Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hvor hurtigt kan man se om man er gravid?

• Venligst log ind for at besvare
15 svar på dette emne

#1 breakestra

breakestra

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 896 Beskeder:

Skrevet 02 maj 2011 - 11:18

Der er en sandsynlighed for at jeg er gravid efter ubeskyttet sex med min kæreste i weekenden.

Hvor hurtigt kan en test sige om jeg er det eller ej?

Er i et lidt underligt vakuum, hvor det både ville være godt og skidt, hvid jeg nu var gravid...:blushing:

#2 sia.75

sia.75

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.075 Beskeder:

Skrevet 02 maj 2011 - 11:20

Hvis du havde ægløsning i weekenden, så kan det ses på en test om ca. 2 uger. Nogle danner hcg hurtigere og kan allerede se det en uge efter ægløsning, men de fleste førstegangsgravide kan ikke.

:) Sia
24.11.08 :love: Min dejlige dreng!

07.02.13 :love: Min længe ventede pige!

#3 dream-walker

dream-walker

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.742 Beskeder:

Skrevet 02 maj 2011 - 11:20

Det kan du den dag du skal have mens.
Hvis du er blevet gravid i weekenden og du dermed har haft ægløsning der, og du derudover har en normal cyklus, så burde du kunne teste med en graviditetstest om et par uger.
Fighting for peace is like fucking for virginity.
Rasmus December 2010 :love:
Pseudotvilling December 2011 :love:
Nu er jeg Frue :lun:

#4 Tanker_Alia

Tanker_Alia

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.667 Beskeder:

Skrevet 02 maj 2011 - 11:22

Der er en sandsynlighed for at jeg er gravid efter ubeskyttet sex med min kæreste i weekenden.

Hvor hurtigt kan en test sige om jeg er det eller ej?

Er i et lidt underligt vakuum, hvor det både ville være godt og skidt, hvid jeg nu var gravid...:blushing:

Du kan tage en test på den forventede menstruations første dag.

Hvis det skal passe lidt ind i "kasserne" så skal du have haft ÆL denne weekend, hvor du har haft ubeskyttet sex, og så om ca. 14 dage kunne teste positiv i fald du er gravid.

Nogle kan teste positive før tid, men det kan man ikke regne med.

Så træk vejret og hold ventetiden ud frem til den dag du forventer din menstruation og tag da en test.

Håber resultatet bliver som du ønsker det. - Lyder som om der er et ben i hver lejr :kys:

/Tanker
Mor til min dejlige 4-årige datter :lun:
Mor til endnu en skøn datter, fra maj 2011 :lun:
Kone til min søde mand :lun:

#5 breakestra

breakestra

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 896 Beskeder:

Skrevet 02 maj 2011 - 11:30

Hmm... Er en fuldstændig spasser ud i alle de der ægløsningsregler. Men ifølge kalenderen skal jeg have menstruation omkring d. 15.?

Er lige stoppet på p-piller (af en helt anden grund), og var i gang med et kondomprojekt anbefalet af lægen. Men i weekenden fik vi nok, og sprang på hinanden uden beskyttelse. To gange. Han kom dog ikke i mig, men hører jo rygter om, at det godt kan ske alligevel.

Min veninde har en teori om, at det har været en "bevidst" ubevidst svupser. Ved ikke om hun har ret. I så fald, er vi nok lige gode om det.

#6 dream-walker

dream-walker

Guddommelig

• Medlemmer
  • 5.742 Beskeder:

Skrevet 02 maj 2011 - 11:33

Hvis du lige er stoppet på p-piller og han ikke kom i dig, så er sandsynligheden for graviditet nok meget lille :)
Din krop skal først finde sit hormonniveau efter p-pillerne, og selvom man godt kan blive gravid på præsperm, så er det ikke noget der sker hver dag tror jeg, men det ved du om 14 dage :D
Fighting for peace is like fucking for virginity.
Rasmus December 2010 :love:
Pseudotvilling December 2011 :love:
Nu er jeg Frue :lun:

#7 Tanker_Alia

Tanker_Alia

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.667 Beskeder:

Skrevet 02 maj 2011 - 11:35

Hmm... Er en fuldstændig spasser ud i alle de der ægløsningsregler. Men ifølge kalenderen skal jeg have menstruation omkring d. 15.?

Er lige stoppet på p-piller (af en helt anden grund), og var i gang med et kondomprojekt anbefalet af lægen. Men i weekenden fik vi nok, og sprang på hinanden uden beskyttelse. To gange. Han kom dog ikke i mig, men hører jo rygter om, at det godt kan ske alligevel.

Min veninde har en teori om, at det har været en "bevidst" ubevidst svupser. Ved ikke om hun har ret. I så fald, er vi nok lige gode om det.

I fald du har en "normal" cyklus på 28 dage, passer det nogenlunde med ÆL i weekenden eller nu. Og så forventet mens om ca 2 uger, altså d. 15.
Man kan dog efter p-pillestop opleve uregelmæssig cyklus. Og, ja, man kan risikere/have chance for en graviditet på trods af, at man ikke kommer i kvinden. Men risikoen/chancen er dog væsentlig mindre!

Og ja - i er begge enige om at dyrke ubeskyttet sex, så på den måde er i da "lige gode om det". Omvendt er det nok rarest for alle parter at i begge er med på den, når i beslutter jer for at blive gravide...:gruble:

#8 Tanker_Alia

Tanker_Alia

Debatoholiker

• Medlemmer
  • 3.667 Beskeder:

Skrevet 02 maj 2011 - 11:37

Kan ikke helt se hvornår "lige" mon er, mht hvornår du er stoppet med p-pillerne. Men hvis du kun lige er stoppet for 14 dage siden, var det godt nok hurtigt i fik nok af kondomprojektet :fløjt:

#9 breakestra

breakestra

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 896 Beskeder:

Skrevet 02 maj 2011 - 11:51

I fald du har en "normal" cyklus på 28 dage, passer det nogenlunde med ÆL i weekenden eller nu. Og så forventet mens om ca 2 uger, altså d. 15.
Man kan dog efter p-pillestop opleve uregelmæssig cyklus. Og, ja, man kan risikere/have chance for en graviditet på trods af, at man ikke kommer i kvinden. Men risikoen/chancen er dog væsentlig mindre!

Og ja - i er begge enige om at dyrke ubeskyttet sex, så på den måde er i da "lige gode om det". Omvendt er det nok rarest for alle parter at i begge er med på den, når i beslutter jer for at blive gravid
e...:gruble:

Det skulle ikke forstås som om jeg prøvede at tvære noget "skyld" af på nogen, og fange ham i en baby-fælde. Nærmere, at min kæreste jo også godt er klar over risikoen ved at springe kondomet over - så hvis min venindes teori er rigtig, er han måske også "baby-curious", som jeg selv (måske lidt) er. Forstår du? :)

Men no matter what, er der jo nødvendigvis ingen baby. Skal til lægen i morgen, og finde på et alternativ til kondomerne. For ja, vi har ikke givet kondomerne store chancer. Men det fungerer virkelig ikke for os.

Det er kun et par uger siden, jeg stoppede med p-pillerne, så I har nok ret mht hormonbalancen.

#10 Sharzad

Sharzad

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 7.349 Beskeder:

Skrevet 02 maj 2011 - 12:11

Hvis du lige er stoppet på p-piller og han ikke kom i dig, så er sandsynligheden for graviditet nok meget lille :)
Din krop skal først finde sit hormonniveau efter p-pillerne, og selvom man godt kan blive gravid på præsperm, så er det ikke noget der sker hver dag tror jeg, men det ved du om 14 dage :D

Helt enig! Jeg ved ikke hvorfor, men vi er i de sidste 20 år blevet tudet ørerne fulde af, hvor nemt det var at blive gravid og hvor meget man skal passe på - og når man så kigger på statistikkerne, så viser det sig faktisk, at hvis man dyrker sex lige ved ægløsningstidspunktet og hvis manden kommer oppe i én, så er der.....ca. 20-25% chance eller sådan noget faldende med stigende alder....pr. cyklus :8:

Og ja, jeg ved godt, at 20% er en stor risiko at løbe, hvis man er 21 år og ingen uddannelse eller fast partner har. Men alligevel. Synes godt nok at fanden er blevet malet lidt rigeligt på væggen. For ikke at nævne alle dem, der har brug for hjælp til at blive gravide efterhånden :tie:

Ændret af Sharzad, 02 maj 2011 - 12:15.