Gå til indhold

Billede
- - - - -

Gode ideer til lege på legepladsen

• Venligst log ind for at besvare
2 svar på dette emne

#1 Charmander

Charmander

Mig slipper I aldrig af med ...

• Medlemmer
  • 10.616 Beskeder:

Skrevet 05 marts 2011 - 16:06

Vores børnehave efterspørg nogle ideer til nye lege/aktiviteter på legepladens og så tænkte jeg jo strakt på alle jer - I sidder garanteret med en masse gode ideer I gerne vil dele ud af :)

Lidt fakta - børnehaven har børn fra 3-6 år - pt er der 52 børn.

På legepladens forfindes - gynger, sandkasse, rutchebane, legetårn, hængekøjer, legehuse, træhest, træskib, cykelbane, græsplæne, terrasse, mini skov.

Man kan cykel/løbe/gå hele vejen rundt om børnehaven.

#2 Rakel

Rakel

Ka' jeg måske snart blive ansat?

• Medlemmer
  • 130.363 Beskeder:

Skrevet 05 marts 2011 - 16:17

Boldspil. Bygge huler. Løbe om kap. Lave sandslotte. Hoppe på et ben. Slå kolbøtter. Lege trafikdag. Plante forårblomster og passe dem. Feje gården. Vandkamp. Sneboldskamp. Hoppe i vandpytte. Sanglege. Tegne med kridt på fliserne fx en hel by og lege med den. Hinke. Arranger børneOL. Sørøvertogt. Cirkus. Blæse sæbebobler. Dåseskjul. Gemmeleg. Limbo. Sækkevæddeløb.

Har pædagogerne ingen fantasi?
"Lykken har ikke nødvendigvis lyserøde sløjfer i håret. Den kan se ud på mange forskellige måder".
Selskabsdrankeren (2005)

I'm some piece of work :cool:

#3 Charmander

Charmander

Mig slipper I aldrig af med ...

• Medlemmer
  • 10.616 Beskeder:

Skrevet 05 marts 2011 - 19:32

Boldspil. Bygge huler. Løbe om kap. Lave sandslotte. Hoppe på et ben. Slå kolbøtter. Lege trafikdag. Plante forårblomster og passe dem. Feje gården. Vandkamp. Sneboldskamp. Hoppe i vandpytte. Sanglege. Tegne med kridt på fliserne fx en hel by og lege med den. Hinke. Arranger børneOL. Sørøvertogt. Cirkus. Blæse sæbebobler. Dåseskjul. Gemmeleg. Limbo. Sækkevæddeløb.

Har pædagogerne ingen fantasi?

Jo jo de har masser af fantasi og stort set alt det du nævner er noget det allerede laver til hverdag - så det var sådan lidt mere ud over det sædvanlige som fx Børne OL, det er i hvert fald en ting der er skrevet på min seddel :)