Gå til indhold

Billede
- - - - -

Spis Skraldet - om vores rester

• Venligst log ind for at besvare
11 svar på dette emne

#1 wizzze

wizzze

Master of the Universe

• Medlemmer
  • 18.668 Beskeder:

Skrevet 21 november 2011 - 15:19

Var der nogen der så DR2´s tema "Spis skraldet" ?

DR2 Tema: Spis skraldet - dr.dk/DR2/Temaaften/Udsendelser/lørdag

Så det igår, og det var sgu en god udsendelse:gogo: Noget af det der irriterede mig mest ved at være single, var al den mad der røg ud.
Nu går det lidt bedre, og synes vi er rimelig gode til at få brugt vores rester, men kunne sagtens blive bedre. Jeg synes det største problem med rester, er ideen til at bruge dem igen, på en ny måde.

Så tænkte vi kunne lave en rester-tråd og give hinanden gode ideer og indspark.

Lige nu ligger der en hel 300g bøf, som ikke blev spist lørdag, hjemme i køleskabet. Nogle gode ideer til hvad den kunne ende som ? tænkte måske noget bøfsalat, eller som fyld i et par sandwich :gruble:

I don´t like change :evil:

Alt var meget bedre i gamle dage :wub:

#2 Kroellequeen

Kroellequeen

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.840 Beskeder:

Skrevet 21 november 2011 - 15:27

Biks er bestemt bedste bøf-brugnings-bud! :D

#3 wizzze

wizzze

Master of the Universe

• Medlemmer
  • 18.668 Beskeder:

Skrevet 21 november 2011 - 15:28

Biksemad? :-D

Vi brugte alle vores restkartofler til at lave brase kartofler til bøfferne i lørdags, så det bliver til en tynd omgang biks :D

I don´t like change :evil:

Alt var meget bedre i gamle dage :wub:

#4 Evapeva

Evapeva

Helgen

• Medlemmer
  • 8.955 Beskeder:

Skrevet 21 november 2011 - 15:31

Var der nogen der så DR2´s tema "Spis skraldet" ?

DR2 Tema: Spis skraldet - dr.dk/DR2/Temaaften/Udsendelser/lørdag

Så det igår, og det var sgu en god udsendelse:gogo: Noget af det der irriterede mig mest ved at være single, var al den mad der røg ud.
Nu går det lidt bedre, og synes vi er rimelig gode til at få brugt vores rester, men kunne sagtens blive bedre. Jeg synes det største problem med rester, er ideen til at bruge dem igen, på en ny måde.

Så tænkte vi kunne lave en rester-tråd og give hinanden gode ideer og indspark.

Lige nu ligger der en hel 300g bøf, som ikke blev spist lørdag, hjemme i køleskabet. Nogle gode ideer til hvad den kunne ende som ? tænkte måske noget bøfsalat, eller som fyld i et par sandwich :gruble:

Pasta beef! :slem:

Bøffen skæres i tynde skiver - serveres i en lys svampesauce med frisk pasta og masser af parmesan.

At slagte hellige køer giver en herlig bøf.

Lille A. Min elskede februar-fyr. :lun:

Store A. Min elskede movember-mand. :lun:

Lille blyp. Glæder mig til september.  :lun: 

#5 BettyBoop

BettyBoop

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.398 Beskeder:

Skrevet 21 november 2011 - 16:26

jeg er faktisk bedre til at få brugt mine rester som single end da jeg var i forhold :lol: - har nok også lidt med økonomien at gøre..

men med bøffen kunne du lave salat, en god sandwich eller en omgang pasta..

"et godt liv skal man kæmpe for" B.S.

#6 VildMagi

VildMagi

Dark Passenger

• Medlemmer
  • 16.033 Beskeder:
  • LocationØnskeøen

Skrevet 21 november 2011 - 16:30

Vi så også programmet - og min søster og jeg var faktisk ovre og skralde ved min fakta senere på aftenen :D

Jeg synes, det vi er dårligst til at få brugt herhjemme er rester af grøntsager. Der ligger tit en halv broccoli, et par slatne porrer o.lign., som jeg ikke lige får brugt. Men i dag har jeg dog lavet en reste-tomatsuppe - der røg en del slatne grøntsager i, en halv dåse tacosauce og så et par dåser flået tomat. Og masser af krydderier, bl.a. en hel kanelstang og et par kviste rosmarin. Fryser suppen ned i mindre portioner og så er der til frokost eller nem aftensmad til mange dage.

Har også en lille rest skæreost, som jeg skal have revet og frosset ned til pizza eller ostebrød. Det er da ihvertfald også mere lækkert end den der revne pizzatopping, som ikke har noget med ost at gøre :tie:

women just really want to be rescued

7-9-13 :love:

Leder efter fremlejet lejlighed i KBH fra ca. 01.03.14 - gerne tidsbegrænset 3-6 mdr. :)

#7 kaslejne

kaslejne

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.732 Beskeder:

Skrevet 21 november 2011 - 16:46

Bøf og spejlæg på rugbrød - Gud hvor er det egentlig længe siden jeg har fået det :rulle:
Smil til verden, og den dør af grin :D

#8 Lone

Lone

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.278 Beskeder:

Skrevet 21 november 2011 - 17:15

Hvis vi har rester af bøffer bruger vi dem tit i wraps: skær bøffen i tynde strimler, lynsteg med ønskede krydderier og server med diverse grønt i wraps.

Slatne grøntsager bliver oftest konverteret til supper eller evt. fintsnittet i kødsauce/lasagne
"This thaw -- took a while to thaw, it's going to take a while to unthaw." --George W. Bush, on liquidity in the markets, Alexandria, La., Oct. 20, 2008

#9 ms-sixty

ms-sixty

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.777 Beskeder:

Skrevet 21 november 2011 - 17:39

Vi er rimeligt gode til at få brugt det hele synes jeg. Men vi laver også madplan og planlægger vores mad, så grøntsagerne går videre og kødet bliver ret præcist vejet af:)
Bøffen:love:

#10 en.mand

en.mand

Fastgroet

• Medlemmer
  • 13.631 Beskeder:

Skrevet 21 november 2011 - 18:06

Hvis vi har rester af bøffer bruger vi dem tit i wraps: skær bøffen i tynde strimler, lynsteg med ønskede krydderier og server med diverse grønt i wraps.

Slatne grøntsager bliver oftest konverteret til supper eller evt. fintsnittet i kødsauce/lasagne

Hvad wraper man det så ind i?
ಠ_ಠ