Gå til indhold

Billede
- - - - -

Hævet, kløende og brændende hud i ansigtet

• Venligst log ind for at besvare
11 svar på dette emne

#1 foraarsblomst

foraarsblomst

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.370 Beskeder:

Skrevet 25 marts 2011 - 22:52

Her sidst på eftermiddagen begyndte jeg pludselig at blive brandvarm i ansigtet - primært omkring begge øjne og på begge kinder.

Det er blevet meget værre i løbet af aftenen - det kløer, brænder og er helt rødt og varmt - stadigt mest bare på kinder og rundt om mine øjne.

Jeg er 36+5 - og jeg kan simpelthen ikke google mig frem til, om det kan have noget med min graviditet at gøre.

Jeg har ikke brugt andre produkter, end jeg plejer - faktisk bruger jeg slet ikke creme i ansigtet og shampoo samt make-up har jeg hverken brugt i går eller i dag :blush: - jeg har heller ikke spist noget, jeg ikke plejer - så jeg kan ikke rigtigt regne ud, hvorfor det dog kommer så voldsomt og pludselig.

Er der nogen, der har prøvet noget lignende?

#2 Seance

Seance

Monster poster

• Medlemmer
  • 11.284 Beskeder:

Skrevet 25 marts 2011 - 23:35

For et par uger siden kløede det nærmest over hele kroppen, især ansigt og hals.
De andre fra min termins tråd nævnte at jeg vist lige skulle snakke med lægen om det hvis det blev ved, da det kan være tegn på at ens lever er belastet af graviditeten.
For mit vedkommende var det overstået efter 2 dage, og jeg har kunne læse mig til at mange gravide oplever at deres hud begynder at klø helt vildt.
Prøv at tage et rent viskestykke og vrid det op i iskoldt vand og læg det på ansigtet et kvarters tid og se om det hjælper.

Hvis det bliver ved, så synes jeg du skal tage en snak med lægen.
God bedring :)

Uh lige en ting til: Mine hormoner driller i disse dage, jeg bliver brandvarm omkring kinder og pande og mine øjne føles som om jeg har feber, du det svier og brænder nærmest.
Så jeg tjekkede flere gange min temperatur, og den er helt normal.
Jeg nævnte det for min jordemor i går, og hun sagde at det er helt normalt pga af hormonerne på dette stadige - jeg er i uge 34.

Ændret af Seance, 25 marts 2011 - 23:37.

Emma vores egen lille Huleugle ankom mandag morgen d. 25 april 2011

Tak

#3 foraarsblomst

foraarsblomst

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.370 Beskeder:

Skrevet 25 marts 2011 - 23:43

Jeg tror ikke, det er graviditetsbetinget kløe, for jeg svier og brænder egentlig mere, end jeg kløer.
Jeg har ligget med kolde, våde klude på ansigtet hele aftenen - og det lindrer også, men det har ikke gjort det bedre overhovedet.

Til gengæld kunne det mere lyde som det sidste, du nævner - så det er måske bare dét, der er galt.
Jeg begyndte ellers at overveje, om det er svangerskabsforgiftning - har nemlig lige stikset min urin som viser + ved protein - men det er så også de eneste symptomer, jeg kunne have - så det tror jeg nu heller ikke.

#4 DerFeur

DerFeur

Fastgroet

• Medlemmer
  • 12.875 Beskeder:

Skrevet 26 marts 2011 - 16:24

kan det ikke være noget nældefeber eller helvedesild :gruble:

EDIT: synes du skal ringe til fødegang eller JM - tænk hvis det var et eller andet ..... :gruble:

:ae:

:lun: Frida 06.08.2010 :lun:

:lun: Asger 27.06.2012 :lun:

Whenever in doubt - trust your gut feeling

#5 foraarsblomst

foraarsblomst

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.370 Beskeder:

Skrevet 26 marts 2011 - 19:12

Er helvdesild ikke kun i den ene side?
Det kan måske godt være nældefeber, men det har jeg bare aldrig haft før, så det virker måske lidt mærkeligt?
Det er slet ikke blevet bedre i dag, men jeg synes bare det virker lidt voldsomt at ringe til fødegangen?
Hvis det ikke er bedre mandag, tager jeg i hvert fald til lægen der...

#6 DerFeur

DerFeur

Fastgroet

• Medlemmer
  • 12.875 Beskeder:

Skrevet 26 marts 2011 - 19:41

Er helvdesild ikke kun i den ene side?
Det kan måske godt være nældefeber, men det har jeg bare aldrig haft før, så det virker måske lidt mærkeligt?
Det er slet ikke blevet bedre i dag, men jeg synes bare det virker lidt voldsomt at ringe til fødegangen?
Hvis det ikke er bedre mandag, tager jeg i hvert fald til lægen der...

jeg googlede det bare og der var der én der skrev i et forum, at hendes JM havde sagt at hvis man fik de symptomer, så skulle man altså tage det alvorligt :genert:
Det er ikke for at gøre dig nervøs, men tænker bare det er bedre at ringe en gang for meget end en gang for lidt :kys:

#7 foraarsblomst

foraarsblomst

Kongelig

• Medlemmer
  • 4.370 Beskeder:

Skrevet 26 marts 2011 - 20:38

jeg googlede det bare og der var der én der skrev i et forum, at hendes JM havde sagt at hvis man fik de symptomer, så skulle man altså tage det alvorligt :genert:
Det er ikke for at gøre dig nervøs, men tænker bare det er bedre at ringe en gang for meget end en gang for lidt :kys:

Ah på den måde - jeg kunne nemlig ikke Google noget frem - stod der, hvad det kunne være et tegn på?

#8 DerFeur

DerFeur

Fastgroet

• Medlemmer
  • 12.875 Beskeder:

Skrevet 26 marts 2011 - 21:09

Ah på den måde - jeg kunne nemlig ikke Google noget frem - stod der, hvad det kunne være et tegn på?

Nej der stod bare at hendes JM eller SP havde sagt at det var et dårligt tegn :gruble: kan jo også bare være noget vås, men hvorfor tage chancen :)

#9 SoDarnCurious

SoDarnCurious

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.487 Beskeder:

Skrevet 26 marts 2011 - 22:05

Nej der stod bare at hendes JM eller SP havde sagt at det var et dårligt tegn :gruble: kan jo også bare være noget vås, men hvorfor tage chancen :)

Den er jeg også helt med på :gogo: Hellere et hurtigt kald, end at fortryde det bagefter :)

Alle følelser er okay. Det er hvordan man håndterer dem, der betyder noget...

#10 annoncevinni

annoncevinni

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.268 Beskeder:

Skrevet 27 marts 2011 - 08:44

Helvedesild er som regel ensidigt. Og så er det ret skarpt udbredt, da det følger nervernes forløb. Hvis dit udslæt er diffust udbredt Tror jeg ikke det er helvedesild. Men jeg vil også ringe til lægen for en sikkerheds skyld.