Gå til indhold

Billede
- - - - -

Inspiration til studenterkage søges..

• Venligst log ind for at besvare
8 svar på dette emne

#1 Drimmer1

Drimmer1

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.506 Beskeder:

Skrevet 15 juni 2011 - 09:54

Jeg kan jo se at der er en del kagekyndige herinde, og har kigget i mange af trådene, men bliver helt overvældet :lol:

Vi skal holde studenterfest for min datter med familie- og venner. Det bliver ret uformelt med forskelligt kød og tilbehør. Jeg har dog så sat mig for at ville lave en studenterkage eller nogle muffins - et eller andet som kan være et festligt indsalg til kaffen.
Jeg har rimelig styr på at bage - men er 100% novice ud i kagepyntning. Sad i går og blev fristet på specialkøbmandens hjemmeside, men jeg aner ikke hvad og hvordan jeg skal gøre det.

Har I nogle gode forslag til noget som ikke kræver alt for mange kreative færdigheder og finmotorik :)??

#2 S_K-lavine

S_K-lavine

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.711 Beskeder:

Skrevet 15 juni 2011 - 10:14

Til min studenterfest for familien var der en kæmpe jordbærtærte ala dem man køber hos bageren (min var bare hjemmelavet)
Til min søsters fik vi en stor og lækker fragelite kage pyntet med friske bær

Mosters pige 21. august 2011 :lun:

Mosters dreng 23. august 2013 :lun:

Tante til Tulle:lun:, Superman:lun: og Englepigen:engel:

#3 j-g80

j-g80

Tastaturslave

• Medlemmer
  • 15.328 Beskeder:

Skrevet 15 juni 2011 - 10:37

Jeg hepper også på en jordbærkage/tærte - det er bare det bedste på denne årstid.
Frihed lad være vort løsen i nord, frihed for Loke såvel som for Thor.

#4 Mizz_Dupont

Mizz_Dupont

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.923 Beskeder:

Skrevet 15 juni 2011 - 18:16

Jeg har en sindssyg god opskrift på rabarbermuffins her :-)

HomeMadeHeaven: Rabarbermuffins med lakrids

Har lige bagt dem i søndags og de smager simpelthen bare fantastisk (og du kan sagtens udelade alt det fancy stuff og så bare bage rabarberne med vanille og sukker ;))
The important thing is not knowledge - it's character.
Joseph Le Conte
:afro:

#5 your_dreamlover

your_dreamlover

Erfaren

• Medlemmer
  • 297 Beskeder:

Skrevet 15 juni 2011 - 19:05

Evt kunne du, hvis du vælger at bage en bradepande kage eller lign, overtrække den med marcipan eller andet som er hvidt, og derefter give det en streg i den farve som din datter nu kommer til at få på huen. Altså lave en form for hue kage.

#6 Marc1

Marc1

Erfaren

• Medlemmer
  • 476 Beskeder:

Skrevet 15 juni 2011 - 21:43

Kage der ligner en studenterhue
Gemt billede
og en til
http://sukkerkunst.d...n/Student 4.JPG
Part of the secret of success in life is to eat what you like and let the food fight it out inside.
~Mark Twain

#7 Drimmer1

Drimmer1

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.506 Beskeder:

Skrevet 16 juni 2011 - 09:33

Tak for jeres forslag - det er bestemt værd at overveje. Jordbærtærten har jeg også overvejet - og den kræver jo ikke så meget pynt.

De dér rababarmuffins ser godt nok lækre ud - mums :-)

Og studenterkagerne er jo bare så fine, og pyntninger virker nogenlunde overkommelig, men hvad er det sorte, som er brugt til skyggen? Farvet marcipan eller???

#8 Marc1

Marc1

Erfaren

• Medlemmer
  • 476 Beskeder:

Skrevet 16 juni 2011 - 10:28

det ser ud som om der er brugt marcipan eller sukkerpasta i forskellige farver til det hele.
Jeg tænkte også at det måtte være til at lave selv for en uerfaren kage-dekoratør, fordi formen er så enkel. Man behøver jo ikke lave rosen og en detaljeret kokarde (der ville jeg i hvert fald skulle give op).
Part of the secret of success in life is to eat what you like and let the food fight it out inside.
~Mark Twain

#9 nora973

nora973

Monster poster

• Medlemmer
  • 10.039 Beskeder:

Skrevet 16 juni 2011 - 19:58

Hvad med at lave studenterbrød? Det smager rigtig godt hjemmelavet, kan pyntes fint og er sjovt. :D

Studenterbrød - opskrift på Studenterbrød
:wave2: