Gå til indhold

Billede
- - - - -

Dele et pdf-dokument i to - kan man det?

• Venligst log ind for at besvare
11 svar på dette emne

#1 fugimori

fugimori

Erfaren

• Medlemmer
  • 481 Beskeder:

Skrevet 23 maj 2011 - 15:17

Nogen, der ved, om det kan lade sig gøre at dele et pdf-dokument i to selvstændige dokumenter?

Jeg har forsøgt at undersøge det på Adobe.com, men uden held.

#2 tobywan_tach

tobywan_tach

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.057 Beskeder:

Skrevet 23 maj 2011 - 15:25

Det kan du sagtens. Jeg kender dog kun til Adobe Acrobat, som er Adobes eget software til at lave PDF med.

Der findes sikkert også billigere 3. parts software, men jeg kan desværre ikke lige anbefale et.

Edit: google er din ven: split pdf document - Google-søgning

Ændret af tobywan_tach, 23 maj 2011 - 15:27.

#3 humsebjørnen

humsebjørnen

Fortabt

• Medlemmer
  • 22.077 Beskeder:

Skrevet 23 maj 2011 - 15:40

Intet er umuligt for den der bærer google i sin browser.
Two British soldiers have been killed in Northern Ireland after a tree fell on their vehicle. Police suspect it was planted by the IRA.

#4 tobywan_tach

tobywan_tach

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.057 Beskeder:

Skrevet 23 maj 2011 - 16:02

Intet er umuligt for den der bærer google i sin browser.

Jeps, hellere skrive 12 gange så meget tekst her og vente 3 timer på svaret, end 2-3 søgeord i Google

#5 Actros

Actros

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 2 Beskeder:

Skrevet 23 maj 2011 - 21:14

Det kan Penguin's PDF Workshop klare for dig

#6 fugimori

fugimori

Erfaren

• Medlemmer
  • 481 Beskeder:

Skrevet 24 maj 2011 - 18:21

Det kan Penguin's PDF Workshop klare for dig

Så var der en debattør, der kendte et program, der virker, og som ikke er fra en suspekt hjemmeside! :banan:
Jeg takker - var ellers ved at opgive.

#7 tobywan_tach

tobywan_tach

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.057 Beskeder:

Skrevet 25 maj 2011 - 15:03

Så var der en debattør, der kendte et program, der virker, og som ikke er fra en suspekt hjemmeside! :banan:

Tror du har klikket på et andet link end det jeg sendte. Der var i hvert fald links til de første 5 programmer som kunne klare opgaven.

#8 fugimori

fugimori

Erfaren

• Medlemmer
  • 481 Beskeder:

Skrevet 25 maj 2011 - 19:20

Tror du har klikket på et andet link end det jeg sendte. Der var i hvert fald links til de første 5 programmer som kunne klare opgaven.

Nope. Det link, du sendte, var jo bare en alm. google-søgning, som jeg allerede havde brugt masser af tid på.

#9 Mizz_Dupont

Mizz_Dupont

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.923 Beskeder:

Skrevet 30 maj 2011 - 22:38

Altså...
Sådan ikke for at skyde hul i den gode hjemmeside-linking...

Men at dele et pdf i to er såre simpelt, hvis man har downloadet og installeret en pdf-printer på sin computer. Som i øvrigt kan findes her: CutePDF - Create PDF for free, Free PDF Utilities, Edit PDF easily;.

...Når man så har den installeret, så åbner man sin pdf-fil, vælger de sider man gerne vil adskille under "Print" - og så vælger man bare pdf-printeren istedet for en almindelig printer.

Så får man kun de sider man vil have - og det er såre simpelt. Fx vil man måske kun have fra s. 2-7, og lige side 11 med. Så vælger man under "Sider" når man printer side "2-7, 11"
Man indtaster de sider man gerne vil have, adskilt med komma eller bindestreg.

Man kan adskille/printe lige så mange gange man vil.

Easy peasy japaneasy.
Jeg lærte alle mine kolleger det på mit tidligere arbejde og de var vildt begejstrede - i det offentlige kan man ikke bare lige downloade alle mulige programmer nemlig ;)
The important thing is not knowledge - it's character.
Joseph Le Conte
:afro:

#10 humsebjørnen

humsebjørnen

Fortabt

• Medlemmer
  • 22.077 Beskeder:

Skrevet 30 maj 2011 - 22:53

Men det skiller vel ikke dokumentet i to dele? Med mindre du mener at printe til en fil. Og i øvrigt kræver det jo stadig et program.
Two British soldiers have been killed in Northern Ireland after a tree fell on their vehicle. Police suspect it was planted by the IRA.