Gå til indhold

Billede
- - - - -

Mistet stemme - har jeg mon luftvejsinfektion eller "bare" virus?

• Venligst log ind for at besvare
4 svar på dette emne

#1 beautifly

beautifly

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.991 Beskeder:

Skrevet 25 marts 2011 - 13:28

Hej med jer,

Jeg har i den seneste uge døjet med virkelig slemme hals problemer.. dvs. MEGET tykt slim i halsen (og kun halsen). Jeg har slet ikke haft feber, så lungebetændelse kan det vel ikke være? Heller ikke den kolde? Har heller ikke ondt i ryggen/brystet..

Jeg har desuden heller ikke synlige belægninger på mandlerne, så halsbetændelse er det vel heller ikke?

Spørgsmålet er så hvad hulen det så kan være?? Jeg har absolut INGEN stemme, men i stedet en masse virkelig tykt GULT slim der kan minde rigtig meget om en æggeblomme! :blush: Ad og ØV! Jeg har som sagt slet ikke haft feber overhoved.. heller ikke da jeg først begyndte at have problemer med halsen, som var i søndags.. - mon jeg skal en tur til lægevagten eller?

Er en smule bekymret for at det er infektion der kræver antibiotika.. for der er ikke rigtig nogen bedring synes jeg :(

Øv bøv.. savner min stemme, savner at snakke, savner at synge :( Ligenu kan jeg intet og "alle" siger at jeg skal passe på med at snakke, for det kan forværre stemmen - men har jo "bare" en masse slim dernede.. det kan vel ikke skade min stemme eller? :(

God weekend til jer i hvert fald :)
"You can only come to the morning through the shadows" :)

#2 Alba_a

Alba_a

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 6.924 Beskeder:

Skrevet 25 marts 2011 - 14:49

Det lyder som en virus. Under alle omstændigheder er der ikke noget i det du beskriver, som gør at du bør ses af lægevagten. Hvis du vil ses af en læge, så synes jeg, at du skal kontakte din egen læge.

Jeg synes dog, at du skal se tiden lidt an, så går det formentlig væk af sig selv.

Jeg har engang mistet min stemme fuldstændig, kunne knap nok hviske. Men den kom da tilbage igen :)

#3 beautifly

beautifly

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.991 Beskeder:

Skrevet 25 marts 2011 - 15:05

Jeg kan så godt hviske.. men det har jeg hørt at man ikke må hvis man ingen stemme har, da det kan skade stemmen mere?

Men skader jeg stemmen når jeg prøver at snakke når det "bare" er tykt slim dernede?

Jeg tror også jeg venter til mandag og ser hvordan det står til - ellers må jeg jo kontakte lægen. Det er dog min mor der er overbevist om at jeg har fået kold lungebetændelse, da den enormt gule slim indikerer infektion.. - men jeg er frisk nok i krop og sind, bare min hals der har et problem :o Jeg har endda løbet en tur på et løbebånd her tidligere.. uden problemer.. så hvis det var lungebetændelse, så havde mine lunger vel brokket sig? - Blev ikke engang forpustet ;-)

#4 Alba_a

Alba_a

Semi-helgen

• Medlemmer
  • 6.924 Beskeder:

Skrevet 25 marts 2011 - 15:09

Jeg kan så godt hviske.. men det har jeg hørt at man ikke må hvis man ingen stemme har, da det kan skade stemmen mere?

Men skader jeg stemmen når jeg prøver at snakke når det "bare" er tykt slim dernede?

Jeg tror også jeg venter til mandag og ser hvordan det står til - ellers må jeg jo kontakte lægen. Det er dog min mor der er overbevist om at jeg har fået kold lungebetændelse, da den enormt gule slim indikerer infektion.. - men jeg er frisk nok i krop og sind, bare min hals der har et problem :o Jeg har endda løbet en tur på et løbebånd her tidligere.. uden problemer.. så hvis det var lungebetændelse, så havde mine lunger vel brokket sig? - Blev ikke engang forpustet ;-)

Der er ikke noget du kan gøre ved det. Der findes ikke noget medicin, som lige giver dig stemmen tilbage, så du bliver nødt til at være tålmodig.
Jeg ved ikke om du skader stemmen, men det kan godt trække forløbet ud, hvis man belaster stemmen. Det skyldes jo formentligt at din stemmelæber er angrebet af en virus og skal bruge tid på at hele op igen. Derfor er det en god ide ikke at "slide" på stemmen.

Kold lungebetændelse (som for øvrigt slet ikke er et begreb infektionsmedicinere benytter) synes jeg nu ikke umiddelbart det lyder til at være. Det sidder jo netop på lungerne og så tager man næppe en løbetur uden at mærke noget til det.
Desuden kræver bakteriel infektion ikke nødvendigvis behandling. Kroppen kan klare ret meget selv :)

#5 beautifly

beautifly

Permanent beboer

• Medlemmer
  • 1.991 Beskeder:

Skrevet 25 marts 2011 - 15:36

Ja.. jeg må nok bare have tålmodighed. Bare irriterende når man ikke rigtig føler at man har tiden til det :)

Jeg har desværre et arbejde hvor jeg underviser, så pt er jeg jo sygemeldt fra det :( øv bøv.

Tror som sagt jeg tager til lægen mandag også må vi se hvad hun siger til det :) Håber lidt på der findes et mirakelmiddel som kan løsne fuldstændig op for al den tykke slim, så jeg igen kan snakke og undervise igen! Sjovt nok så savner jeg mit arbejde allerede efter snart en uge væk fra det :)