glashylde. her kan du få lidt farve og dynamik ind i rummet. men ellers vil jeg sige at alt rummer både en feminin og maskulin side,men spørgsmålet er hvad du vælger at udtrykke. et godt bud på et mere maskulint spisebord, vil for mig nok være et fra idemøbler. de har nemlig et i eg med sort linoleumsoverflade. men ellers vil et i beton også være maskulint. personligt har jeg, sammen med konen valgt spisebord i massiv eg, som jeg har hvidpegmenteret, mens vores bord i køkkenet er et barbord fra ikea, med en glasplade på. vores sofa har vi valgt i sort stof, da det er pænt og praktisk, da vi har både hund og kat. dengang vi kiggede så vi også nogle i et mere forskelligartet stof, som virkede mere ala grove sække og rogtig fed vil jeg sige. vi kiggede i bilka, idemøbler og my home, samt ikea. angående brugskunst findes der for mig at se kun, det jeg kan lide og det jeg ikke kan. personligt laver jeg selv det vi har hængede. du kan se det i min signatur, hvor der er link.

#6 MissLeto

MissLeto

Erfaren

• Medlemmer
  • 331 Beskeder:

Skrevet 15 december 2011 - 21:18

Du går i Idé Møbler og køber for 20000 kr sorte lædersofaer, hvidt glanssofabord, 1,5 meter langt (sort!) TV-møbel, sorte skalstole, to sorte glashjørneborde og et hvidt spisebord. For at rette op på det sort/hvide sætter du to små kaktusser på et af bordene.

:D

Efter lidt tid indser du, at maskulint ikke er hyggeligt, og så køber du et spraglet wannabe Hay-tæppe, og får lidt farve på gulvet.

Eller, hvis du nu bare går efter noget du synes er pænt (og dropper de blomstrede sofaer, selv om du synes de er pæne), så er det vel ligegyldigt at det ikke nødvendigvis skriger maaaaachooo?

HA HA HA den var bare god :D
AKA. Lunarfay

Nanna 20-09-2006... Elsker dig så højt :)

#7 Tourettedrengen

Tourettedrengen

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.408 Beskeder:

Skrevet 16 december 2011 - 13:02

pininferrini tror jeg han hed, havde et billed af et fedt mandebord. en flot højpoleret motorblok med glasplade ovenpå. ellers er beton da ultra maskulint og en træstub der er hugget hul i til magasiner, kun motorblade, fdm blade og evt. m! hvis du er ret ung endnu. er du lidt ældre og vil tiltrække dig nogen mere intelligente kvinder så spred et par blade om psykologi og evt vi med hund rundt på bordet. men holder stadig på du skal glemme feminint og maskulint og skelne mellem hvad du kan lide og ikke lide. det du kan lide kan så deles op i om det passer ind eller ej.

#8 dirtydancing

dirtydancing

aktiv misbruger

• Medlemmer
  • 29.559 Beskeder:
  • Locationverdens navle

Skrevet 16 december 2011 - 13:35

Jeg forstår ikke hvorfor du mener at møbler generelt henvender sig til kvinder, jeg synes egentligt de fleste møbler er MEGET neutrale!
For mig handler det kvindelige eller mandlige udtryk egentligt mest om hvad man sætter til - hvor kvinder måske generelt er mere til nips, søvlting, lysestager, pæne gardiner, lækre puder, er mænd måske generelt lidt mere til rene linjer, kontraster, lidt mere rå billeder osv. - hvis vi skal være fordomsfulde - for kvinder kan jo være lige så "kølige" i deres indretning som mænd kan være "nipsede"

For mig er "mandlig indretning" = dårlig smag :lol: - det er sådan ca. det der har været tilfældet med de single mænd jeg har kendt, møbler tilfældigt sammensat, uden den store kritiske sans, og glas - glas og mere glas... :sarkasme:

Ikea er måske et at de møblehuse hvor jeg kan være tilbøjelig til at være enig i at der nok er langt flest feminime træk i de forskellige designs.

:lun: De fantastiske 4 - hænderne og hjertet fuldt  :wub: 

#9 T38

T38

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.213 Beskeder:

Skrevet 16 december 2011 - 13:47

Der er vel ikke mange kvinder der ville købe nogle af disse sofaer ?

Classic Couches - Car Couches made from Real Cars
T38- Reservedelspusher
-
Hvor langt min bil kører på literen ?? Det ved jeg ikke - så langt kører den da aldrig ???:lol:

CANIS VELLE - MEA NEGOTIUM :slem:

#10 Moenbeer

Moenbeer

Fastgroet

• Medlemmer
  • 12.914 Beskeder:

Skrevet 16 december 2011 - 14:14

Jeg er lige flyttet i ny lejlighed for mig selv og går ret meget op i indretning. Jeg mangler mange ting, som fx sofa, spisestole, spisebord, reol, tæppe og brugskunst. Men sådan noget er næsten altid målrettet mod kvinder. Hvor finder jeg nogle nogle mere 'maskuline' møbler og boliginventar som passer til mænd? Findes der nogle webshops eller bolighuse?

Maskuline møbler? Så skal du vist i et byggemarket og ha et par stålbord og værktøjsskabe ;)

Ej spøg til side... Hvis du går op i indretning, så kræver det også at man ved hvilket stil man vil ha.. Skal det være mørkttræ og poleret stål? Eller måske et helt hvidt rum, med sorte møbler? Eller skal det ligne noget taget ud af et IKEA katalog? Eller retro? Skal det være noget med biler... Sport? Måske Sort i sort Heavy Metal stil med tomme øldåser over det hele?

Giv os et par stikord mere end bare "maskuline" møbler :) Hvad kan du lide, hvad er fedt i din verden. Hvilke farver kan du lide? Print du kan lide.. Hobby?

Indretning gælder enten om at "kopiere" en stil, man synes er fed/trendy for tiden. Eller finde den stil som passer dig. :)
PANZER VOR!!!