Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hjælp til beregning af drikkevarer

• Venligst log ind for at besvare
3 svar på dette emne

#1 MM81

MM81

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.026 Beskeder:

Skrevet 30 august 2011 - 13:13

Jeg skal holde fødselsdag snart og skal til at finde ud af hvad jeg skal handle.
Bestiller maden udefra, så den er der styr på.

Hvor meget drikkelse skal jeg mon købe ind? Øl, vin, vand og sommerby/andet i den stil.

Vi bliver 14 voksne og en del tager godt fra, så der skal være nok til at folk kan drikke sig fulde hvis de vil. Så hellere for meget end for lidt, men helst heller ikke FOR meget, da jeg ikke sådan lige får det drukket selv (selvom jeg nok ikke holder mig tilbage til fødselsdagen)

#2 Marc1

Marc1

Erfaren

• Medlemmer
  • 476 Beskeder:

Skrevet 31 august 2011 - 12:35

jeg er også en klovn til at finde ud af hvor meget jeg skal købe, og man ved jo strengt taget ikke hvor meget folk vil have (de ved det vel heller ikke selv). Der er heldigvis flere steder, der tager uåbnet tilbage, Netto f.eks. og i hvert fald også den super best der ligger et par km fra mig. Hør hos dit lokale supermarked, det er muligt de gør. Så er der kun det åbne, men det kan du vel servere til dem der hjælper med at rydde op ;)
Part of the secret of success in life is to eat what you like and let the food fight it out inside.
~Mark Twain

#3 trommer47

trommer47

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.595 Beskeder:

Skrevet 01 september 2011 - 10:53

Enig med Marc. Mange supermarkeder tager uåbnet vin/øl retur efter festen, Super Best gør i hvert fald. En tommelfingerregel siger en halv flaske vin pr snude og tilsvarende ville jeg skyde på at en 6-8 øl pr næse nok også er et godt gæt men jeg ville klart finde en der tager retur og så få rigeligt, det er TRÆLS at løbe tør for drikkevarer kl 22:30. ;)
SÅ LA DA VÆR' ........

You’ll see it’s all a show, keep ‘em laughing as you go
Just remember that the last laugh is on you

#4 MM81

MM81

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.026 Beskeder:

Skrevet 01 september 2011 - 15:00

Tak for jeres svar. Rigtig god ide at købe rigeligt og kunne levere tilbage.
Jeg havde bare en ide om at jeg ville købe drikkelse i Tyskland og så er det jo lidt svært.
Men det havde jeg jo ikke skrevet, så hvordan skulle i kunne vide det :lol: