Gå til indhold

Billede
- - - - -

Tråden for løbe-begyndere

• Venligst log ind for at besvare
1557 svar på dette emne

#1 sand11807

sand11807

Erfaren

• Medlemmer
  • 112 Beskeder:

Skrevet 10 oktober 2011 - 13:18

Hej Alle,

ja, de ivrige langdestance løbere har jo hel og halv-marathon tråden, så jeg tænkte at os der ikke helt er på det niveau skulle have vores egen tråd. Der sker desværre ikke så meget i vores "gamle" tråd "nogen der skal til at igang med at løbe"

Så kom frisk med små succeshistorier, beretninger om sofaer der nægter at give slip eller andre kommentarer til hvordan det er at være nyopstartet løber :)

Lad mig starte;

Var lige i hopla og mente at det der med hviledage ikke gjaldt for mig, så tog ud og løb for tredje dag i streg. Taget i betragtning af at jeg åbenbart har hang til skinnebensbetændelse, så var det nok lige en tand for ivrigt :rulle:

Kom frisk :)
- Ikke alt der kan tælles, tæller. Og ikke alt der tæller, kan tælles!

#2 nena84

nena84

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 771 Beskeder:

Skrevet 11 oktober 2011 - 21:04

Må man være med selvom man har været igang i 7 uger? Løber sammen med en af mine veninders mor, og vi er startet langsomt op, så vi er "kun" oppe på en rute på små 3 km. Og så intervalløber vi.
Startede med at løbe med nogle gamle aflagte sko af en veninde...virkelig dårlig ide;havde så pis hamrende ondt i mit ene ben, indtil jeg fandt ud af at hælen var ved at ryge af :8:
Så nu har jeg invisteret i et par ordentlige sko + løbebh.
Har lidt svært ved at acceptere at det går så meget op og ned fra gang til gang dog. Men prøver at være tilfreds hvis bare jeg kommer ud hver 2. dag. (undtagen weekenden)
Vil lige til sidst slå et slag for restitution-især i starten. Det ville være så ærgeligt at være tvunget til sofaen, hvis du skulle få en skade...:)

#3 Pelc

Pelc

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 37.364 Beskeder:

Skrevet 12 oktober 2011 - 12:29

Jeg har en idé om at jeg gerne vil begynde at løbe træne. Dog indendørs, da jeg ikke magter at løbe i regn og kulde. :blushing: Jeg vil starte op i næste uge.
Med fare for at være sådan én, som råber pik og smækker med døren.

#4 sand11807

sand11807

Erfaren

• Medlemmer
  • 112 Beskeder:

Skrevet 12 oktober 2011 - 19:31

Må man være med selvom man har været igang i 7 uger? Løber sammen med en af mine veninders mor, og vi er startet langsomt op, så vi er "kun" oppe på en rute på små 3 km. Og så intervalløber vi.
Startede med at løbe med nogle gamle aflagte sko af en veninde...virkelig dårlig ide;havde så pis hamrende ondt i mit ene ben, indtil jeg fandt ud af at hælen var ved at ryge af :8:
Så nu har jeg invisteret i et par ordentlige sko + løbebh.
Har lidt svært ved at acceptere at det går så meget op og ned fra gang til gang dog. Men prøver at være tilfreds hvis bare jeg kommer ud hver 2. dag. (undtagen weekenden)
Vil lige til sidst slå et slag for restitution-især i starten. Det ville være så ærgeligt at være tvunget til sofaen, hvis du skulle få en skade...:)

Ja da, alle må være med.. Jeg er nyopstartet løber på 7. måned :blush: Det er da flot hvis du kan holde at komme ud hver anden dag!

Jeg har lige holdt 3 restitutions dage, eller dvs. at det nu ikke længere gør ondt når jeg går :gogo: Desuden har jeg bestilt tid til en løbestilsanalyse på lørdag og så skal der købes nye sko :) Det bliver godt!

Regner med at nå en 3,5 km i aften bare for ikke at gå helt i stå :blush:

#5 sand11807

sand11807

Erfaren

• Medlemmer
  • 112 Beskeder:

Skrevet 12 oktober 2011 - 19:32

Jeg har en idé om at jeg gerne vil begynde at løbe træne. Dog indendørs, da jeg ikke magter at løbe i regn og kulde. :blushing: Jeg vil starte op i næste uge.

Det lyder godt! Glæder mig til at læse om dine fremskridt :)

#6 Pelc

Pelc

Søvn er for slapsvanse!

• Medlemmer
  • 37.364 Beskeder:

Skrevet 13 oktober 2011 - 07:52

Det lyder godt! Glæder mig til at læse om dine fremskridt :)

Jeg håber jeg laver nogle fremskridt du kan læse om, så. :)
Med fare for at være sådan én, som råber pik og smækker med døren.

#7 alphilia

alphilia

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.444 Beskeder:

Skrevet 13 oktober 2011 - 20:37

Jeg har sat mig det mål, at jeg vil være i løbeform til foråret. Ikke marathon, men 5 km i hæderligt tidsrum. Løbeformen nu er absolut = 0 så der er et stykke vej, men jeg er sikker på jeg nok skal nå det.
For at det lykkes ved jeg imidlertid også, at jeg skal gå laaaangsomt til værks så min plan i første omgang er at nå op på at løbe 10 min i streg.
Derfor starter jeg nu min træning i motionscentret med 15 min på løbebånd, en blanding af rask gang (med stigning) og løbe et par minutter ad gangen. Jeg fandt ud af at musik jo gør underværker for min motivation til at træne - hvorfor havde jeg lige glemt dét?
Jeg synes faktisk det er rart, det er bare det der med at klemme tiden ind i en travl hverdag.
Når intet sker kan alting ske

Hjemmestrikkede sager til børn sælges: http://dindebat.dk/b...trikkerier.html

#8 sorenspige

sorenspige

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 15.634 Beskeder:

Skrevet 14 oktober 2011 - 20:29

Jeg startede op med at løbe for 4 uger siden, så jeg vil også gerne være med herinde.

Min kondition er virkelig dårlig, og samtidig har jeg tidligere haft problemner med mine hofter i forbindelse med løb, så derfor er jeg startet meget blidt ud.

Jeg følger et løbeprogram, hvor målet er at kunne løbe i 50 min - for mig er det vigtigste dog at kunne løbe 5 km på en hæderlig tid.

Indtil videre er det gået rigtig godt med at komme afsted - især fordi jeg faktisk har opdaget, at jeg intet har imod at løbe i lidt småregn.
Et hjerte kan knuses, men det bliver ved med at slå...

Jeg er uenig i alt, hvad du siger - men vil til min død forsvare din ret til at sige det.

#9 Kneel

Kneel

Fastgroet

• Medlemmer
  • 12.728 Beskeder:

Skrevet 14 oktober 2011 - 20:48

Næh ny tråd :D Dejligt.

Jamen, jeg er også nybegynder. Har vel løbet i ca. 3 mdr og det har været inkl. ferie og dårligt vejr :lol:

Pt løber jeg 2km på 12min, men så holder jeg heller ikke meget længere. :D Der har været for mange pauser (dårligt vejr) til at jeg har forbedret det.

Men planen er at jeg om mandagen (hvor jeg altid har fri) skal løbe 5km på den tid det nu tager. Og så om onsdagen tager jeg en spurter :D Hvor den får alt hvad den kan trække. For er der noget jeg hader, så er det at løbe langsomt, det keder mig :genert:

Sømanden Sebastian 7/1-2010 :love:
Den første betingelse for at få succes, er at beslutte sig til at få det.

Har du knebet i dag?

#10 nena84

nena84

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 771 Beskeder:

Skrevet 15 oktober 2011 - 13:22

Fedt at høre at jeg ikke er den eneste der kan så "lidt", efter "så lang tid". Misforstå mig ikke! Det er fordi min løbepartner og jeg har snakket om at fremskridtene går meget langsommere end vi havde regnet med. Den ene dag er det benene der driller; den næste er det luften. Og hvor lang tid vi kan løbe uden pause er også MEGET op og ned. Oplever i andre også det?
På trods af det holder vi dog stadig fanen højt:)