Gå til indhold

Billede
- - - - -

Bodeling

• Venligst log ind for at besvare
2 svar på dette emne

#1 charlottegn

charlottegn

Grøn debattør

• Medlemmer
  • Pip
  • 1 Beskeder:

Skrevet 30 januar 2011 - 00:00

Jeg har virkelig brug for nogle gode råd.

Min ex flyttede for snart 2 år siden, fra vores fælles gård. Han stoppede al betaling til kreditforening og ejendomsskat. På det tidspunkt var vi begge interesserede i at overtage gården så jeg fortsatte med at betale terminer og ejendomsskatter samt boliglån.
Men fandt ud af at det ikke var lykken med en 4 længet gård når man var alene med 4 børn.
Så da jeg fandt ud af at manden heller ikke mere betalte sin del af boliglånet så stoppede jeg også al betaling og ledte efter anden bolig til mig og mine børn. Men dette var meget meget svært.
Manden begyndte kort efter sin fraflytning at komme for at tage ting med sig uden at vi var blevet enige om bodeling. Han blev truende på sms, og kom mere og mere for at hente ting og genere os og ødelægge ting. Jeg henvendte mig til politiet og efter mange henvendelser ang genere chikane mm fik han tilhold. Dette overtræder han jævnligt på alle tænkelige måder.
Mit problem er nu at han har taget næsten alt vi havde der var penge værd, vil ikke være med til at bodele. Fx har vi 2 biler som han har taget, jeg havde en trailer som stod i mit navn men han fik snuppet reg.attest og omreg den. Han har taget og hentet for langt over kr 100.000 og jeg var tilbage med et par hullede sofaer og gamle gryder altså et indbo som ikke var mere end højst 5000 kr værd.

Politiet vil ikke gøre noget men siger bare at jeg skal se at få den bodeling overstået men der er ikke nogen der vil hjælpe med den bodeling og manden vil ikke for så kan han jo ikke blive ved med at hente ting uden at det bliver reg noget sted.

Nu er jeg så fraflyttet gården, men har pga vejret og den manglende bil ikke kunnet få alle mine ting med mig. Så nu er han begyndt at tage mine private ting så som tøj, gaver og ting jeg havde inden vi flyttede sammen og ting jeg har købt efter hans fraflytning og separation.

Hvad gør man? Jeg vil have mine ting tilbage. Han har sågar taget drengenes motorcrossere som jo er deres egne og nogle har de selv betalt.

#2 Miss__IT

Miss__IT

Uden liv

• Medlemmer
  • 6.717 Beskeder:

Skrevet 30 januar 2011 - 00:17

Det er advokater som laver bodeling, hvis parterne ikke kan blive enige.

SÅ det er på tide du finder dig en advokat.
Tal pænt for helvedet :devil2: jeg var Guddommelig :gogo:

God jul og godt nytår.
Ja- jeg ved det - men julen varer altså lige til Påsken 2099

#3 Tourettedrengen

Tourettedrengen

Langtidsholdbar

• Medlemmer
  • 2.409 Beskeder:

Skrevet 30 januar 2011 - 09:50

ja og hvorfor f.. undskyld sproget har du ikke skiftet lås på alt. for det bliver fanme en lang og sej kamp at bevise 1 han har taget dem og 2 det er dit eller fælles