Gå til indhold

Billede
- - - - -

Så skal den bette i form!

• Venligst log ind for at besvare
788 svar på dette emne

#1 bette

bette

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.968 Beskeder:

Skrevet 20 marts 2011 - 16:41

Nogle af jer kender mig måske fra min gamle tråd http://dindebat.dk/r...ekendelser.html

Jeg har tabt mig næsten 15 kg (det lyder altid bedre når man runder op. I virkeligheden er det 14,4 kg :cool:) og har nu endelig nået min målvægt :banan: Derfor er det på tide at komme lidt videre.

Nu skal der nemlig fokus på motionen! Under mit vægttab blev jeg faktisk glad for at dyrke motion, og især spinning. Det gik rigtig godt og jeg var afsted flere gange om ugen. Desværre fik jeg sidste år ved denne tid en overbelastning af mit knæ og slimsæksbetændelse oveni, og det satte mig helt tilbage og jeg kunne ikke dyrke motion i lang tid.

Jeg har stadig lidt bøvl med mit knæ, men har netop været ved en speciallæge, hvor aftalen blev at jeg godt måtte træne det jeg vil, så længe jeg kan holde til det selvfølgelig. Jeg skal naturligvis tænke mig om, og jeg skal især huske at strække ud. Men ellers burde der ikke være nogle undskyldninger for ikke at komme i gang med motionen igen. Den lange periode uden noget særlig motion har selvfølgelig gjort mit knæ godt, men på alle andre måder har det været skidt. Jeg har savnet at være aktiv og som tiden er gået er jeg ærligt talt bare blevet luddoven! Det giver en god følelse i kroppen at være aktiv, og den følelse mangler jeg virkelig efterhånden. Jeg har bare glemt at jeg mangler den, og tror nu at ligge-i-sofa-med-computer-følelsen er vejen frem.. :fløjt:

Jeg har meldt mig til et 5 kilometers løb i maj, så det skal jeg have trænet op til. Jeg følger Iforms løbeprogram for begyndere, så det er helt fra bunden af. Jeg har aldrig løbet før, men jeg er faktisk blevet glad for det, det lidt jeg nu har fået løbet. Især nu hvor foråret er begyndt at melde sin ankomst er det helt fantastisk at kunne være udenfor, i stedet at stå og svede i fitnesscentret.

Mit mål er at løbe 3 gange om ugen, og derudover vil jeg også gerne træne 2-3 gange ugentligt i fitnesscentret. Jeg starter dog stille ud for ikke at gå helt død i det, så i starten hedder det 3 gange løb og 1 gang træning i centret. Det er til at overskue!

Min plan er i morgen at gå ned i en løbeforretning og snakke med dem om hvad jeg kan gøre for at støtte mit knæ bedst muligt, og så skal jeg også i den kommende uge have bestilt tid til at få lagt et program i FitnessWorld. Og så skal jeg bare i gang!

Nu skal hende den bette dælme i form :banan:

#2 bette

bette

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.968 Beskeder:

Skrevet 20 marts 2011 - 16:41

Denne tråd vil primært omhandle motion tænker jeg, men det kan nok ikke undgås at der kommer noget vægt/vedligeholdelse ind over.

Jeg er jo som sagt lige nået i mål for en måneds tid siden. Jeg gik fra 70,9 kg til 56,5 kg. Nu skal jeg til at lære at holde min vægt. Jeg vil dog gerne med tiden have mindre fokus på min vægt og på maden. I meget lang tid nu har jeg haft stort fokus på vægten, og jeg trænger til at få et lidt mere afslappet forhold til det hele, samtidig med at jeg selvfølgelig stadig tænker over hvad jeg kommer i munden.

Som jeg skrev i min anden tråd:

Jeg ved ikke om jeg vil opdatere min vægt herinde hver uge. Det er jeg ikke sikker på at jeg har lyst til. For den vil jo komme til at svinge. Jeg vil have gode uger og dårlige uger, og det gode ved at være færdig med at tabe sig er, at det er ligemeget! Så længe gennemsnittet holder sig omkring de 56 kg, så er det jo okay. Jeg må ikke lade mig slå ud af at der i næste uge måske står 57,5 kg. For så står der måske 56 kg et par uger efter det. Men det kræver lidt tilvænning, så derfor ved jeg ikke om jeg har lyst til at få det på skrift hver uge.

Det skal dog siges at jeg naturligvis ikke bare vil se til mens min vægt går opad, alt imens jeg bare spændt venter på at den skal gå ned af sig selv igen Jeg skal lære at acceptere at den stiger lidt, uden at panikke over det. Men jeg skal også lære, at hvis den går over xx,x kg, så skal der strammes op. Og jeg tror jeg er kommet frem til at det tal er 58 kg. Dét vil jeg ikke over. Når jeg dertil, så bliver der talt point på den strenge måde. 58 kg er en fin vægt, og jeg har det fint med mig selv dér, så ved at holde mig under det, så vil jeg have det rart nok med mig selv hele tiden. Smart, ikke?

Ændret af bette, 20 marts 2011 - 16:53.

#3 MissPT

MissPT

Håbløs

• Medlemmer
  • 17.254 Beskeder:

Skrevet 20 marts 2011 - 17:42

:banan:

Tillykke med din nye tråd :kys:

#4 Tiranas

Tiranas

I've decided I don't like riddles

• Medlemmer
  • 15.388 Beskeder:

Skrevet 20 marts 2011 - 17:43

Anden :banan:

Well, det blev jeg så ikke alligevel :D
Men jeg hepper på dig!

Ændret af Tiranas, 20 marts 2011 - 17:49.

#5 Ally

Ally

Fastgroet

• Medlemmer
  • 12.904 Beskeder:

Skrevet 20 marts 2011 - 18:58

Tredje! :banan: Ja ja - jeg ved godt, at det ikke er det samme som nummer et og to, men altså - Bette, jeg glæder mig til at følge dig i den her nye tråd :kys:

If you can dream it - you can do it

#6 Rimalaya

Rimalaya

Fast Inventar

• Medlemmer
  • 510 Beskeder:

Skrevet 20 marts 2011 - 20:40

Hej Bette!

Jeg lurer stadig med hos dig og ville lige skrive en hilsen her i din nye tråd! Det er bare så flot at du har tabt (næsten) 15kg. Du er sej!:banan:

Glæder mig til at følge dig med mere fokus på motionen - jeg er selv blevet alt for doven på det sidste, så håber jeg også kan finde gejsten frem igen :)

#7 bette

bette

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.968 Beskeder:

Skrevet 20 marts 2011 - 20:40

Hvor er det skønt med opbakning :kys:

Og Gryde: Jeg skal jo også stadig kæmpe med maden. Bare ikke på samme måde som før. Du har til gengæld 100% styr på motionen, så det er lidt det samme, bare med omvendt fortegn :)

#8 bette

bette

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.968 Beskeder:

Skrevet 20 marts 2011 - 20:41

Hej Bette!

Jeg lurer stadig med hos dig og ville lige skrive en hilsen her i din nye tråd! Det er bare så flot at du har tabt (næsten) 15kg. Du er sej!:banan:

Glæder mig til at følge dig med mere fokus på motionen - jeg er selv blevet alt for doven på det sidste, så håber jeg også kan finde gejsten frem igen :)

Ih, hvor dejligt at høre fra dig :) Og tak :kys:

#9 bette

bette

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.968 Beskeder:

Skrevet 21 marts 2011 - 00:14

Nårh jah. Så er spørgsmålet hvad der er nemmest, og kan vi bytte lidt rundt så vi begge har halvstyr på begge ting? :-P

Synes det lyder som en fremragende idé at bytte :D

#10 bette

bette

Heltidsposter

• Medlemmer
  • 9.968 Beskeder:

Skrevet 21 marts 2011 - 00:14

Og så vil jeg opfordre dig til at melde dig ind i slankedamernes løberesultattråd :-D

But of course :afro: