Gå til indhold

Billede
- - - - -

Tråd for os med kroniske smerter..

• Venligst log ind for at besvare
1060 svar på dette emne

#1 DansePrinsesse

DansePrinsesse

Keller's wife

• Medlemmer
  • 14.866 Beskeder:

Skrevet 14 juli 2011 - 18:28

Jeg kan godt nogle gange mangle et sted af komme af med periodevis bitterhed, tvivl om fremtiden, spørgsmål om hjælpemidler, succesoplevelser osv. og bare være lidt i kontakt med andre der forstår nogle af de ting der foregår i mit hoved og min krop.

Måske findes der også andre der dagligt lever med stærke smerter og som kan forvente at leve med dem for altid, der har sådan et behov?
Jeg er lidt for sårbar til at lægge en masse tanker ud lige nu, så afventer først lige om der overhovedet er et grundlag for sådan en tråd her. :)

I am Hilda

#2 Jabi

Jabi

Pfffftuhsuh

• Medlemmer
  • 67.767 Beskeder:

Skrevet 14 juli 2011 - 18:35

Hej :genert:

Du skriver bare som du lyster. Så holder jeg gerne lidt øje med dig..

Jeg er kronisk smertepatient. Min krop gav op for 4½ år siden og tror den er 90 :rulle:

Jeg har nået den alder,

hvor jeg ved, hvad der er værd at vide

og på en god dag kan jeg også huske noget af det..

It's ok to not  be ok

#3 Delfin

Delfin

Udnævnt til det nye Delfiske Orakel! -og guru. Af Komodo

• Medlemmer
  • 53.447 Beskeder:
  • LocationCasa del Fino

Skrevet 14 juli 2011 - 18:48

Kigger også lige med.
Det kunne jeg måske godt finde på at deltage i, hvis det udvikler sig fornuftigt. (fornuftigt i mine øjne altså :lol:)

11.1.11

#4 DansePrinsesse

DansePrinsesse

Keller's wife

• Medlemmer
  • 14.866 Beskeder:

Skrevet 14 juli 2011 - 19:20

Ja, om det er en tråd der på længere sigt kan bruges til noget må tiden selvfølgelig vise. Jeg kunne bare mærke at jeg ikke lige kunne magte at lægge mit hjerte på blokken til dyb tavshed... :genert:

Egentlig har jeg ikke lyst til sådan decideret at svælge rundt i sygdom og have ondt af mig selv og jeg holder mig også sådan generelt væk fra sådanne steder som K10, fordi alting ikke behøver blive defineret ud fra sygdom og systemet og hvor hårdt det hele er. ;)
Men nogle gange kan jeg alligevel godt føle mig lidt alene med nogle tanker, fordi der er bare ting som de aller nærmeste ikke forstår eller som jeg ikke ønsker at dele med dem måske.

Personligt er det mindre et år siden jeg fik en diagnose - og jeg venter faktisk stadig på en "second opinion" og har derfor stadig et lille bitte håb om at noget er blevet overset, som man mirakuløst kan gøre noget ved. Derfor har jeg stadig også en situation der ikke er afklaret; både i forhold til alt det praktiske og økonomiske, men også indeni mig.
Måske forsvinder en masse af frustrationerne og tankerne når alting engang falder på plads og man har vænnet sig til at det er sådan livet er fra nu af?

I am Hilda

#5 Kroellequeen

Kroellequeen

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.840 Beskeder:

Skrevet 14 juli 2011 - 19:28

Egentlig har jeg ikke lyst til sådan decideret at svælge rundt i sygdom og have ondt af mig selv og jeg holder mig også sådan generelt væk fra sådanne steder som K10, fordi alting ikke behøver blive defineret ud fra sygdom og systemet og hvor hårdt det hele er. ;)

[...]

Personligt er det mindre et år siden jeg fik en diagnose - og jeg venter faktisk stadig på en "second opinion" og har derfor stadig et lille bitte håb om at noget er blevet overset, som man mirakuløst kan gøre noget ved. Derfor har jeg stadig også en situation der ikke er afklaret; både i forhold til alt det praktiske og økonomiske, men også indeni mig.
Måske forsvinder en masse af frustrationerne og tankerne når alting engang falder på plads og man har vænnet sig til at det er sådan livet er fra nu af?

K10 får mine små hår til at rejse sig på en temmelig ucharmerende måde... :genert:

Mht. afklaring ift. en selv vil jeg tro at en "endelig dom" og tiden alene vil gøre meget. Når først der er en form for konklusion, er det trods alt nemmere at se frem og håndtere livet, som det nu engang ser ud - så længe man fortsat har "hvad nu hvis..."-tankerne, kan det være enormt svært at se realistisk på situationen og dermed også forholde sig til den.

#6 Jabi

Jabi

Pfffftuhsuh

• Medlemmer
  • 67.767 Beskeder:

Skrevet 14 juli 2011 - 19:28

Jeg fik min diagnose i efteråret 2010 og det gjorde det for mig, at jeg blev bekræftet i at det ikke bare var noget der skete i hovedet og at folk (familie, venner osv) langt om længe holdt op med at se mig som hypokonder. Det er en lettelse at vide at der rent faktisk er noget galt. Det er ikke bare mig.

K10 ved jeg slet ikke hvad er :genert:

Det er stadig en kamp at få dagene til at hænge sammen og de dårlige dage trækker stadig tænder ud og intet er/bliver som før. Jeg kan ikke love dig at det bliver nemt, men til en vis grad, så vænner man sig vel til at det er den nye normale hverdag.

Jeg har nået den alder,

It's ok to not  be ok

#7 Kroellequeen

Kroellequeen

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.840 Beskeder:

Skrevet 14 juli 2011 - 19:31

K10 ved jeg slet ikke hvad er :genert:

Jeg endte der ved et Google-uheld og har ingen planer om at vende tilbage. Det er (jeg håber ikke, jeg træder nogen over tæerne) i høj grad et ynk-og-had-mod-skæbnen-og-systemet-sted, som jeg bliver deprimeret over at besøge :genert:

Der er måske god info at hente, men jeg kunne simpelthen ikke se bort fra stemningen.

#8 Jabi

Jabi

Pfffftuhsuh

• Medlemmer
  • 67.767 Beskeder:

Skrevet 14 juli 2011 - 19:37

Jeg endte der ved et Google-uheld og har ingen planer om at vende tilbage. Det er (jeg håber ikke, jeg træder nogen over tæerne) i høj grad et ynk-og-had-mod-skæbnen-og-systemet-sted, som jeg bliver deprimeret over at besøge :genert:

Der er måske god info at hente, men jeg kunne simpelthen ikke se bort fra stemningen.

Føj:shock: Sådan noget hader jeg bare :genert: Det er ok at have det sindsygt dårligt og fortælle om det, men klynk, piv og vræl hele tiden og altid er ikke godt

Jeg har nået den alder,

It's ok to not  be ok

#9 Kreakoen

Kreakoen

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.616 Beskeder:

Skrevet 14 juli 2011 - 19:52

Jeg kigger lige med her :genert:

Jeg har ingen diagnoser, udover en helt tilbage til da jeg var 10 år, men mange af mine nuværende smerter kan man ikke finde årsag til. Jeg får så behandling for to forskellige ting.

Jeg synes det er svært med de "skjulte" smerter, det er ikke altid folk har lige så stor en forståelse, fordi de ikke kan se på en der er noget galt.

Ændret af Kreakoen, 14 juli 2011 - 19:54.

If nothing goes right, go left

Muuh!!

#10 Entrelac

Entrelac

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.855 Beskeder:

Skrevet 14 juli 2011 - 23:07

Hvis man oplever en kommunal sagsbehandling helt efter bogen, så har man vel heller ikke så meget at buge K10.dk til.

Men hvis man er en af de mange, som både skal kæmpe med deres sygdom/handicap og et system, som mest handler om kassetænkning, så vil man opleve at kunne få stor hjælp på K10.dk.

"ynk-og-had-mod-skæbnen-og-systemet" er nu ikke det jeg ser mest af på K10.dk, men med næsten 8.000 medlemmer vil der jo komme mange forskellige meninger til udtryk, lige som her på Jubii debatten.